دستورالعمل رفتاری بازاریابان (حقالعمل کار)
دستورالعمل رفتاری بازاریابان (حقالعمل کار) شرکت به عنوان ضمیمه قرار داد همکاری در جهت ایجاد تعامل اخلاقی و سازنده بین بازاریابان (حقالعمل کار) شرکت و همچنین مشتریان به عنوان سفیران و مروجان محصولات نقش مهمی در فرهنگ کاری شایسته نام و نشان تجاری شرکت خواهد داشت. از این رو کلیه بازاریابان (حقالعمل کار) ملزم به رعایت مفاد این دستورالعمل خواهند بود و در صورت عدم رعایت این دستورالعمل برابر با قرارداد همکاری با بازاریابان (حقالعمل کار) خاطی برخورد خواهد شد.
• تعهدات رفتاری بازاریاب (حقالعمل کار) در تعامل با محیط شرکت
1. محیط شرکت اعم از سایت، شعبات حضوری و پرسنل می باشد. هر گونه استفاده و ارتباط با اجزاء محیط می بایست بر پایه احترام و حسن نیت و مطابق با رویه های از پیش تعریف شده در شرکت صورت گیرد و هرگونه درخواست خارج از رویه مصداق رفتار غیر حرفه ای و غیر اخلاقی می باشد.
2. هرگونه رفتار تهاجمی، پرخاشگری ، خشونت و تهدید به صورت کلامی و متنی در تعامل با اجزاء محیط که باعث ایجاد ترس و حس تهدید شود مصداق رفتار خارج از عرف بوده و فرد خاطی به عنوان شخص بر هم زننده نظم مشمول اخطار و جرایم داخلی شرکت نظیر تعلیق و ابطال کد بازاریابی قرار خواهد گرفت.
• تعهدات رفتاری بازاریاب (حقالعمل کار) در تعامل با مشتریان
موارد اشاره شده در ذیل مصداق رفتار غیر حرفه ای و غیر اخلاقی قلمداد می شود:
1. ارائه هر گونه اطلاعات مرتبط با محصول به مشتریان فراتر از ادعاهایی که شرکت در کانال های ارتباطی خود اعلام می کند.
2. سوء استفاده از عدم اطلاعات و آگاهی مخاطب به علت فقر اطلاعاتی مشتری برای جلب نظر و هدایت افکار فرد.
3. ادعای غیر واقعی نسبت به درآمد بیش از آنچه که بازاریاب(حقالعمل کار) ماهیانه به عنوان پورسانت دریافت می کند.
4. معرفی محصول و فرصت کسب درآمد بدون ارائه اطلاعات زیر:
• هویت و آدرس شرکت؛
• ویژگیهای اصلی محصول پیشنهاد داده شده؛
• قیمت محصول به علاوه همه مالیات¬های مربوطه؛
• هزینه ارسال
• شرایط پرداخت و ارسال
• وجود حق استرداد یا انصراف؛
• جزییات و محدودیتهای خدمات پس از فروش.
اطلاعات داده شده به مصرفکننده باید به صورت شفاف، قابل¬درک و با رعایت حق تقدم و حس نیت باشد.
5. اصرار و پافشاری برای خرید کالا یا عضویت در شرکت به عنوان بازاریاب(حقالعمل کار) به صورت حضوری و تلفنی بعد از درخواست مشتری مبنی بر عدم پیگیری در ارتباط با موارد ذکر شده.
6. ثبت کد بازاریابی و یا مشتری ترجیحی بدون اطلاع دقیق بازاریاب(حقالعمل کار) در ارتباط با مزایا و کارکرد کد کاربری.
7. استفاده از کودکان در جهت تبلیغ و معرفی محصول.
• تعهدات رفتاری بازاریاب (حقالعمل کار) در تعامل با یکدیگر
موارد اشاره شده در ذیل مصداق رفتار غیر حرفه ای و غیر اخلاقی قلمداد می شود:
1. تهیج و ترغیب بازاریاب(حقالعمل کار) گروه دیگر برای فعالیت در خط حمایتی خود از طریق ثبت کد بازاریابی دیگر با اطلاعات هویتی اقوام نزدیک.
2. تهیج و ترغیب مشتری های بازاریاب(حقالعمل کار) دیگر به منظور ثبت درخواست خرید از خود.
3. بدگویی و بد نامی و تخریب بازاریاب(حقالعمل کار) دیگر به صورت کلامی و متنی در مواجه با گروه فروش خود.
4. ایجاد گمراهی به صورت آگاهانه به منظور اختلال در عملکرد بازاریاب(حقالعمل کار) دیگر از طریق ارائه اطلاعات غلط به فرد.
5. سلطه جویی و تسلط گرایی با سوء استفاده از فقر اطلاعاتی و ارائه اطلاعات غلط به بازاریاب(حقالعمل کار) دیگر از طریق ایجاد حس رعب و عدم اطمینان نسبت به از دست دادن کد بازاریابی.
6. اعتبار بخشی کاذب به خود از طریق نسبت دادن روابط ویژه با پرسنل و مدیران شرکت برای بازاریاب(حقالعمل کار) دیگر.
7. ترغیب و تشویق بازاریاب دیگر به هرگونه فعالیتی که از مصادیق تخلف و نقض تعهدات قراردادی میباشد.
2 دیدگاه
سلام وقت بخیر و خدا قوت به شما قوانین لیاتیم خیلی خوبه واقعا معلومه که روش فکر شده من وقت مطالعه کردم واقعا لذت بردم از این همه نظم.متشکرم
سلام بله تمام تلاش لیاتیم اینه که رضایت شما عزیزان و مشتریان رو داشته باشه مرسی که نظر دادی.