جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اصول دعوت در بازاریابی شبکه ای برای اینکه دعوت شما را رد نکنند!

راهنمای مطالعه

اصول دعوت در بازاریابی شبکه ای برای اینکه دعوت شما را رد نکنند!

در مورد دعوت نامه در بازاریابی شبکه ای چه می دانید؟ چگونه وارد شبکه شویم؟ چقدر با روال اولیه کاری آن آشنا هستید؟ برای جذب حداکثری مخاطبان بالقوه به کسب و کار خود چه کاری باید انجام دهید؟ در بازاریابی شبکه ای تحت چه شرایطی باید دعوت نامه انجام شود؟

فروش مستقیم می تواند درآمد زیادی داشته باشد، اما برای به دست آوردن این مقدار پول باید سخت تلاش کنید. اما قبل از آن، باید افراد مناسب را به تیم خود جذب کنید. مهم نیست که چه تجربه کاری دارید. تقریباً هر کسی می تواند فروش مستقیم یا بازاریابی شبکه ای را از صفر شروع کند. اگر تجربه ای در این زمینه ندارید، بهتر است اصول دعوت به بازاریابی شبکه ای را یاد بگیرید تا افراد مناسب را به همکاری دعوت کنید و کمتر پاسخ منفی بشنوید.

هرچه بیشتر این اصول را بیاموزید و به کار ببرید، تشخیص اینکه چه کسی می تواند برای تیم شما مفید باشد آسان تر خواهد بود. علاوه بر این، متوجه می شوید که قرار نیست همه به دعوت شما پاسخ مثبت دهند. Lea Academy اینجاست تا در این راه به شما کمک کند.

بیایید با یک مثال شروع کنیم: روال کار محققان و دانشمندان این است که ابتدا یک فرضیه برای یک نظریه ارائه می کنند، سپس آن را به روش های مختلف ارزیابی و آزمایش می کنند. وقتی جواب گرفتند دوباره مراحل را تکرار می کنند تا جوابی مطمئن و تست شده پیدا کنند و بس. در بازاریابی شبکه ای نیز همین موضوع را تکرار می کنیم. یعنی قدم به قدم برای ایجاد یک گروه بزرگ از مشاوران فروش فعال پیش بروید. در مطالب قبلی به معرفی بازاریابی شبکه ای و بررسی مسائل مربوط به آن پرداختیم. خوب، وقت آن است که نگاه دقیق تری به «دعوت در بازاریابی شبکه ای» بیندازیم.

 

چرا فرآیند دعوت در بازاریابی شبکه ای مهم است؟

وقتی یک سیستم استاندارد و اصولی برای جذب افراد داشته باشید، تیم شما رشد می کند و در نتیجه فروش و سود بیشتری هم برای شما و هم برای اعضای تیم حاصل می شود. زیرا تنها در این صورت است که می توانید به صورت سالم و ایده آل در زمینه فروش مستقیم فعالیت کنید.

انجام موارد زیر هنگام دعوت از مشاور فروش و جذب مشتری در بازاریابی شبکه ای به شما کمک می کند تا فروش و جذب موفقی داشته باشید.

نمونه محصول را در اختیار خریداران بالقوه قرار دهید. اگر از نمونه مینیاتوری محصول خوشش آمد، از شما می خواهد که محصول اصلی را بخرید.
در مورد مزایا و ویژگی های محصولات بیشتر به آنها بگویید و آنها را به سمت خریدی مطمئن و آگاهانه هدایت کنید.
پس از استفاده از یک محصول خاص، علاقه مند به استفاده از محصولات دیگر می شوند.
این فرآیند ممکن است یک یا دو ماه طول بکشد. اما پس از آن می توانید در مورد فرصت کسب درآمد به آنها بگویید.
جلسه ای برگزار کنید و در مورد ابزارهای فروش در دسترس آنها و دوره های آموزشی که دانش و مهارت های فردی آنها را افزایش می دهد بحث کنید. در این صورت اکثر ابهامات برطرف می شود و افراد با دانش و آرامش بیشتر می توانند به تیم فروش شما اضافه شوند.
در واقع، کلید موفقیت شما در جذب ورودی این است که به تعداد زیادی از افراد فرصت دهید تا کسب و کار شما را از دیدگاه های مختلف ارزیابی کنند. نه باید دستکاری کرد و نه باید التماس کرد.

علاوه بر همه اینها، نباید به نتیجه دعوت خود خیلی خوشبین باشید و موفقیت آن را 100 درصد ببینید. باید بپذیرید که دعوت در بازاریابی شبکه ای همیشه با پاسخ مثبت همراه نیست. شما ممکن است افراد زیادی را برای پیوستن به تیم خود دعوت کنید، اما در نهایت تنها تعداد کمی به گروه شما خواهند پیوست. بنابراین، از قبل آماده باشید که افراد زیادی سینه شما را لمس کنند.

 

اهمیت ابزار و دوره های آموزشی

قبل از اینکه به موضوع بعدی برویم، بهتر است یک بار دیگر بر اهمیت ابزار و دوره های آموزشی در دعوت در بازاریابی شبکه ای تاکید کنیم. وقتی به فرد این اطمینان را می دهید که ابزار و دوره های آموزشی جامعی را در اختیار او قرار می دهید، دیگر از تازه کار بودن نمی ترسد. فراهم کردن ابزار و برگزاری کلاس های آموزشی چشم انداز را برای حضور رهبری که همه جا فکر می کند گرم می کند.

کار خود را به عنوان یک تقابل خطی بین خود و مشاور فروش در گروه خود تلقی نکنید. شما باید آن را مثلثی در نظر بگیرید که شامل شما، مشاور فروش و ابزار فروش است.

همانطور که در مقاله “درآمد بر اساس اصول بازاریابی شبکه ای / فروش مستقیم” گفتیم، اصول کلیدی برای شروع خوب عبارتند از:

اصل اول: تا فر داغ شد بچسبید!
اصل دوم: بشین پایش!
اصل سوم: آجر اول را درست بچینید!
اگر می خواهید محتوای این سه اصل اساسی و جذاب را بدانید، پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید. اما در ادامه قصد داریم شما را با راهکارهای دعوت در بازاریابی شبکه ای آشنا کنیم.

 

4 ترفند برای دعوت به بازاریابی شبکه ای

همانطور که در بالا گفتیم، همه دعوت نامه های شما منجر به ثبت نام نمی شود. اما اگر می خواهید بعد از دعوت در بازاریابی شبکه ای ناامید نشوید و افراد بیشتری را جذب کنید، 4 استراتژی زیر را در نظر داشته باشید.

 

1. برگزاری جلسات خانگی

حال می خواهیم به سراغ اولین راه حل در مبحث ارائه در بازاریابی شبکه ای برویم; اگر از افرادی که جلسات خانگی برگزار می کنند در مورد اثربخشی آن بپرسید، همه آنها موافق هستند که مفید و موثر است. با این حال، بسیاری از مشاوران فروش استراتژی های دیگری را انتخاب می کنند. آنها معتقدند که بهتر است افراد غریبه را از طریق شبکه های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی جذب کنید. که مزایا و ویژگی های خاص خود را نیز دارد.

پیشنهاد ما به شما این است که کار خود را با برگزاری جلسات خانگی بین دوستان، آشنایان و اقوام آغاز کنید. زیرا روشی کارآمد و اثبات شده است. این گردهمایی های غیررسمی با فضای دوستانه ای که دارد، فرصتی ایده آل برای معرفی فرصت کسب درآمد و جذب افراد مورد نظرتان خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که بهتر است این کار را در طول هفته اول تا 10 روز با شیب ملایم و تعداد کم شروع کنید.

در ابتدا ممکن است عده ای با این روش مخالفت کنند و بگویند که این جلسات می تواند به صورت آنلاین برگزار شود. اما اگر جلسات را کوتاه، سرگرم کننده و پر جنب و جوش نگه دارید، می توانند بسیار موثر باشند. از آنجایی که دعوت در بازاریابی شبکه ای مستلزم بهترین و موثرترین جلسات است، روش هایی را برای برگزاری هر چه بهتر جلسات به شما معرفی می کنیم.

 

الف) قبل از برگزاری جلسه

به لیست افرادی که انتخاب کرده اید نگاهی بیندازید و از بین آنها چند نفر را انتخاب کنید. بگذارید این افراد بدانند که شما در کسب و کار خوبی هستید و از آنها دعوت کنید تا با کسب و کار شما آشنا شوند و از شما حمایت کنند.
خود را در سیل سوالات احتمالی غرق نکنید. نام شرکت را به آنها بگویید و یک ویدیوی آموزشی با آنها به اشتراک بگذارید که پاسخ منطقی و جامعی به اکثر سوالات آنها بدهد. همچنین مطمئن شوید منبعی که آنها را به آن ارجاع می دهید سوالات آنها را بی پاسخ نگذارد. به عنوان مثال مشاوران فروش که در “شرکت بازاریابی شبکه ای لیاتیم” کار می کنند از پنل آموزشی این شرکت به نام متس کمک می گیرند تا بتوانند با کسب و کار شرکت بیشتر آشنا شوند و بتوانند افراد دیگر را بهتر از روال و روال راهنمایی کنند. چگونه فعالیت در این تجارت جهت اطلاع رسانی.
به آنها بگویید که شما هم در این تجارت هستید.
هرگونه حواس پرتی را از بین ببرید. به عنوان مثال، اعلان های تلفن همراه یا حضور کودکان.
خانه خود را طبق شرایط جلسه ترتیب ندهید. برعکس، بگذارید همه چیز همانطور که هست بماند و خانه شما حالت عادی خود را داشته باشد.
برای پذیرایی یک نوشیدنی ساده و یک میان وعده سبک تهیه کنید. مهارت های آشپزی خود را نشان دهید، زیرا این مهارتی است که همه نمی توانند از آن تقلید کنند.
بهتر است در آن جلسه محصولات شرکت ارائه نشود زیرا این امر باعث ایجاد دافعه در افراد می شود.

 

ب) در طول جلسه

از مهمانان خود به خوبی استقبال کنید و آنها را به یکدیگر معرفی کنید.
کارهایی را که می خواهید انجام دهید به موقع انجام دهید. به جای تمرکز بر کسانی که حاضر نشدند، روی کسانی تمرکز کنید که حاضر نشدند.
کار خود را به گونه ای تبلیغ کنید که به مردم بفهمانید که در مورد آن هیجان زده اید.
به افراد حاضر در جلسه در مورد برنامه خود بگویید تا بدانند چه انتظاری داشته باشند و جلسه چقدر طول خواهد کشید.
شما نیازی به دویدن در حین ارائه ندارید. کنار مهمانان بنشین.
اگر کسی دیر کرد، لازم نیست از نو شروع کنید، اما به او بگویید که بعداً آنچه را که از دست داده است، پوشش می دهید.
اکنون زمان پاسخگویی به سوالات است. در ابتدا یاد بگیرید اگر پاسخ سوالی را نمی دانید بگویید “نمی دانم، اما می پرسم و به شما اطلاع می دهم”. به این ترتیب به مردم یادآوری می کنید که نیازی به کمال گرایی نیست و به راحتی می توانید دست به کار شوید. همچنین توجه داشته باشید که در همان جلسه یک قرار ملاقات تعیین کرده اید.

 

ج) پس از برگزاری جلسه

12-24 ساعت بعد برای پیگیری، با افرادی که در جلسه شرکت کرده اند تماس بگیرید و دوباره آنها را به جلسه دیگری دعوت کنید.
به اعضای جدید تیم کمک کنید تا جلساتی را برای کار خود ترتیب دهند.
نکته مهم در این فرآیند این است که کارها را به موقع و مختصر شروع کنید. سعی کنید کار را به ابزار آموزشی بسپارید. سعی کنید حرفه ای به نظر برسید، اما شخصیت خود را تغییر ندهید. شما باید خود را به اندازه کافی حرفه ای نشان دهید. نه کمتر و نه بیشتر.

 

2. گفتگوی یک به یک

یکی دیگر از اصول دعوت در بازاریابی شبکه ای گفتگوی یک به یک است. در این نوع معرفی فرصت کسب درآمد، ابزارها کلید اصلی هستند. اگر با شور و شوق در مورد کار صحبت کنید، ممکن است طرف جذب شود. حتی می توانید یک گفتگوی انفرادی داشته باشید. یعنی از مدیر خود (کسی که شما را با این تجارت آشنا کرده) کمک بگیرید و فرصتی که ارائه می دهید را به فرد مورد نظر بگویید. نکته مهم در این موضوع این است که مطمئن شوید فرد احساس بدی نسبت به این وضعیت نداشته باشد و احساس نکند که شما دو به یک به سراغ او رفته اید.

 

3. دعوت در جای بزرگتر

سومین استراتژی برای دعوت موفق در بازاریابی شبکه ای این است که در مورد تجارت خود در مکان های حرفه ای تر و بزرگتر صحبت کنید. برای مثال اتاق کنفرانس هتل گزینه مناسبی است. چون فضای حرفه ای است و مردم در آنجا احساس راحتی می کنند. البته به نوع هتلی که انتخاب می کنید توجه کنید. یک هتل گران قیمت یا یک هتل معمولی بی کیفیت را انتخاب نکنید.

حال و هوای هتل را خودتان ببینید. مهم این است که فضای آن روشن و با دکوراسیون مناسب باشد. فضاهای شلوغ با دکور تیره برای شما مناسب نیست. علاوه بر این، هزینه پارکینگ هتل را استعلام کنید. افرادی که به جلسه شما می آیند هزینه های زیادی متحمل نمی شوند. همچنین، به یاد داشته باشید که لوازم جانبی مانند میکروفون، پروژکتور و غیره را از نظر سلامت و عملکرد بررسی کنید.

 

الف) چیدمان اتاق جلسه

به محل قرارگیری صفحه نمایش و بلندگوها توجه کنید. صفحه نمایش باید برای همه قابل مشاهده باشد. همچنین صدا باید طوری تنظیم شود که بدون نویز و شفافیت به همه برسد. بهتر است یک بنر بزرگ با نام شرکت جلوی درب ورودی نصب شود. همچنین می توانید یک میز با بروشور و توضیحات در ورودی قرار دهید.

سه چهارم تعداد افرادی را که انتظار دارید قرار دهید. بقیه را در اتاق انتظار نگه دارید، اما اجازه دهید زودتر وارد شوند. به این ترتیب، هنگامی که جلسه شروع می شود، هیچ صندلی خالی در اتاق وجود نخواهد داشت. یکی از اصول دعوت در بازاریابی شبکه ای محبوب، نمایش کسب و کار است. هر چه اتاق شلوغ تر به نظر برسد، افراد بیشتری جذب شما می شوند.

درست قبل از شروع جلسه، باتری کنترل، میکروفون و همچنین لامپ های اتاق را بررسی کنید تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید. دمای اتاق را روی 18 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا زمانی که اتاق پر و کمی گرم است، راحت باقی بماند. 30 دقیقه قبل از شروع، موسیقی را پخش کنید و صدا را با توجه به تعداد افراد کم یا زیاد کنید. یک موزیک برای پایان کار هم داشته باشید. مطالعات نشان داده است که نواختن موسیقی مناسب می تواند افراد را مجذوب و درگیر خود کند. و در نهایت، به یاد داشته باشید که جلسه باید کوتاه، منظم و سرگرم کننده باشد.

 

ب) در طول جلسه

جلسه را سر وقت شروع کنید و منتظر نمانید تا افراد بیایند، زیرا اگر یک بار این کار را انجام دهید، انتظار دارند هر بار منتظر حضور آنها باشید. به مردم نشان دهید که در کار خود جدی هستید. همچنین اجازه دهید افراد نیم ساعت قبل از شروع جلسه وارد سالن شوند و با فضا آشنا شوند. علاوه بر این، با مخاطبان بالقوه خود مودب باشید، اما به آنها نشان دهید که:

حضور در تمام جلسات مهم است.
خوردن، آشامیدن و جویدن آدامس در طول جلسه ممنوع است.
ترجیحا در طول جلسه با تلفن همراه خود بازی نکنید.
اگر لازم است در ارائه شرکت کنند و در مورد خودشان صحبت کنند، کوتاهی نکنید.
بعد از جلسه، زمانی را برای پاسخ دادن به سوالات مخاطبان اختصاص دهید.

 

4. استخدام آنلاین ورودی بازاریابی شبکه ای

برگزاری مناسب جلسات آنلاین یکی دیگر از روش های دعوت در بازاریابی شبکه ای است. واقعیت این است که در حال حاضر به جای برگزاری جلسات در هتل ها، جلسات به صورت آنلاین برگزار می شود و این اتفاق خوبی است. مزیت این نوع جلسات این است که جلوه های بصری بهتری ارائه می شود و تعداد شرکت کنندگان می تواند بسیار بیشتر باشد. در ادامه به معرفی دو نوع از این جلسات می پردازیم.

 

گزینه اول: نوع قدیمی

جلسات نوع سنتی بیش از شش دهه است که برگزار می شود. در این نوع جلسات در مورد مفاهیم زیر توضیحاتی داده می شود.

مزایای فروش مستقیم و تاثیر آن بر سبک زندگی مردم
مزایای این نوع فروش برای مخاطب
قدرت اهرم
درباره شرکت و چرایی پیوستن به آن
درباره فعالیت های واحد پشتیبانی شرکت
اهمیت زمان بندی در کار
دعوت به کار
جلسات آنلاین را مدیریت کنید

گزینه دوم: جلسه تمرین هفتگی

به جای پیروی از روش فوق، می توان جلسات را به صورت هفتگی برگزار کرد. دستور جلسه هفتگی نیز به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود: آموزش در مورد محصولات/خدمات، تکنیک‌ها و مهارت‌های آموزشی، و بخش پایانی که افراد داستان‌های موفقیت خود را به اشتراک می‌گذارند.

قسمت های مختلف این برنامه توسط افراد مختلف ارائه می شود. این بخش ها به صورت آموزشی ارائه می شود و روز بعد توسط فرد سطح بالای سازمان بررسی و هدایت می شود. جالب ترین قسمت در مورد همه اینها نحوه ارائه آن به مشاوران فروش است. باید به آنها بگویید که به یک رویداد آموزشی دعوت شده اند نه جلسه جذب مشاور فروش!

بگذارید بدانند که هیچ کس قرار نیست چیزی به آنها بفروشد. بنابراین آنها می توانند بنشینند و در مورد کسب و کار و نحوه کار آن بیاموزند.

پس از کسب اطلاعات لازم در مورد شغل، می توانند به این فکر کنند که آیا این شغل برای آنها مناسب است یا خیر. در این سناریو شرکت کنندگان با حالت تدافعی کمتری وارد می شوند.

 

توصیه ما در انتخاب نوع جلسه

توصیه ما برای ورود به مرحله دعوت در بازاریابی شبکه ای، گزینه دوم یعنی جلسه آموزشی هفتگی است. این نوع جلسات باید توسط افرادی مدیریت شود که سابقه برگزاری جلسات را دارند. تداوم جلسات نیز بسیار مهم است. باید مردم را از وجود ابزارها و امکانات آموزشی مختلف آگاه کنید و به سوالات آنها پاسخ دهید. سپس به این فکر کنید که آیا آنها آماده تعامل هستند یا نه، و اگر آماده نیستند، آنها را به آن سمت هدایت کنید.

بسیاری از مردم بار اول و دوم جذب این تجارت نمی شوند. حتی ممکن است افراد در جلسات جذب نشوند، اما در مراحل بعدی به کار علاقه مند شوند.

برخی از مردم انتظار دارند که شرکت هزینه جلسات آنها را بپردازد. این انتظار اشتباه است، زیرا این کسب و کار متعلق به شماست و باید خودتان برای رشد آن پول و تلاش خرج کنید.

توصیه: موارد و نکاتی که گفتیم کلی و کلی است اما پیشنهاد می کنیم در مورد ابزارها و دوره های آموزشی و نحوه برگزاری جلسات با شرکتی که با آن همکاری می کنید مشورت کنید و از روش های آنها بهره مند شوید.

 

دعوت و جذب پایان کار نیست!

در تیم خود جو افرادی را داشته باشید که فقط به خرده فروشی علاقه دارند و در تیم سازی مهارت ندارند. این افراد به محصولات شما علاقه مند هستند و مایلند روی بازاریابی این محصولات کار کنند. هدف آنها با آنچه شما در ذهن دارید متفاوت است. پس سعی نکنید آنها را دور کنید. آنها دوست دارند از محصولات به صورت شخصی استفاده کنند و به دوستان و آشنایان خود بفروشند.

بنابراین به جای صرف وقت و صحبت با آنها در مورد تیم سازی، در مورد محصولات، فرآیند سفارش، بازگشت و ارسال خودکار به آنها توضیح دهید. همچنین، اگر رویداد یا تبلیغات فروش دارید، به آنها اطلاع دهید. همچنین به آنها بگویید در صورت ملاقات با فردی که به فرآیند فروش مستقیم و ساخت گروه علاقه مند است، شما را معرفی کنند.

 

فراخوانی در بازاریابی شبکه ای، یک مهارت نادر

در نهایت، به ابزارهای آموزشی، نوع و لحن ارائه، آنچه که قرار است بگویید و محل جلسات خود بسیار دقت کنید. با در نظر گرفتن موارد و نکاتی که در این مقاله بررسی کرده ایم، فرآیند دعوت در بازاریابی شبکه ای برای شما آسان می شود. بنابراین، به منظور عمیق‌تر شدن در فروش مستقیم و یادگیری نحوه انجام آن، توصیه می‌کنیم دیگر مقاله‌های LeaAcademy را از دست ندهید.

واتساپ
تلگرام
توییتر
پرینت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید