جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تفاوت بازاریابی شبکه ای و شرکت های هرمی؛ تفاوت بین فروش مستقیم و طرح های پونزی

راهنمای مطالعه

تفاوت بازاریابی شبکه ای و شرکت های هرمی؛ تفاوت بین فروش مستقیم و طرح های پونزی

افراد زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند که به نحوه عملکرد شرکت های بازاریابی شبکه ای و شرکت های هرمی تعجب می کنند و تفاوت زیادی بین بازاریابی شبکه ای و شرکت های هرمی نمی دانند. حتی خود شما هم ممکن است از این نظر مستثنی نباشید. اما بدانید که سردرگمی شما کاملا قابل درک است. در خصوص موضوعات مرتبط با شرکت های هرمی یا بازاریابی شبکه ای، دید مثبت چندانی در جامعه وجود ندارد و بیشتر از آن به عنوان یک حرفه غیرقانونی و کلاهبرداری یاد می شود.

اما واقعیت از این سخنان دور است. از یک طرف، طرح‌های هرمی با تظاهر به اینکه به عنوان یک شرکت فروش مستقیم قانونی از طریق یک طرح پاداش چند سطحی فعالیت می‌کنند، قربانیان ناآگاه را به دام می‌اندازند. از سوی دیگر، شرکت هایی که در واقع به صورت قانونی فعالیت می کنند، زیر پای همتایان غیرقانونی خود می سوزند. و این به نوبه خود باعث تشدید ادراک نادرست در مورد فروش مستقیم می شود. در این مقاله از آکادمی لیا، نحوه شناسایی یک کسب و کار قانونی فعال در زمینه فروش مستقیم با شرکت هرمی; برای آشنایی بیشتر با تفاوت این دو با ما همراه باشید:

 

تعریف MLM و طرح های هرمی

در ابتدا می‌خواهیم دو تعریف ساده و سرراست از بازاریابی شبکه‌ای و طرح‌های هرمی ارائه کنیم و سپس به تفصیل در مورد آنها صحبت کنیم:

 

بازاریابی شبکه ای چیست؟

بازاریابی چند سطحی (MLM) یا بازاریابی شبکه ای نوعی استراتژی بازاریابی است که برای ترویج محصولات/خدمات از طریق نمایندگانی به نام مشاوران فروش طراحی شده است که در طول مسیر به سطوح مختلفی از غرامت تعلق می گیرد.

 

طرح های هرمی چیست؟

اما طرح‌های هرمی، طرح‌های متقلبانه‌ای هستند که پشت استراتژی MLM پنهان می‌شوند. تفاوت بازاریابی شبکه ای با شرکت های هرمی این است که در شرکت های هرمی محصول واقعی وجود ندارد و کمیسیون فقط بر اساس تعداد افراد جدیدی که فرد قبلی به سیستم معرفی می کند به افراد تعلق می گیرد.

 

بازاریابی شبکه ای (MLM) چگونه کار می کند

افرادی که به شرکت های MLM می پیوندند می توانند با فروش محصولات/خدمات به مشتریان/مصرف کنندگان سود خرده فروشی کسب کنند. یا با افزودن و معرفی افراد دیگری به این شرکت به عنوان مشاور فروش، از طرح های پاداش قانونی ارائه شده توسط این شرکت ها کسب درآمد کنید.

در مقاله “چرا شغل بازاریابی شبکه ای را انتخاب کنیم؟” هفت دلیل برای انتخاب شغل بازاریابی شبکه ای را به شما گفته ایم و مطالعه آن را به شما علاقه مندان به بازاریابی شبکه ای توصیه می کنیم.

 

ویژگی های شرکت های بازاریابی شبکه ای

برای اینکه بیشتر با این شرکت ها آشنا شوید، می خواهیم ویژگی های یک شرکت بازاریابی شبکه ای را برای شما بیان کنیم. این شرکت ها…

آنها اطلاعات دقیق و کاملی در مورد شرکت، محصولات خود و هر آنچه که به عنوان فروشنده محصولات و خدمات می توان انتظار داشت را ارائه می دهند.
معمولاً مواردی مانند کاتالوگ، نمونه، داشبورد تجزیه و تحلیل تیم فروش تخصصی و ابزارهای دیگری را ارائه می دهند که به فروشنده کمک می کند تا فروش بهتری به صورت آنلاین و آفلاین داشته باشد.
آنها محصولات/خدماتی را ارائه می دهند که در بازار رقابتی هستند و خریداران دارند.
از فروشندگان بخواهید که محصولات را انبار نکنند یا موجودی کم نداشته باشند و سیاست بازخرید محصول/خدمت را اجرا کنند.
سیستم پرداخت پاداش آنها بر اساس فروش محصولات/خدمات به کاربران است.
آنها از مصرف کنندگان حمایت می کنند و کیفیت خدمات و محصولات خود را تضمین می کنند.

 

نحوه کار شرکت های هرمی

این را دوباره تکرار می کنیم که هر شرکتی که تحت عنوان ارائه فرصت یک پاداش چند سطحی مطرح شود، مشروع نیست. بسیاری از شرکت های هرمی خودنمایی می کنند و با فریب دادن مردم سعی در جذب آنها دارند. نحوه کار آنها به جذب افراد بیشتر و خریدهای جعلی یا خرید محصولات/خدمات بی کیفیت و بی ارزش بستگی دارد. شرکت های هرمی نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان فاقد مشروعیت بوده و غیرقانونی تلقی می شوند.

 

ویژگی های شرکت های هرمی

سپس به سراغ ویژگی های شرکت های هرمی می رویم که به شما پیشنهاد می کنیم از چند صد پله دوری کنید. این شرکت ها…

آنها به شما می گویند که با تلاش اندک پول زیادی به دست خواهید آورد.
آنها به شما قول می دهند که تنها با استخدام دیگران در تیم خود و رشد وابستگان خود درآمد قابل توجهی به دست خواهند آورد.
آنها ممکن است محصول/خدمتی برای فروش نداشته باشند. یا اگر محصولی است ارزش و کیفیت پایینی دارد.
آنها مردم را تشویق به خرید تعدادی از محصولات و ذخیره آنها می کنند. در صورتی که نتوانند این محصولات را بفروشند، محصول قابل بازگشت نیست.
برای شروع فعالیت افراد ابتدا هزینه اولیه بالایی از ساکنین اخذ می شود. علاوه بر این، در شرکت های هرمی، افراد با استفاده از یک سری تکنیک ها سعی می کنند دیگران را برای ثبت نام فوری تحت فشار قرار دهند.
این را بدانید و آگاه باشید که:

 

طرح های هرمی

طرفداران شرکت های هرمی و بسیاری از منتقدان فروش مستقیم واقعیت ها را دستکاری می کنند تا مشروعیت فروش مستقیم را بی اعتبار کنند. آنها تفاوت های بین شرکت ها یا حتی خودشان را درک نمی کنند و به سردرگمی بازار و ناآگاهان می افزاید. آنها روی این واقعیت حساب می کنند که بسیاری از مصرف کنندگان با تفاوت های بین کلاهبرداران و شرکت های قانونی آشنا نیستند. لازمه تشخیص کلاهبرداران از افرادی که بصورت قانونی کار می کنند چیزی نیست جز افزایش آگاهی شما در مورد فروش مستقیم و بازاریابی شبکه ای. در نهایت این شما هستید که بر اساس اطلاعات صحیح و قابل اعتمادی که به دست آورده اید تصمیم بگیرید.

 

تفاوت بازاریابی شبکه ای و شرکت های هرمی

بازاریابی شبکه ای طرح هرمی
هدف آن، توزیع محصول/خدمت باکیفیت در اختیار مصرف‌کنندگان است. هدف آن، صرفاً درآمدزایی و سودجویی است.
برای شروع فعالیت، هزینه‌ای از شما دریافت نکرده و آموزش‌ها، دوره‌ها و ابزارهای لازم را در کنار یک پشتیبانی منظم، در اختیارتان قرار می‌دهند. برای شروع به فعالیت، از شما هزینه‌های گزاف دریافت کرده و از شما برای جذب بازاریاب‌ها استفاده می‌کنند.

 

مشاور فروش در یک شرکت فروش مستقیم می‌تواند صرفاً از پورسانت فروش محصول/خدمت کسب درآمد کند و الزامی برای به عضویت درآوردن دیگران ندارد. کسب پورسانت و درآمد، به جذب افراد بیشتر و دریافت پول بیشتر از آن‌ها بستگی دارد.

 

پورسانت به واسطه فروش محصول/خدمت یا از طریق پاداش‌های متنوع در اختیار مشاوران فروش قرار می‌گیرد. به ازای دعوت از افراد جدید برای پیوستن به طرح‌های شرکت، پورسانت به افراد تعلق می‌گیرد.

ممکن است فکر کنید که MLM و طرح های هرمی بسیار شبیه به هم هستند. اما باید بدانید که بازاریابی شبکه ای (فروش مستقیم) یک پیشنهاد تجاری جذاب است و مخاطبان خاص خود را دارد. فروش مستقیم فرصتی عالی برای مشارکت در سیستم توزیع محصول/خدمات برای مصرف کنندگان است. با شروع به کار در یک شرکت فروش مستقیم از همراهی تیم های آموزشی و پشتیبانی شرکت فروش مستقیم لذت خواهید برد و در دوره ها و کلاس های آموزشی که توسط آنها برگزار می شود شرکت خواهید کرد و از ابزارهایی که در اختیار شما قرار می دهند استفاده خواهید کرد. برای فعالیت در این زمینه کمک میگیری

 

بازاریابی شبکه ای طرح هرمی

هدف آن توزیع محصول/خدمات با کیفیت برای مصرف کنندگان است. هدف آن فقط کسب درآمد و سود است.
برای شروع فعالیت هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی کنند و آموزش ها، دوره ها و ابزار لازم را همراه با پشتیبانی منظم در اختیار شما قرار می دهند. آنها برای شروع کار هزینه های گزافی از شما دریافت می کنند و از شما برای جذب بازاریابان استفاده می کنند.

مشاور فروش در یک شرکت فروش مستقیم فقط می تواند از فروش محصول/خدمات پورسانت دریافت کند و نیازی به معرفی دیگران ندارد. کسب پورسانت و درآمد به جذب افراد بیشتر و گرفتن پول بیشتر از آنها بستگی دارد.

کمیسیون از طریق فروش محصول/خدمات یا از طریق جوایز مختلف به مشاوران فروش ارائه می شود. به افراد برای دعوت از افراد جدید برای پیوستن به برنامه های شرکت، کمیسیون پرداخت می شود.

MLM در مقابل طرح هرمی

بازاریابی شبکه‌ای طرح هرمی
ماهیت استراتژی‌های مارکتینگ طرح کلاهبرداری
پایه و اساس سازمان پرداخت پورسانت فروش محصولات/خدمات به مشاوران عدم وجود محصول/خدمت واقعی/ارزشمند برای فروش
مشروعیت قانونی غیرقانونی
محصول/خدمت ارائه‌دهنده راهکار برای فروش محصولات/خدمات تولید شده/ارائه شده پیشنهادهنده سرمایه‌گذاری جعلی (عدم وجود محصول/خدمت)

همانطور که گفتیم شرکت هایی که فعالیتشان بر اساس شرکت های هرمی است غیرقانونی است. اما آنها اغلب سعی می کنند خود را با شرکت های MLM (بازاریابی چند سطحی) جایگزین کنند. شرکت های MLM قانونی هستند زیرا اغلب یک محصول واقعی از طریق شرکت یا مشاوران فروخته می شود.

 

ماهیت استراتژی های بازاریابی کلاهبرداری

اساس سازمان برای پرداخت پورسانت فروش محصولات/خدمات به مشاوران عدم وجود محصول/خدمت واقعی/ارزشمند برای فروش است.

مشروعیت قانونی غیر قانونی

محصول/خدمات ارائه دهنده راه حل برای فروش محصولات/خدمات تولید شده/ارائه شده توسط پیشنهاد دهنده سرمایه گذاری جعلی (عدم وجود محصول/خدمت)

 

پایه و اساس MLM

ایده اصلی پشت استراتژی MLM، ارتقای حداکثر تعداد مشاوران فروش برای محصولات/خدمات و افزایش تصاعدی نیروی فروش است. مشاوران فروش علاوه بر پورسانتی که از فروش محصول/خدمت کسب می کنند، از فعالیت شرکت های وابسته خود نیز جوایز مختلفی دریافت می کنند. بنابراین، طرح پاداش در بازاریابی چند سطحی به گونه ای سازماندهی می شود که هنگام انجام یک فروش واحد، پورسانت به افراد در سطوح مختلف پرداخت می شود.

 

پایه و اساس طرح هرمی

در مورد شرکت های هرمی، پول فقط برای ثبت نام افراد دیگر در این طرح دریافت می شود و هیچ محصول واقعی/ارزشی برای فروش وجود ندارد. فقط تعداد کمی از افراد (کسانی که در تنظیم طرح نقش دارند) درآمد کسب می کنند و زمانی که افراد جدید نمی توانند جذب شوند، طرح شکست می خورد و اکثر افراد سازمان، به جز افراد برتر، ضرر می کنند.

مشروعیت بازاریابی شبکه ای و طرح های هرمی
تفاوت بازاریابی شبکه ای و شرکت های هرمی به شرح زیر است:

فروش محصول/خدمات واقعی به مصرف کنندگان MLM:

خدمات/محصولات ارائه شده در شرکت های بازاریابی شبکه ای در شرکت های هرمی ارائه نمی شود.

کمیسیون بر اساس فروش محصول/خدمت پرداخت می شود، نه برای ثبت نام متقاضیان جدید:

در فروش مستقیم، از فروش محصول/خدمت پورسانت وجود دارد و بر اساس فعالیت سایر مشاوران، جوایزی تعلق می گیرد. در حالی که دریافت پورسانت در شرکت های هرمی تنها بر اساس ثبت نام اعضای جدید داده می شود.

شرکت موجودی محصول را در زمان پایان کار مشاور فروش بازخرید می کند:

در حالی که در شرکت های هرمی، هیچ محصول/خدمتی برای فروش وجود ندارد.

 

طرح ها و مدل های پاداش

در این بخش، انواع طرح‌های پاداش در سیستم MLM (بازاریابی شبکه‌ای/فروش مستقیم) و طرح هرمی را به شما خواهیم گفت:

 

الف) طرح های پاداش MLM

استراتژی طرح‌های پاداش بازاریابی شبکه‌ای (MLM) بر اساس نحوه توزیع پورسانت‌ها بین مشاوران، در بین شرکت‌هایی که به صورت قانونی در زمینه فروش مستقیم فعالیت می‌کنند، دارای تفاوت‌هایی است که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌شود:

 

پاداش چند سطحی پاداش Unilevel

یکی از رایج‌ترین و ساده‌ترین شکل‌های پاداش دادن، پرداخت به مشاوران فروش در ۷ سطح یا لایه است. هر مشاور فروش می تواند به تعداد اعضایی که می خواهد به عنوان مشاور فروش معرفی کند. هر کدام از این افراد می توانند برای خود تیمی تشکیل دهند و این روند ادامه دارد و لایه به لایه به تعداد سطوح پایین مشاور فروش اضافه می شود.

بر اساس معیارهای متعددی از جمله «ارزش کمیسیون»، «موقعیت مشاوران فروش» و «تعداد لایه های آنها در درخت»، تا سطح هفتم، درصد معینی پاداش به هر مشاور فروش تعلق می گیرد.

 

پاداش دیفرانسیل پاداش دیفرانسیل

پاداش دیگری که در بازاریابی شبکه ای به مشاوران فروش تعلق می گیرد، پاداش دیفرانسیل است. پاداشی که در آن «ارزش امتیاز گروهی» و «ارزش کمیسیون گروهی مشاوران فروش» و همچنین فعال بودن آن ها اولویت بندی شده و مبنای پاداش دهی در نظر گرفته شده است.

 

پاداش سازنده جایزه سازنده

این پاداش با هدف کمک به رشد افراد در مسیر توسعه عرضی تیم و رشد گروه های در حال توسعه و گروه توسعه یافته ارائه می شود.

 

حداکثر پاداش حداکثر پاداش

در تعیین و محاسبه حداکثر پاداش، «ارزش امتیاز گروه شخصی»، «تعداد مدیران مستقیم»، «تعداد مدیران در عمق» و «ارزش کمیسیون گروه شخصی مدیران مشاور فروش» نقش مهمی دارند. آن دسته از مشاوران فروش که موفق بوده و گروه فروش خوبی را در وسعت و عمق برای خود تشکیل داده باشند، درآمد بالایی از این بخش خواهند داشت.

 

یک بار پرداخت پاداش پاداش نقدی یکباره

آخرین پاداشی که به مشاوران فروش داده می شود؛ این پاداش تنها یک بار و پس از رسیدن به رده مورد نظر بر اساس شرایط مندرج در طرح درآمد به مشاوران فروش پرداخت می شود.

 

ب) پاداش دادن به شرکت های هرمی

مدل های پاداش در طرح هرمی شامل دو حالت است:

 

جایزه 8 توپ طراحی هشت توپ

در این مدل هر فرد باید دو نفر را جذب کند. این افراد نیز مبلغی را برای عضویت پرداخت می کنند. خود افراد جذب شده باید این روند را ادامه دهند و دو نفر به جذب افراد جدید ادامه دهند. این کار تا زمانی ادامه می یابد که تعداد اعضای حاضر در هر سطح به شرح زیر باشد:

سطح اول یک نفر

سطح دوم، دو نفر

سطح سوم، چهار نفر

سطح چهارم، هشت نفر

اما نکته اینجاست، تا زمانی که سطح چهارم شکل نگیرد، فرد در سطح اول هیچ پاداشی دریافت نخواهد کرد. با ادامه روند جذب، دو نفر، دو نفر، فرد حاضر در سه سطح بالاتر پاداش می گیرند و این روند ادامه خواهد داشت. مشکل این است که در مدل هشت توپی، آن دسته از افرادی که در سه سطح بعدی هستند، همیشه تمام سرمایه خود را از دست می دهند. صرف نظر از تعداد اعضا و سطوح.

 

طرح ماتریسی طرح ماتریسی

افرادی که قربانی یک طرح ماتریسی می شوند معمولاً هزینه اولیه (برای خرید یک محصول/خدمت تقلبی یا بی ارزش) پرداخت می کنند و برای دریافت جایزه لوکس (مانند تلفن همراه، آی پد و غیره) وارد صف انتظار می شوند. از آنجایی که این مشاغل شبیه به شرکت های فروش مستقیم قانونی هستند، به مردم می گویند که اگر دوستان خود را در اسرع وقت برای پیوستن به این طرح بیاورند، می توانند زودتر جایزه خود را دریافت کنند.

مجریان این طرح صبر می کنند تا درآمدشان دو برابر یا بیشتر از هزینه کالای جایزه اول شود و سپس کالای جایزه اول را به نفر اول می دهند. سپس، هنگامی که دو یا بیشتر از هزینه مورد دوم به دست آمد، آیتم جایزه برای نفر دوم در صف ارسال می شود. این طرح مشکل طرح هشت توپی را نیز دارد: رشد تصاعدی در این سیستم مستلزم آن است که هر فردی که وارد می شود باید هزینه ای پرداخت شود و تا جایی پیش می رود که افراد دیگر حاضر به پرداخت و عضویت یا می توانند نباشند. دیگر این شرایط را ندارند. نگهداری می شود

 

شناسایی تفاوت بین بازاریابی شبکه ای و شرکت های هرمی

عموم مردم طرح های هرمی را به دلایلی که در ابتدا مطرح کردیم محکوم می کنند و فروش مستقیم را با استدلال های دیگر مورد انتقاد قرار می دهند. تا اینجا به شما گفتیم که چه تفاوت هایی بین این دو طرح وجود دارد. و اینکه به طور کلی برخلاف فروش مستقیم، شرکت های هرمی تنها یک هدف دارند. از پول خود استفاده کنید!

تفاوت بین بازاریابی شبکه ای و شرکت های هرمی در نحوه عملکرد این دو کسب و کار نهفته است. تمام هدف یک شرکت هرمی این است که پول و سرمایه شما را به جیب بزند و از شما برای جذب افراد دیگر استفاده کند. هدف اصلی یک شرکت فروش مستقیم قانونی، توزیع محصولات/خدمات با کیفیت بالا برای مخاطبان هدف خود، یعنی مصرف کنندگان است.

 

چک لیست برای شناسایی طرح های هرمی یا شرکت ها

قبل از پیوستن به هر یک از شرکت های دارای مجوز بازاریابی شبکه ای، باید موارد زیر را بررسی کنید. اطلاعاتی که در زیر در اختیار شما قرار داده ایم به شما کمک می کند قبل از شروع به کار در این شرکت ها همه جوانب را به خوبی بررسی کنید و با چشمانی باز وارد یک شرکت حقوقی فعال در زمینه فروش مستقیم شوید:

 

الف) محصولات

در مورد محصولات باید موارد زیر را بررسی کنید:

نیاز واقعی به محصول

ابتدا این سوال را از خود بپرسید: اگر به عنوان مشاور فروش وارد شبکه توزیع شرکت نمی شدید، آیا چنین محصولی را با چنین قیمتی خریداری می کردید؟

بنابراین بهتر است قبل از ثبت سفارش خرید کالا از سایت شرکت، نمونه محصول را از نظر قیمت و کیفیت بررسی کنید.

مشخصات محصول

محصولی که قصد فروش یا استفاده شخصی از آن را دارید باید دارای ویژگی های زیر باشد:

مصرف
دارای مجوزهای لازم، سازمان غذا و دارو، استانداردها و…
شرایط محصول و وجود مشتری

اگر واقعاً به محصول نیاز دارید یا مشتری دارید، سفارش خود را ثبت کنید. وضعیت کالا را هنگام دریافت بررسی کنید و از دریافت کالای معیوب خودداری کنید.

 

ب) طرح درآمد

در مورد برنامه درآمدی باید موارد زیر را بررسی کنید:

عضویت رایگان و بدون الزام خرید

مشاوران فروش نباید برای ورود به شرکت هزینه ای بپردازند یا در بدو ورود به شرکت مجبور به خرید محصولات شوند.

سن قانونی برای فعالیت

سن قانونی برای کار در شرکت های بازاریابی شبکه ای 18 سال است.

بررسی سود خرده فروشی

برنامه درآمدی شرکت باید سود خرده فروشی معقولی را برای فروشندگان مستقیم در نظر بگیرد.

فعالیت پاره وقت

منظور از فعالیت پاره وقت، اختصاص زمان مورد نظر در طول روز یا هفته و کسب درآمد کوتاه مدت و اضافی است.

بررسی رفتار شرکت و فروشندگان

شرکت ها و فروشندگان آنها باید بیشتر بر فروش و مصرف محصول تاکید کنند تا بر برنامه درآمدی و کسب درآمد از شرکت.

جدول پیش فرض درآمد

شرکت ها و مشاوران فروش آنها نباید از جدول درآمد پیش فرض که صرفاً یک پیش بینی در آموزش آنها باشد استفاده کنند.

بازخرید کالا

در صورت فسخ قرارداد مشاور فروش، شرکت موظف است کالاهای قابل فروش را طبق مقررات پس بگیرد.

معیارهای واجد شرایط بودن

معیارهای مورد استفاده شرکت برای واجد شرایط بودن برای دریافت پورسانت باید منطقی و در حد توان مشاور فروش باشد.

 

ج) شرکت

در مورد شرکت باید موارد زیر را بررسی کنید:

فعالیت بازاریابی

بازاریابی شبکه ای در مکان هایی که فعالیت تجاری مجاز نیست، مانند محیط های اداری، نظامی، آموزشی و فرهنگی ممنوع است.

صدور کارت شناسایی و گواهی تحصیلی

هر شرکتی موظف است برای فروشندگان مستقیم خود کارت شناسایی بازاریابی صادر کند.

اطلاع از آیین نامه 87 ک.ن.س. و مفاد قرارداد

کلیه مشاوران فروش باید پس از انعقاد قرارداد بازاریابی با شرکت و آگاهی از مفاد ماده 87 قانون نظام صنفی شروع به کار کنند.

رقابت سالم

شرکت ها و مشاوران فروش آنها باید از هرگونه ادعا و وعده ای که منجر به گمراه کردن مصرف کنندگان یا مشتریان بالقوه می شود، مانند مقایسه های گمراه کننده محصولات دیگر شرکت ها و فرصت های درآمدی، اجتناب کنند.

 

سیستم حل اختلاف داخلی در شرکت

 

مشاوران در صورت نارضایتی ابتدا می توانند از طریق پشتیبانی سایت شرکت نارضایتی خود را اعلام کنند و در صورت عدم حصول نتیجه مطلوب از طریق سازمان های مربوطه با مستندات پیگیری کنند.

 

مدیریت

 

هنگام عضویت در شرکت، اطلاعات کافی در مورد مدیریت شرکت به دست آورید تا سابقه کاری مثبت و جهت گیری بازاریابی داشته باشید.

نکته: کالای مصرفی در بازاریابی شبکه ای محصولی است که با توجه به قیمت آن توسط طیف وسیعی از جامعه استفاده می شود و یا سالی 3 تا 4 بار خریداری می شود.

 

فروش مستقیم یا هرمی؟

همانطور که حتما می دانید افراد زیادی هستند که با ورود به شرکت های هرمی پول و سرمایه خود را از دست داده اند. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که قبل از اینکه بخواهید به یک شرکت بازاریابی شبکه ای بپیوندید، سعی کنید با مشاوران فروش آن شرکت در ارتباط باشید و از تجربیات آنها بهره مند شوید.

عضویت در یک شرکت بازاریابی شبکه ای موفق می تواند هم سودآور و هم سرگرم کننده باشد. اما متأسفانه، برخی از شرکت‌ها وجود دارند که با طرح ادعاهای نادرست و ترسیم تصویری نادرست از وضعیت فعلی، سعی در سرقت پول شما دارند.

در این مقاله از لیاآکادمی شما به طور کامل با عملکرد یک شرکت فروش مستقیم/بازاریابی شبکه‌های و شرکت‌های غیرقانونی فعال در طرح‌های هرمی آشنا شدید. بنابراین می‌توان در این مسیر گام‌برداری و انتخاب آگاهانه و تصمیم‌گیری هوشمندانه برای آینده‌تان را باز کرد.

واتساپ
تلگرام
توییتر
پرینت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید