جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سه اصل کلیدی در بازاریابی شبکه ای / فروش مستقیم برای موفقیت

راهنمای مطالعه

سه اصل کلیدی در بازاریابی شبکه ای / فروش مستقیم برای موفقیت

اولین قدم برای پیشرفت در مسیر موفقیت در زمینه فروش مستقیم، آشنایی با اصول بازاریابی شبکه ای است; در این مقاله از آکادمی لی می خواهیم در مورد اصول اولیه ای بگوییم که دانستن و به کارگیری آنها به پیشرفت سریعتر شما کمک می کند.

در عین حال، داشتن انگیزه و مثبت اندیشی به شما این امکان را می دهد که با برنامه ریزی و هدف گذاری، گام به گام به رویاهایی که در سر دارید برسید، مشاور فروش خوبی باشید و از مشکلاتی مانند به عنوان ترس و به تعویق انداختن برنامه ها.

به همین دلیل این مقاله به عنوان پیشران و سوخت موشک برای شما عمل می کند و به شما کمک می کند تا ضمن آشنایی با اصول بازاریابی شبکه ای، اولین قدم های خود را در جهت تبدیل شدن به یک مشاور فروش ایده آل، صحیح و اصولی بردارید.

 

اصل اول تا زمانی که فر داغ شود، بچسبید!

افرادی هستند که در دو هفته اول شروع فعالیت خود به عنوان مشاور فروش موفق به جذب نیرو می شوند. اما به خاطر داشته باشید که 48 ساعت اول کار شما همیشه ارزشمندتر و مهمتر است.

اگر زود شروع به کار کنید و در این بین به موفقیت کوچکی دست پیدا کنید، در همان مسیر خواهید ماند. اما اگر قرار است چندین هفته را برای آماده شدن وقت بگذارید، احتمالاً نمی خواهید کار زیادی انجام دهید و در دام تعویق بیفتید.

آیا می دانید دو هفته اول طلایی خود را چه زمانی از دست می دهید؟ زمانی که خود را درگیر تخریب ناخواسته انواع مطالب در فضای وب و بدون شرکت در کلاس های آموزشی که توسط شرکت برگزار می شود، دست خود را روی دستان خود رها می کنید. اگر اقدام نکنید و شروع به کار نکنید، آن اشتیاق و هیجانی که داشتید خیلی زود از بین می رود و رویاهای شما دور از دسترس تر می شوند.

اما اگر بتوانید از دو هفته اول نهایت استفاده را ببرید و در کلاس های آموزشی شرکت کنید و به صحبت های فردی که این فرصت را به شما معرفی کرده است گوش دهید، می توانید قدم های مفیدتری بردارید و افراد را به عنوان مشاور فروش استخدام کنید. به تیم خود اضافه کنید؛ در این شرایط اشتیاق شما بیشتر می شود و انگیزه بیشتری برای فعالیت در این زمینه پیدا خواهید کرد.

اصل دوم پای آن بنشین !

تعهد به کار یکی از مهمترین اصول بازاریابی شبکه ای است. لطفاً با این نگرش که می خواهید امتحان کنید شروع نکنید، ببینید همه افراد بازاریابی شبکه ای چه می گویند. در عوض، با این ذهنیت شروع کنید که قرار است به عنوان یک دانش آموز شروع کنید و برای موفقیت خود برنامه ریزی کنید.

مانند هر تجارت دیگری، موفقیت در فروش مستقیم مستلزم یادگیری مهارت های جدید است. شما در بازاریابی شبکه ای این فرصت را دارید که در حین یادگیری یاد بگیرید. بهترین پیشنهاد ما این است که سال های اول فعالیت خود را به عنوان مشاور فروش به عنوان یک سرمایه گذاری ببینید. از نوع برنامه ریزی که در ابتدا باید انجام شود، زمان زیادی را صرف آن کنید. آیا در مورد بامبو چیزی شنیده اید؟

وقتی دانه های بامبو کاشته می شوند، در چهار سال اول چیزی از زمین بیرون نمی آید. در سال پنجم جوانه کوچکی از بامبو از زیر خاک ظاهر می شود و ناگهان پس از چند ماه ارتفاع بامبو به بیش از 30 متر می رسد. بله 30 متر!

افرادی هستند که حتی یک سال از ورودشان به عرصه فروش مستقیم می گذرد و همان جا ضربه می زنند. این افراد فقط باید 10 سال آینده کارشان را تصور کنند و سال های اول را صرف یادگیری و کسب تجربه و خوردن خاک بازاریابی شبکه ای کنند تا با برنامه ریزی هایی که انجام می دهند به هر چیزی که می خواهند برسند.

 

اصل سوم آجر اول را به درستی قرار دهید!

برای شروع با اصول بازاریابی شبکه ای، لیست زیر را دنبال کنید:

 

1. حتماً خودتان از محصولات/خدمات استفاده کنید.

به محض اینکه با محصولات/خدمات شرکت فروش مستقیمی که شروع به کار کرده اید آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم قبل از معرفی به دیگران، خودتان از آنها استفاده کنید.

وقتی می‌خواهید محصول/خدمتی را به مخاطبان هدف معرفی کنید، برای تاثیرگذاری بیشتر کلماتتان، باید خودتان تجربه استفاده از آنها را داشته باشید. همچنین برای تولید محتوای تصویری و ویدئویی از محصولات و انتشار پست ها و استوری های مربوط به آن ها در صفحات شبکه های اجتماعی، باید برخی از محصولات را به عنوان نمونه پیش روی خود داشته باشید. اما فقط به اندازه ای که استفاده می کنید!

آزمایش محصول/خدماتی که ارائه می کنید کلید دیگری برای موفقیت بازاریابی شبکه ای است. زیرا در این شرایط است که می توانید با کیفیت محصولات خود آشنا شوید. مشتری دائمی کسب و کار خود شوید و از برندهای رقیب دوری کنید. دلیل دیگر این است که مشاوران فروش وقتی ببینند شما هیچ محصولی از برندهای رقیب ندارید و فقط از محصولات شرکت خودتان استفاده می کنید، تاثیر خوبی روی آنها می گذارند; و مطمئن باشید که اعضای جدید تیم نیز به این مسائل توجه خواهند کرد.

 

2. برنامه autoship شخصی خود را راه اندازی کنید.

اولین سوالی که به ذهن شما می رسد این است که Autoship چیست؟ این یک برنامه خرید مبتنی بر استفاده مکرر است. برای مثال می دانید که مدت زمان استفاده از یک شامپو دو ماه است. شما برنامه ای تنظیم می کنید که هر دو ماه یکبار شامپو سفارش دهید. با توجه به این نیاز، برخی از شرکت ها این برنامه ثبت نام دوره ای را در وب سایت خود راه اندازی کرده اند.

اگر شرکت شما یک برنامه autoship دارد، باید یک فرآیند سفارش دهی قابل تکرار و پایدار را تنظیم کنید. با این کار مطمئن خواهید شد که مشتریان شما هرگز بدون محصول نمی مانند. به این ترتیب، محصولات مصرفی مشتریان با محصولاتی که آنها سفارش داده اند، در زمان اتمام جایگزین می شوند و این می تواند از بسیاری جهات برای شما مفید باشد.

 

3. از جزئیات حساب کاربری خود در شرکت مطلع شوید.

شرکت های مختلف فروش مستقیم امکانات و ابزارهای مختلفی را در اختیار مشاوران فروش خود قرار می دهند. به عنوان مثال، شرکت لیاتیم برای مشاوران خود بستری اختصاصی به نام پورتال انگیزشی، آموزشی و مهارتی (METS) فراهم کرده است و از طریق آن دوره های آموزشی ویدئویی، داشبورد تحلیل عملکرد اعضای تیم، رزرو اتاق برای برگزاری کلاس های حضوری و موارد مختلف دیگر. تسهیلات در آن به صلاحدید مشاوران آن است.

 

4. غیر از رهبر، سایر اعضا را نیز بشناسید.

برای همراهی با اصول موفقیت در بازاریابی شبکه ای، باید سایر اعضای تیم خود را بشناسید. اگر گروهی در واتس اپ یا سایر پیام رسان های اجتماعی وجود دارد، می توانید به آن بپیوندید. و با سایر اعضای تیم ارتباط بهتری برقرار کنید.

 

5. از قوانین و مقررات شرکت آگاه باشید.

وقت بگذارید و همه چیزهایی را که در مورد شرکت فروش مستقیمی که به آن ملحق می شوید بدانید، بخوانید. در مورد قوانین و مقررات آن شرکت اطلاعات کسب کنید و بدانید چه بایدها و چه نبایدهایی وجود دارد که باید رعایت کنید.

 

6. در رویدادها و برنامه های حضوری شرکت کنید.

بسیاری از شرکت های فعال در زمینه فروش مستقیم رویدادهای فصلی و سالانه را در مناسبت های مختلف برگزار می کنند. رویدادهایی که به مشاوران فروش انگیزه می دهند و در عین حال اطلاعات آموزشی ارزشمندی را در مورد کسب و کار به مخاطبان ارائه می دهند.

این رویدادها عموماً جنبه آموزشی یا انگیزشی دارند و این فرصت را برای شما فراهم می کنند تا با رهبران تیم ها و گروه های دیگر ملاقات کنید. بنابراین بسته به اینکه تا چه حد می خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید، می توانید خود را از طریق آنها به سمت بالا بکشید.

 

7. اهداف خود را تعیین کنید.

یکی از اصول موفقیت در بازاریابی شبکه ای هدف گذاری است. مشخص کنید که هدف نهایی از فعالیت شما به عنوان مشاور فروش چیست. آیا فقط می خواهید به آن به عنوان یک شغل پاره وقت نگاه کنید؟ یا نگاه بلندمدت به آن دارید و برنامه ای برای کسب درآمدهای کلان از آن دارید؟ در هر صورت برای رسیدن به اهداف خود ابتدا باید آنها را به خوبی بشناسید، سپس برای آن برنامه ریزی کنید و قدم به قدم پیش بروید تا در نهایت بتوانید به آنچه می خواهید برسید.

 

8. رویای آینده خود را با جزئیات ترسیم کنید.

برای اینکه بتوانید روی کار خود تمرکز کنید، باید از همان ابتدا بدانید که چرا وارد این حوزه کاری شده اید و می خواهید چه کار کنید. شما باید برای رویارویی با چالش ها انگیزه کسب کنید.

با این کار، اهداف شما واضح تر می شود. اگر مسیر خود را به درستی و قدم به قدم ترسیم کنید و قدم به قدم به سمت رویارویی با چالش ها پیش بروید، تمرکز و انگیزه خواهید داشت.

می توانید یک تابلو در اتاق یا تلفن همراه یا حتی یک دفترچه یادداشت داشته باشید، تصویر و متنی از آنچه می خواهید در آینده به دست آورید داشته باشید و جایی را که می خواهید در آینده به آن برسید بنویسید یا قرار دهید. .

سعی کنید برای اهداف و رویاهای خود ضرب الاجلی تعیین کنید. و آنقدر دقیق و واضح بنویسید که قابل اندازه گیری باشد. ما بر این باوریم که با پیروی از یک سیستم می توانید در مدت دو تا چهار سال به استقلال مالی در صنعت فروش مستقیم دست پیدا کنید.

 

9. برای هر اقدامی برنامه داشته باشید.

اینکه در طول هفته چقدر برای این کسب و کار وقت می گذارید و این ساعت ها را چگونه می گذرانید، رابطه مستقیمی با رشد شما خواهد داشت. تا جایی که می توانید برای کاهش موضوع «مشغله کاری» باید اقدامات هدفمند را در برنامه های روزانه خود داشته باشید.

برای جذب مشاوران فروش، برگزاری کلاس های آموزشی حضوری و حضوری برای مشاوران فروش و حتی ارتقای دانش و مهارت و داشتن وقت برای برگزاری جلسات حضوری و حضوری طرح تفصیلی؛ همچنین رویدادهای شرکت را فراموش نکنید و تا حد امکان در همه آنها شرکت کنید.

اگر بتوانید برای فعالیت های خود برنامه ریزی مناسبی داشته باشید، می توانید علاوه بر شغل فعلی، فروش مستقیم را به خوبی ارتقا دهید و از آن درآمد خوبی کسب کنید.

 

10. ابزار مورد نیاز برای کسب و کار خود را دریافت کنید.

مانند هر تجارت دیگری، برای موفقیت در فروش مستقیم به ابزارهایی نیاز دارید. بسته به شرکتی که در آن کار می کنید، ابزارها متفاوت هستند. برای مثال یکی از مهمترین ابزارهای مشاور فروش داشتن کاتالوگ چاپی از محصولات/خدمات است. این کاتالوگ ها حاوی اطلاعات تایید شده و معتبر ارائه شده توسط شرکت در مورد محصولات/خدمات است.

همچنین برخی از شرکت ها ابزارهای آنلاینی مانند کاتالوگ محصولات آنلاین، داشبورد مدیریت تیم فروش اختصاصی، سیستم هوشمند پیشنهاد محصول و … را ارائه می دهند که مشاوران می توانند با کمک آن ها فروش بهتر و آسان تری را تجربه کنند.

 

11. فهرستی از مخاطبان بالقوه خود تهیه کنید.

یکی از مهمترین مراحل اصول موفقیت در بازاریابی شبکه ای محسوب می شود. قدمی که نباید آن را نادیده بگیرید و نیمه کاره رها کنید. فهرستی از افرادی که می شناسید بنویسید؛ و در نظر داشته باشید که اصلا نباید پیش داوری کنید. بهانه هایی مانند «چون درآمد خوبی دارد پس احتمالاً پیشنهاد من برایش جذابیتی ندارد»، «او تحصیلکرده ای است که دانشگاه رفته و این نوع تجارت را دوست ندارد»، «فقط از برند خارجی استفاده می کند». محصولات و تولیدات داخلی برای او جذابیتی ندارد» و بهانه های فراوان دیگر. ، رد کنید و آنها را کنار بگذارید.

هر کجا که هستید، می توانید محصولات/خدمات یا فرصت های تجاری را به دیگران معرفی کنید. نباید جای خیلی خاص و عجیبی باشد. این می تواند یک آرایشگاه، یک سوپر مارکت یا یک تعمیرگاه باشد. نباید خیلی سخت بگیرید.

شما فقط باید با برنامه ریزی و اطلاعات کافی در مورد کاری که انجام می دهید پیش بروید. همچنین، شما باید از محصولات/خدمات استفاده کرده باشید و تجربه خود را به آنها بگویید. هیچ چیز نمی تواند قانع کننده تر از داستان شما یا مصرف کنندگان محصولات/خدمات شما برای جذب دیگران باشد.

توجه: قرار نیست از کسی التماس کنید که محصولات/خدمات را امتحان کند. یا در مورد فرصت کار به عنوان مشاور فروش به آنها بگویید. نه! اگر با افرادی که می شناسید کار کنید و سعی کنید بر روی زمینه هایی تمرکز کنید که احساس می کنید برای آنها جذاب ترین هستند، می توانید شروع بهتری داشته باشید.

 

گام به گام تا اوج!

اکنون که به پایان این مقاله رسیده اید، با اصول بازاریابی شبکه ای آشنا شده اید و به خوبی می دانید که ریشه های این کسب و کار در کجا نهفته است و برای شروع خوب و هدفمند چه کاری باید انجام دهید و چگونه می توانید پیش بروید. مسیری روشن برای آینده با گام ها. سخت گرفت.

در دیگر مقالات آکادمی لیا با نحوه فروش موفق و جذب نیرو در بازاریابی شبکه ای آشنا می شوید و یاد می گیرید که چگونه با استفاده از تکنیک ها و راهکارهای مختلف پله های موفقیت و پیروزی را به سرعت طی کنید. یکی از این مقاله ها «۱۲ تکنیک طلایی فروش در بازاریابی شبکه ای» است که پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه کنید.

واتساپ
تلگرام
توییتر
پرینت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید