جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انگیزه چیزی است که در فروش به آن نیاز دارید!

راهنمای مطالعه

انگیزه چیزی است که در فروش به آن نیاز دارید!

ممکن است گاهی اوقات دلسردی و بی انگیزگی را در تیم خود مشاهده کرده باشید. مواردی که در نهایت باعث می شود افراد انگیزه ای برای ادامه فعالیت نداشته باشند و این تا جایی ادامه پیدا می کند که می خواهند تیم شما را ترک کنند و به عنوان مشاور فروش به فعالیت خود ادامه ندهند. یکی از وظایف شما به عنوان یک رهبر یا حتی عضو تیم ایجاد انگیزه در تیم فروش است. شما باید بدانید که چه چیزی باعث ایجاد انگیزه می شود و آن را در تیم خود به کار ببرید. در این مقاله از آکادمی لیا در مورد راه های ایجاد انگیزه در تیم صحبت کرده ایم و تکنیک هایی را در اختیار شما قرار داده ایم تا کار شما در این مسیر آسان شود.

انگیزه نقش مهمی در ایجاد انگیزه در تیم فروش و بازاریابی شما برای دستیابی به اهداف، خدمت به مشتریان و فروش بیشتر دارد. با این حال، استرس، احساس عدم قدردانی، ضرب الاجل های پشت سر هم و غیره می تواند باعث از دست دادن انگیزه آنها شود. با ما همراه باشید و راه های افزایش انگیزه را بیاموزید و درک کنید که چرا و چگونه انگیزه نقش مهمی در تعیین بهره وری و عملکرد اعضای تیم شما دارد.

 

چرا باید به تیم خود انگیزه بدهیم؟

تمام نکته در این است که داشتن افراد با انگیزه و تشویق در یک تیم بهتر از افراد بی انگیزه و بی روح است. دلایل دیگر برای ایجاد انگیزه در تیم عبارتند از:

تلاش بیشتر: یک تیم با انگیزه بیشتر برای رسیدن به اهدافش تلاش می کند.

افزایش تمرکز: تیم فروش شما بیشتر بر روی وظایف روزانه خود تمرکز خواهد کرد. بنابراین بهره وری آنها افزایش یافته و می توانند فروش بیشتری را تجربه کنند.

پشتکار و انعطاف بیشتر: ایجاد انگیزه در تیم فروش به طور قابل توجهی استقامت را افزایش می دهد و افراد را قادر می سازد تا هر فعالیت جدیدی را با همان انرژی و اشتیاق اصلی انجام دهند.

مزایای ایجاد انگیزه در تیم فروش

داشتن یک تیم با انگیزه مزایای زیادی دارد. اما در اینجا ما برخی از مهمترین مزایای ایجاد انگیزه در افراد را برای شما آورده ایم:

مزایای انگیزه فروش چندگانه

چیزی که همه ما می دانیم این است که بسیاری از کسب و کارها از فروش خود درآمد کسب می کنند. اما آیا می دانستید که می توانید فروش خود را به سادگی با ایجاد انگیزه در اعضای تیم فروش افزایش دهید؟

شما می توانید با قدردانی از تیم فروش خود، دادن بازخورد مثبت، پاداش دادن، برگزاری مهمانی و … تیم فروش خود را به عملکرد بهتر تشویق کنید. نتیجه این کار این است که فرد در تیم شما به اهداف خود می رسد، عملکرد او بهبود می یابد و به رشد کلی تیم شما کمک می کند.

 

فواید انگیزه حفظ روحیه اعضای تیم

با توجه به ماهیت کار، تیم فروش به راحتی می تواند بی انگیزه شود. با تجربه مواردی مانند تماس با افراد بی ادب، رفتار سرد مشتریان یا فشاری که به آنها وارد می شود. تصور اینکه چگونه یک مشاور فروش ممکن است نسبت به این وضعیت بی علاقه باشد، سخت نیست. پس نتیجه می گیریم که انگیزه فروش برای حفظ روحیه مثبت مشاوران فروش ضروری است.

 

مزایای انگیزه باعث بهبود بهره وری در محل کار می شود

متأسفانه، تأثیرات افراد بی انگیزه در تیم شما بیش از آن چیزی است که تصور می کنید. این یک محیط خصمانه ایجاد می کند، بر بهره وری تیم شما تأثیر می گذارد و باعث می شود که آنها بر روی فعالیت های خود تمرکز نکنند. نتیجه این است که افراد دیگر دچار استرس می شوند.

از سوی دیگر، تشویق تیم فروش و درگیر نگه داشتن آنها می تواند بهره وری را بهبود بخشد. تشویق اعضای تیم، ارائه بازخورد مثبت و دادن پاداش به موقع، تیم شما را تقویت کرده و سخت کوشی آنها را افزایش می دهد.

 

مزایای انگیزه افزایش شجاعت در تیم مشاوران فروش

واقعیت این است که ملاقات با مشتریان جدید و معرفی فرصت ها و محصولات تجاری خود به هر یک از آنها می تواند ترسناک باشد. در واقع بعد از مدتی ترس از طرد شدن توسط دیگران می تواند مشاوران فروش را فلج کند، عملکرد آنها را کاهش دهد و در مقابل فرآیند فروش مقاومت کند. بنابراین کمی قدردانی و انگیزه می تواند به مشاوران فروش کمک کند تا بر ترس های خود غلبه کنند، شجاع تر شوند و معاملات را با موفقیت انجام دهند.

 

مزایای انگیزش تشویق مشاوران به توسعه مهارت های خود

تمایل به فروش بیشتر مشاوران را تشویق می کند تا مجموعه مهارت های خود را گسترش دهند و چیزهای جدیدی را برای عملکرد بهتر بیاموزند. این مهارت‌ها ممکن است شامل مهارت‌های نرم یا مهارت‌های سخت مانند مهارت‌های کامپیوتری، دانش محصول، استراتژی‌های بازاریابی و غیره باشد. اگر مطمئن شوید که یک تیم فروش متعهد و با انگیزه دارید، آنها به طور خودکار سعی می‌کنند مهارت‌های خود را بهبود بخشند.

 

مزایای انگیزه حفظ اعضای تیم

افراد بی انگیزه تیم شما را برای شروعی تازه و محیطی جدیدتر ترک می کنند. معمولاً دو چیز باعث می شود افراد تیم احساس بی انگیزگی کنند و بخواهند شما را ترک کنند. عدم رضایت و مشکلات فضای کاری آنها.

شما می توانید با ایجاد محیطی شاد، سالم و متعهد، رضایت افراد را از شغل و محیط کارشان افزایش دهید. نتیجه این کار وفاداری مردم به شما و تیم شما و کاهش احتمال ترک شماست.

راه های افزایش انگیزه در تیم فروش

تا اینجا متوجه شدید که چرا انگیزه برای موفقیت در فروش ضروری است! حالا وقت آن است که در مورد چگونگی ایجاد انگیزه در اعضای تیم صحبت کنیم؟

باید بدانید که انگیزه پیچیده تر از نصب پوسترهای “شما یک قهرمان هستید” در اتاق هیئت مدیره است. برای این کار باید عوامل خارجی بسیار زیادی را در نظر بگیرید. زیرا هر مشاور فروش به تکنیک انگیزشی متفاوتی نیاز دارد. خوشبختانه، چندین استراتژی باور نکردنی و اثبات شده وجود دارد که می تواند به تیم شما با انگیزه و درگیر کمک کند. در اینجا بهترین راه برای ایجاد انگیزه در تیم شما وجود دارد:

 

روش های انگیزشی اعتماد متقابل را در تیم خود ایجاد کنید

اعتماد پایه و اساس انگیزه است. اگر اعضای تیم شما به شما اعتماد ندارند زیرا فکر می کنند به نگرانی های آنها گوش نمی دهید یا به تلاش های شما برای بهبود آنها اعتقاد ندارید. در این صورت ایجاد انگیزه و الهام بخشیدن به آنها تقریبا غیرممکن خواهد بود.

اگر افراد تیم شما احساس بی انگیزگی و ضعف می کنند، الهام بخشیدن مجدد به آنها مستلزم گفتگوی شفاف و صادقانه در مورد چالش ها، نگرانی ها و اهداف آنها است. به عنوان یک رهبر یا فردی در موقعیت بالاتر، هدف شما ایجاد و حفظ اعتماد به طور مداوم در تیم فروش است. علاوه بر این، بهترین راه برای ایجاد اعتماد از طریق شفافیت است.

روش های انگیزشی باعث می شود اعضای تیم شما احساس ارزشمندی کنند
تحقیقات نشان می دهد که فروشندگان باید احساس کنند که رهبر و شرکتشان برای کارشان ارزش قائل هستند تا با انگیزه بمانند. القای حس ارزشمندی باعث خوشحالی بیشتر فروشندگان، بهتر فکر کردن و در نهایت بهره وری بیشتر می شود. در اینجا چند راه ساده و در عین حال موثر برای ایجاد احساس ارزشمندی در تیم وجود دارد:

دعوت از آنها در فرآیند تصمیم گیری
ارائه برنامه کاری منعطف
فراهم کردن فرصت های رشد و توسعه
اعطای جوایز غیر پولی

روش های انگیزشی با زیردستان خود در مورد نظارت و نظارت صحبت کنید

هر رهبر در هر تیم فروش باید بداند که هر یک از اعضای تیم او شخصیت متفاوتی دارد و هدف شما این است که مطابق با آنها رفتار کنید و نیازهای آنها را برآورده کنید. حتی گاهی لازم است از آنها بپرسید که چه سبک رهبری و مدیریتی را دوست دارند. همین امر در مورد مشتریان شما و نحوه فروش محصولات به آنها صدق می کند. رهبر تیم فروش باید ارتباطات و استراتژی های خود را طوری تنظیم کند که با دنیای بقیه اعضای تیم مطابقت داشته باشد.

 

به عنوان مثال، می توانید از اعضای تیم خود سوالات زیر را بپرسید:

 

دوست دارید چقدر سریع با دیگران ارتباط برقرار کنید؟ آیا ترجیح می دهید هفته ای یک بار یا چند بار با مردم ملاقات کنید؟
چگونه دوست دارید بازخورد دیگران را دریافت کنید؟
آیا دوست دارید در یک جلسه عمومی یا خصوصی بازخورد و تمجید دریافت کنید؟
اگر کاری انجام دهم که باعث ناراحتی شما شود، به من اطلاع می دهید؟ چگونه؟
بازخورد یکی از مواردی است که به شما کمک می کند تا مهارت های فردی و اجتماعی خود را ارتقا دهید. با مطالعه مقاله «با موثرترین روش های دریافت و بازخورد بشناسید!» می توانید این ویژگی را در خودتان تقویت کنید.

 

روش های انگیزشی درک اهداف شخصی و حرفه ای

شما نمی توانید بدون درک آنچه آنها را هدایت می کند به تیم خود انگیزه دهید. کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه افراد در تیم شما می خواهند در زندگی حرفه ای و شخصی خود انجام دهند، اطلاعات مفیدی در مورد آنچه که آنها را بیشتر درگیر می کند در اختیار شما قرار می دهد. پس از درک اهداف آنها، می توانید سوالات زیر را از آنها بپرسید:

آیا در حال حاضر انگیزه دارید؟
برای انگیزه دادن به خودتان چه می کنید؟
چه چیزی شما را در دراز مدت الهام می بخشد؟
چگونه می دانید که روحیه تیم شما پایین است؟
چگونه می توانید آن را در دیگران ایجاد و تقویت کنید؟
اگر اعضای تیم شما نمی توانند فوراً به این سؤالات پاسخ دهند، به آنها 48 ساعت فرصت دهید تا آن را درست انجام دهند. زیرا این امر منجر به پاسخ های متفکرانه تری می شود.

 

روش های انگیزشی به کار خود معنای عمیق تری بدهید

تحقیقات نشان می دهد افرادی که معنای کار خود را درک می کنند، تعهد و انگیزه بیشتری نسبت به شغل خود دارند. ماموریت، چشم انداز و ارزش های شرکت شما تا زمانی که تیم شما نقش خود را در تحقق اهداف تجاری درک نکند، قدرتی ندارند. به عنوان یک مشاور فروش، آنها ممکن است بر این باور باشند که هدف آنها تبدیل افراد به سرنخ و کسب درآمد است. اما انگیزه واقعی از درک هدف اجتماعی و مزایای اصلی محصولات/خدمات شما و تأثیر آنها بر مشتریان ناشی می شود.

می توانید روی داستان های موفقیت جذب مشتری تمرکز کنید و نحوه تأثیر محصولات یا خدمات شما بر زندگی آنها را به اشتراک بگذارید.

 

روش های انگیزشی اهداف روزانه، هفتگی و ماهانه را تعیین کنید

به عنوان یک رهبر و رهبر تیم، این مسئولیت شماست که اهداف بلند مدت و کوتاه مدت برای تیم خود ایجاد کنید. ایجاد این طرح ها به شما و تیم شما امکان می دهد موقعیت خود را شناسایی کرده و عملکرد و بهره وری فروش را بهبود بخشید.

هنگام تعیین اهداف برای تیم خود، توصیه می کنیم اهداف سالانه یا ماهانه را به اهداف هفتگی و روزانه قابل دستیابی تقسیم کنید. بهتر است یک قدم فراتر از تعیین اهداف درآمدی رفته و اهداف ارزشی ایجاد کنید. مانند فهرستی از تعداد افرادی که می خواهند به تیم شما دعوت کنند. علاوه بر این، قبل از تعیین اهداف، شخصیت و اهداف مشاور فروش را در نظر بگیرید.

اهداف روزانه: یک هدف عالی و کوتاه مدت برای ایجاد انگیزه مجدد در تیم مشاوران شما.

اهداف هفتگی: یک هدف ملموس که دستیابی به آن کمی بیشتر طول می کشد اما پیامدهای تجاری واضحی دارد.

اهداف ماهانه: نقطه عطف مهمی که در آن اعضای تیم با یک پاداش ارزشمند مانند یک هدیه فیزیکی، یک تجربه منحصر به فرد یا پول نقد مواجه می شوند.

 

روش های انگیزشی مطمئن شوید که اصول اولیه را می دانند

انگیزه و عملکرد اعضای تیم شما زمانی شروع می شود که از مراقبت از خود دست بردارند. پیروی نکردن از یک رژیم غذایی سالم می تواند تا 66 درصد بر بهره وری نیروی کار شما تأثیر بگذارد. علاوه بر این، کارمندانی که به خوبی ورزش نمی کنند، 50 درصد بیشتر احتمال دارد که بازدهی خود را کاهش دهند. همچنین، نخوابیدن کافی می تواند بر عملکرد شغلی، بهره وری و رضایت شما تأثیر بگذارد. تاکید بر اهمیت یک سبک زندگی متعادل و سالم می تواند بر سطوح انگیزه مشاوران فروش در تیم شما تأثیر بگذارد.

 

روش های انگیزشی مشتریان خود را ردیابی کنید

درست است که بستن فروش برای درآمد خالص شما مهم است. اما بستن قرارداد با افرادی که مشاور فروش شما با آنها همخوانی بهتری دارد باعث خوشحالی آنها و افزایش انگیزه آنها می شود. به تیم خود یادآوری کنید که از اراده خود پیروی کنند و از همسویی مشتریان بالقوه با فرهنگ شرکت و آنچه برای شما مهم است اجتناب کنند.

 

روش های انگیزشی برای اعضای تیم خود آموزش انجام دهید

اکثر مشاوران فروش از یادگیری بیشتر در مورد صنعت، محصولات، خدمات، مشتریان و سایر موضوعاتی که به آنها کمک می کند در محل کار خود احساس برتری کنند، لذت می برند. تشویق آنها به یادگیری بیشتر در مورد شرکت و فرآیندهای آن به آنها کمک می کند تا در حرفه خود پیشرفت کنند.

علاوه بر این، باید به آنها اجازه دهید در رویدادهای آموزشی داخل و خارج شرکت شرکت کنند و بهتر خود را برای ادامه کار آماده کنند. آنها را به وبینارها یا پادکست های مرتبط ارجاع دهید و کتاب هایی را توصیه کنید تا در کارشان برتری پیدا کنند.

روش های انگیزشی فعالیت های تیمی را انجام دهید

تقویت روحیه تیمی برای افزایش سطح انگیزه و الهام بخشیدن به مشاوران فروش برای انجام بهترین عملکرد ضروری است. فعالیت های تیمی مانند بازی و حل پازل می تواند روحیه اعضای تیم شما را حفظ کرده و تقویت کند. همچنین می تواند به اعضای تیم شما کمک کند تا یکدیگر را بهتر بشناسند. به یاد داشته باشید که هدف شما این است که همه را به تعامل، گذراندن اوقات خوش و ایجاد مهارت وا دارید.

 

روش های انگیزشی انتخاب های الهام بخش ارائه می کنند

از آنجایی که شخصیت هر مشاور فروش متفاوت است، نحوه ایجاد انگیزه در آنها نیز متفاوت است. برخی ممکن است از یک چیز انگیزه داشته باشند، در حالی که دیگران ممکن است از چیز دیگری الهام بگیرند. یک جایزه ممکن است به یک مشاور فروش انگیزه دهد در حالی که یک تمرین انگیزشی دیگر ممکن است دیگران را تحریک کند.

ارائه انگیزه های مختلف در چارچوب بودجه شرکت و تعیین اهدافی که مشاوران فروش می توانند برای دستیابی به انگیزه های مورد نظر خود به آن دست یابند، روشی منحصر به فرد برای ایجاد انگیزه در تیم است که به شما در رسیدن به اهداف خود در همان زمان نیز کمک می کند.

 

روش های انگیزشی پیروزی های کوچک را جشن بگیرید

مطالعات نشان داده است که هرگاه یک سازمان دستاوردهای خود را تشخیص دهد، روحیه تیم فروش بالا می رود. قدردانی از اعضای تیم برای بردهای کوچک راهی عالی برای نشان دادن تلاش گروهی و قدردانی از زحمات آنهاست. این به اعضای تیم شما انگیزه می دهد تا تمام تلاش خود را برای رسیدن به اهداف تعیین شده انجام دهند.

 

روش های انگیزشی همه را تشویق کنید تا پیروزها را پیگیری کنند

بسیاری از مشاوران فروش بیشتر از برنده‌های کوچک و بزرگ متاثر از شکست‌ها و عدم پذیرش‌ها هستند. زیرا فکر می کنند بیشتر در معرض شکست هستند تا موفقیت. اجازه دادن به اعضای تیم برای تمرکز بر موفقیت ها و درخواست از آنها برای ردیابی برنده های روزانه، آنها را تشویق می کند تا در دستیابی به اهداف شرکت عملکرد فوق العاده ای داشته باشند.

 

روش های انگیزشی به اعضای تیم خود جوایز بزرگی بدهید

یکی دیگر از راه های آسان برای ایجاد انگیزه در تیم فروش، ارائه پاداش های عالی است. زیرا این به همسو شدن اهداف و انتظارات کمک می کند و انگیزه آنها را برای ادامه دادن حفظ می کند. مهمتر از آن، به کارکنان نشان می دهد که به کار و پیشرفت حرفه ای آنها اهمیت می دهید. به این ترتیب آنها تشویق می شوند تا ریسک کنند و راه های نوآورانه ای را امتحان کنند که به دیگران انگیزه می دهد.

 

روش های انگیزشی به آنها در مورد آینده شغلی خود بگویید

به اعضای تیم خود اجازه دهید اهداف شغلی خود را ترسیم کنند تا بتوانند در یک شرکت یا صنعت جدید پیشرفت کنند. آنها را تشویق کنید تا در فعالیت‌های روزانه شرکت کنند که مهارت‌هایی را که برای اهداف بلندمدت شغلی آنها نیاز دارند، توسعه می‌دهد.

 

روش های انگیزشی روابط کلیدی را تقویت می کند

هنگام ایجاد انگیزه در یک تیم، یکی از مواردی که رهبران اغلب نادیده می گیرند، مسائلی است که باعث بی انگیزگی می شود. برخی از آنها محدودیت ها، خنجر زدن به پشت، جر و بحث و غیره است. رهبران تیم که روابط خوبی با تیم و سایر بخش ها دارند، باید اعضای تیم را کنار هم نگه دارند تا ارتباط موثر و همکاری بهتر برای دستیابی به اهداف را ارتقا دهند.

 

روش های انگیزشی وقت خود را صرف اشتراک گذاری و اشتراک گذاری کنید

شما می توانید با داشتن ارتباط موثر در محل کار، تیم خود را تشویق کنید. برای ارزیابی عملکرد بهتر است شخصاً با تیم خود در ارتباط باشید. هنگامی که شروع به صحبت با اعضای تیم خود کنید، متوجه خواهید شد که چقدر به عنوان یک مدیر انگیزه دارید. کارشناسان معتقدند که ارتباط برای انگیزه کار روزانه ضروری است. علاوه بر این، همه اعضای تیم می خواهند شرکتشان موفق شود. آنها ایده های بسیار خوبی برای بهبود کار دارند. مدیریت تلاش برای پرسیدن و شنیدن باورهای آنهاست.

 

روش های انگیزشی اجازه دهید اعضای تیم شما قهرمان شوند

مدیران و سایر افراد دارای موقعیت خوب در شرکت باید به طرق مختلف از تیم های فروش حمایت کرده و به آنها پاداش دهند. تشویق آنها به ریسک کردن، تشکر از آنها با کلمات مناسب و حمایت از مشاورانی که در شرایط خاص جسورانه عمل می کنند، نمونه هایی از حمایت هستند. همه اینها به اعضای تیم شما کمک می کند تا برای رسیدن به اهداف تعیین شده ریسک کنند. شما باید اعضای تیم خود را به خاطر دستاوردهایشان تحسین کنید و در آنها اعتماد و شایستگی ایجاد کنید.

 

روش ایجاد انگیزه احساس قهرمان بودن انگیزه را جدی بگیرید!

مشاوران فروش اغلب موارد منفی مانند عصبانیت، طرد شدن و سردرگمی را تجربه می کنند و ممکن است در مواجهه با افکار و اتفاقات منفی و حفظ انگیزه خود با مشکل مواجه شوند. بنابراین، رهبران تیم باید به اعضای تیم خود انگیزه بدهند و برای شکست ها و نگرانی های خود راه حل داشته باشند. ایجاد انگیزه در اعضای تیم نقش مهمی در فروش بازی می کند، برای بهره وری تیم حیاتی است و سازمان را افزایش می دهد. مهم است که به خاطر داشته باشید که ایجاد انگیزه در اعضای تیم شما یک شبه اتفاق نمی افتد و نیاز به سرمایه گذاری و مدیریت طولانی مدت دارد. امیدواریم با رعایت نکاتی که بیان کردیم راهی برای ایجاد انگیزه در خود بیابید و با این کار خود و تیمتان را موفق کنید و فروش خود را چند برابر کنید.

واتساپ
تلگرام
توییتر
پرینت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید