جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

9 نکته بسیار کاربردی برای تیم سازی در بازاریابی شبکه ای

راهنمای مطالعه

9 نکته بسیار کاربردی برای تیم سازی در بازاریابی شبکه ای

یکی از مهم ترین مفاهیمی که با شنیدن نام فروش مستقیم به ذهن خطور می کند، اهمیت شبکه سازی است. اگر می خواهید در صنعت بازاریابی شبکه ای موفق باشید، باید شبکه خود را بسازید. تیم سازی در بازاریابی شبکه ای نه تنها میزان فروش را از طریق مشتریان ترجیحی افزایش می دهد، بلکه باعث می شود تیم فروش بزرگتری بسازید. و هنگامی که شبکه خود را می سازید، تأثیرات متعددی بر کسب و کار شما می گذارد. کسانی که در شبکه شما هستند می توانند شبکه شما را گسترش دهند و شما را به سایر مشتریان ترجیحی معرفی کنند.

اکنون که اهمیت تیم سازی در صنعت بازاریابی شبکه ای و فروش مستقیم را درک کرده اید، این مقاله از آکادمی لیا را دنبال کنید تا ببینید اصول تیم سازی چیست. نکات و ترفندهای زیر به رهبران و سایر اعضای تیم کمک می کند تا شبکه ای قوی بسازند و کسب و کار خود را به سطح بعدی ببرند.

 

1. ترک شغلی که دوست ندارید

در هیچ کسب و کار دیگری به اندازه بازاریابی شبکه ای برای علاقه خود پول دریافت نمی کنید. مشاوران فروش اگر از صمیم قلب به چیزی که ارائه می دهند اعتقاد نداشته باشند موفق نخواهند شد. مشاور فروش بودن تنها به این معنا نیست که محصولی را به دیگران معرفی کرده و بفروشید. شما می خواهید از آنها بخواهید که عضو شبکه شما باشند و اولین برداشت آنها از شما نباید ویژگی های محصول باشد!

 

2. ایجاد یک تیم با افراد مناسب

راز ایجاد یک شبکه موثر، شرکت نکردن در کارگاه های تیم سازی و رویدادهای بازاریابی متعدد است. همچنین ملاقات با افراد مختلف زیاد نمی تواند کمک زیادی به تیم سازی در بازاریابی شبکه ای کند. بلکه باید افرادی را پیدا کنید که برای شما و کسب و کار شما مناسب هستند. روی افرادی تمرکز کنید که می توانند به شما در ایجاد کسب و کار و جذب مشتریان بیشتر کمک کنند.

 

3. ایجاد یک موقعیت برد-برد

هیچ کس نمی خواهد در رابطه ای باشد که هیچ فایده ای برای او نداشته باشد. در شبکه، بسیار مهم است که شما و طرف مقابل به یک اندازه از آن بهره مند شوید. اگر می خواهید بیشتر از دیگران به دست آورید، ممکن است طرف مقابل احساس کند که از او سوء استفاده می کنید. وقتی چنین احساساتی در فرد ایجاد می شود نمی توانید شبکه ای قوی و پایدار داشته باشید. رویکردی را در نظر بگیرید که می خواهید فرصت هایی را برای اعضای تیم فراهم کنید تا کسب و کار خود را راه اندازی کنند و موفق شوند.

4. تیم سازی در بازاریابی شبکه ای از طریق رابط بودن

مهم ترین مزیت تیم سازی در بازاریابی شبکه ای و بازاریابی شبکه ای این است که شما نه تنها با افراد زیادی ملاقات و تعامل دارید، بلکه مانند رابط، با یکدیگر آشنا می شوید. یک جلسه تیم سازی موفق با توسعه شبکه و به دست آوردن چیزی از آن ختم نمی شود. شما همچنین می توانید افرادی را ملاقات کنید که ممکن است از یکدیگر سود ببرند. این بسیار مهم و موثر است زیرا باعث ایجاد روابط قوی با افراد مختلف می شود.

 

5. تیم سازی در بازاریابی شبکه ای با استفاده از شبکه های اجتماعی

ظهور و پیشرفت روزانه پلتفرم ها و وب سایت های رسانه های اجتماعی، تیم سازی را آسان تر کرده است. به خصوص اگر می دانید چگونه از آنها استفاده کنید. شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، اینستاگرام و توییتر ارتباط با مردم در سراسر جهان را آسان تر کرده اند. در برنامه هایی مانند لینکدین، شما می توانید از طریق روابط موجود خود با مخاطبان جدید ارتباط برقرار کنید. در واقع در بین تمامی پلتفرم های موجود، لینکدین را می توان بهترین ابزار شبکه ای دانست.

 

6. خارج شدن از محدوده شما

وقتی صحبت از ایجاد یک شبکه بازاریابی قوی می شود، بسیاری از مشاوران فروش فقط بر دوستان و آشنایان خود تمرکز می کنند. اما یک مشاور فروش توانمند به سراغ گروه های بزرگتر می رود. این کار نیازمند تحقیقات استراتژیک و استراتژیک است. هدف شما نباید فقط جمع آوری انبوه مردم باشد. در واقع، شما باید افرادی را که از محصول یا پیام شما سود می برند، شناسایی کنید. مشاورانی که بر بازار و جامعه هدف تمرکز می‌کنند، می‌توانند مکالمات خود را برای هر فرد تنظیم کنند، تجربه خوبی برای مشتری ایجاد کنند و بیشترین بهره را از زمان خود ببرند.

 

7. از صحبت زیاد در طول تیم سازی در بازاریابی شبکه ای خودداری کنید

درست است که در بازاریابی شبکه ای باید داستان شخصی خود را برای مخاطبان درست تعریف کنید، اما ابتدا گوش کنید و سوال بپرسید. در همان ابتدای جلسه، شروع به صحبت در مورد اینکه محصولات شما چقدر شگفت انگیز هستند، چقدر به طرف مقابل کمک می کند یا اینکه چرا باید مشاور فروش شود، صحبت نکنید. در عوض، یک مکالمه را شروع کنید و نظر خود را به گوش دیگران برسانید. هنگامی که پیام خود را در هم تنیده با مکالمه عادی و در تعامل دو نفره بیان کنید، مؤثرتر خواهد بود. فرقی نمی کند که حضوری صحبت می کنید یا آنلاین.

وقتی می خواهید جامعه ای متشکل از افراد همفکر بسازید از گوش دادن دست نکشید! به یاد داشته باشید که هدف شما ایجاد یک رابطه طولانی مدت است، نه فروش یکباره. روابط شخصی چیزی است که فروش مستقیم را از روش های خرده فروشی سنتی متمایز می کند. با سرمایه گذاری روی این ارتباطات قوی و قابل اعتماد، افرادی را خواهید یافت که هم علاقه مند به عضویت در تیم شما هستند و هم برای انجام کار به عنوان مشاور فروش مناسب هستند.

8. به اشتراک گذاری دانش شخصی

مشتریان امروزی باهوش هستند و مجبور کردن آنها به خرید آنها را از خود دور می کند. هنگام فروش بیشتر در مورد مزایایی که مشکل مشتری را حل می کند صحبت کنید. چگونه این کار را انجام می دهید؟ بهتر است کانال هایی برای ارتباط با اعضای تیم خود ایجاد کنید. ارتباط منظم و مداوم باید بر اساس اشتراک گذاری ایده ها و تخصص باشد، نه اینکه افراد را مجبور به خرید محصولات یا پیوستن به تیم کنند.

 

9. تیم سازی در بازاریابی شبکه ای با پشتیبانی قوی

توسعه شبکه فروش مستلزم زمان و تداوم بالا است. در شبکه، اعضای تیم از شما انتظار حمایت و راهنمایی دارند. اگر به اعضای تیم کمک کنید و قبل از اینکه سودآور باشند، آنها را راهنمایی کنید، آنها بیشتر مشتاق خواهند بود که لطف کنند.

حمایت اعضای تیم بسیار مهم است و هرچه بیشتر آن را شخصی سازی کنید، نتایج بهتری به دست خواهید آورد. بعد از اینکه خود را به کسی معرفی کردید، یک ایمیل ویژه یا یادداشت دست نویس برای او ارسال کنید. در ایمیل یا پیامی که ارسال می‌کنید، یک توصیه یا پیشنهاد شخصی بر اساس اطلاعاتی که در مورد آنها می‌دانید درج کنید. به عبارت دیگر، پشتیبانی هدفمند و استراتژیک داشته باشید و آن را به بخشی از تیم سازی در کسب و کار خود تبدیل کنید.

 

چگونه لیستی از مشاوران و مشتریان بالقوه تهیه کنیم؟

همه ما می دانیم که فروش رگ حیاتی بازاریابی شبکه ای است. اما برای جلوگیری از سردرگمی، باید فهرستی از مشتریان و مشاوران بالقوه خود تهیه کنید. می توان گفت این لیست مهمترین عنصر کسب و کار شماست. این لیست یک چیز زنده و نفس گیر است و شما باید هر روز آن را به روز کنید. بسته به جایی که در سفر تجاری خود قرار دارید، لیست مشاوران و مشتریان بالقوه شما در یکی از سه دسته زیر قرار می گیرد.

نام های فهرست نشده
منوی اصلی
لیست فعال مشتریان و مشاوران بالقوه

نام های فهرست نشده

آنها هرگز به درستی نوشته یا سازماندهی نشده اند. این نام ها در مغز شما و در شبکه های اجتماعی شما شناور هستند. مدام به این فکر می کنی که باید به “فلانی” پیغام بفرستم و وقتی غیرممکن است فوراً فراموش کنم و به یاد بیاورم. شما هنوز سیستمی را انتخاب نکرده اید که به شما کمک کند، و متوجه می شوید که بی نظمی باعث استرس شما می شود.

 

منوی اصلی

لیستی از تمام افرادی که در تمام زندگی خود با آنها در تماس بوده اید. این یک شروع عالی است. شما در به دست آوردن اطلاعات تماس عالی هستید، اما برای سازماندهی لیست خود و شناسایی بهترین مشاوران و مشتریان بالقوه برای کسب و کار خود باید یک قدم فراتر بروید. این لیست معمولا در ابتدای تیم سازی در بازاریابی شبکه ای ایجاد می شود. نام مخاطبان تلفن همراه خود و همه افرادی را که در فیس بوک، اینستاگرام و لینکدین دنبال می کنید در یک صفحه کاغذ بزرگ یا در یک صفحه گسترده اکسل بنویسید و سازماندهی کنید. به محض اینکه با شخص جدیدی آشنا می شوید یا شخصی را در اینستاگرام دنبال می کنید، این لیست قدیمی می شود و باید آن را به روز کنید.

لیست فعال مشتریان و مشاوران بالقوه

و آخرین لیست؛ یک لیست با دقت تنظیم شده به طور مداوم به روز می شود و به عنوان یک فیلتر برای مشتریان و مشاوران بالقوه شما عمل می کند.

در حالت ایده آل، دایرکتوری اصلی و دایرکتوری فعال با هم کار می کنند. شما افراد را از اسامی لیست اصلی انتخاب کرده و به لیست فعال منتقل می کنید. تفاوت این دو لیست چیست؟ وقتی در بازاریابی شبکه ای تیم می سازید، نمی توانید 100 نفر را به طور همزمان جذب کنید. زیرا باید با توجه به شرایط زندگی هر کدام مسیر جذب را طی کنید. فهرست اصلی شامل تمام افرادی است که می توانید به یک روش با آنها ارتباط برقرار کنید. افرادی در لیست فعال هستند که شما در حال حاضر به طور فعال با آنها در ارتباط هستید.

 

یک تیم قوی و ماندگار بسازید.

شبکه سازی یکی از مهم ترین مراحل در ایجاد هر کسب و کاری است. کسانی که موفق به ساخت تیم بازاریابی شبکه ای می شوند می توانند تمامی نکات ذکر شده در بالا را همزمان اجرا کنند. آنها همچنین اجازه نمی دهند شخصیت خود در هنگام شبکه سازی بدرخشد. امروزه رویدادهای زنده مجازی بهترین رسانه و ابزار برای شبکه سازی هستند. از آنجایی که ملاقات و خرید آنلاین برای افراد آسان‌تر است، می‌توانید از طریق این پلتفرم از افراد دعوت کنید تا بخشی از تیم و شبکه شما باشند.

واتساپ
تلگرام
توییتر
پرینت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید