4 راه حل ساده برای جلب اعتماد مشتری در فروش مستقیم
جلب اعتماد مشتری در صنعت فروش مستقیم بسیار مهم است. مشتریان اغلب فکر می کنند که به محصولات یا خدمات شما نیاز ندارند. دلیل این تصور ممکن است تصور اشتباه یا ترس آنها از یک محصول کمتر شناخته شده یا ناشناخته باشد. یکی دیگر از دلایل عمده می تواند ارائه محصولات بی کیفیت توسط سایر شرکت های بازاریابی شبکه ای یا عدم آگاهی مردم از تفاوت بین شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای باشد. دلیل مقاومت مشتریان برای خرید از شما هرچه که باشد، باید با ایجاد اعتماد در فروش، آن موانع را برطرف کنید.
اگر مدت زیادی در صنعت فروش به خصوص فروش مستقیم بوده اید، متوجه خواهید شد که ایجاد اعتماد و برقراری روابط پایدار مهم ترین عناصر در فروش موفق است. به عنوان مثال، مشتری ممکن است به شما بگوید که تمایلی به خرید محصولات شما قبل از شروع صحبت کردن ندارد. اما تجربه نشان داده است که اگر توضیحات کافی و منطقی از ویژگی ها و مزایای آن به مشتری ارائه دهید، در مقابل خرید مقاومت نمی کند.
برای اینکه فروش موفقی را تجربه کنید، باید به استراتژی هایی که استفاده می کنید ایمان داشته باشید. در واقع، وقتی واقعاً در مورد چیزی که ارائه میدهید هیجانزده هستید، در مسیر درستی قرار گرفتهاید و احتمال افزایش فروش شما بیشتر است.
اگر چنین رویکردی داشته باشید، به موفقیت های زیر دست خواهید یافت:
تعداد مشاورانی را که جذب می کنید افزایش دهید. علاوه بر این، تعداد مشاورانی که ترک تحصیل میکنند کاهش مییابد و کمتر مجبور به یافتن جایگزین خواهید شد.
افزایش درآمد مادام العمر هم برای مشاور و هم برای شرکت.
افزایش مشارکت اعضای شبکه و افزایش فروش اجتماعی.
برای اینکه شما به این دستاوردها برسید، ما 4 توصیه برای شما داریم:
1. صمیمیت برای جلب اعتماد مشتری ضروری است.
هنگام ملاقات با مشتری، هدف ایجاد رابطه با آن شخص است. از او سؤالات غیرتجاری بپرسید و مهمتر از آن، شنونده خوبی باشید، با استفاده از حالات چهره به سخنان او واکنش نشان دهید و سعی کنید منظور او را بفهمید. به عبارت دیگر برای آن شخص وقت بگذارید. دیدن مشتری به عنوان یک شخص، نه یک عدد، گام بزرگی در جلب اعتماد مشتری است.
2. جلب اعتماد مشتری تنها با ارائه اطلاعات مفید امکان پذیر است.
مشتری باید بداند که شما چه چیزی می فروشید. اگر اطلاعات کافی و لازم را به مشتریان بالقوه خود ندهید، آنها را در دامان کلاهبردارانی رها می کنید که به دنبال نقطه کور و مشتری گنگ و گمراه هستند تا از او و برند شما سوء استفاده کنند. به جای تمجید از فروش مستقیم و دفاع کلی از این صنعت، تفاوت شرکت خود با سایر شرکت ها را بیان کنید. همچنین توضیح دهید که چه مسائلی در سایر شرکتها باعث شده فروش مستقیم شهرت بدی داشته باشد و چگونه شرکت شما از این مسائل جلوگیری میکند. با این کار موانع ذهنی مشتری برای خرید برطرف شده و به هدف خود خواهید رسید.
3. مزایای محصول را شخصی کنید.
وقتی میخواهید مشتری بالقوهای را به مشتری خود تبدیل کنید، کاری کنید که او احساس کند فردی خاص و متفاوت است. به عنوان مثال، از میان ده ها ویژگی محصول، روی مواردی تمرکز کنید که با نیازهای او مرتبط هستند. اگر محصولات دیگری برای حل مشکلات او مفید است، آنها را نیز معرفی کنید.
اگر محتوای مورد بحث در حین فروش را از قبل و با توجه به نیاز مشتری بالقوه خود آماده کنید، مطمئن خواهید شد که آن شخص ویژگی ها و ارزش محصولات شما را درک می کند. وقت گذاشتن برای شخصی سازی توضیحات و معرفی محصول، فروش و سرنخ را افزایش می دهد. مشتریان نیاز دارند و می خواهند خاص باشند. رفتار و گفتار شما باید نشان دهد که به آنها توجه می کنید، مشکلات آنها را درک می کنید و می توانید به آنها در حل آنها کمک کنید. اگر هنگام فروش این نکات را رعایت می کنید، به شما تبریک می گویم. شما به راحتی قدم دوم را برای جلب اعتماد مشتری برداشته اید.
4. میزبان یا مهمان یک مهمانی باشید.
هنگام فروش محصولات یا خدمات، درگیر کردن احساسات مشتریان بسیار مهم است. یکی از بهترین راه ها برای برانگیختن مشتری، برگزاری یا شرکت در یک سمینار، کنفرانس یا وبینار است. در طول این سری موضوعات، ارتباطات زیادی از طریق یک جشن انجام می شود. آشنایی با موارد زیر کمترین دستاورد برای مشتریان یا اعضای بالقوه تیم شما پس از شرکت در این گردهمایی ها است:
چگونه در هر حرفه و شغلی همکاری های جذاب ایجاد کنیم
یک محیط شبکه فضای مناسبی برای معرفی بیشتر محصولات یا خدمات شماست. شما در گروهی قرار می گیرید که هیجان و سلیقه زیادی نسبت به کسب و کار شما دارد. همچنین، می توانید بسیاری از آنها را به تیم خود جذب کنید یا آنها را به مشتری تبدیل کنید. زیرا در چنین محیط هایی صحبت از فروش و تیم سازی تنها کاری است که انجام می شود.
هر شرکتی مکان ویژه ای را برای برگزاری جلسات به عنوان محلی برای تبادل نظر و ارتباط با دیگران در نظر می گیرد. حتما در این مکان ها با مشتریان احتمالی خود ملاقات کنید تا با سایر افراد فعال در این زمینه و فضای شرکت آشنا شوید. حضور در جمع باعث می شود احساس کنند تنها نیستند و در جلب اعتماد مشتریان تاثیر بسزایی دارد.
قدرت جلب اعتماد مشتری در فروش مستقیم
اعتماد یکی از پایه های هر رابطه است. وقتی بتوانید مشتریان خود را متقاعد کنید که محصول شما چقدر مفید و ارزشمند است، اولین قدم ها را برای ایجاد اعتماد در فروش برداشته اید. فراموش نکنید آنچه مشتریان نیاز دارند اطلاعات واقعی و کافی در مورد محصولات است. وقتی به مشتری نشان می دهید که قصد دارید مشکلات او را با کمک محصول حل کنید، در واقع نشان می دهید که مشکلات او را درک می کنید. پس از صرف زمان کافی برای معرفی محصول و ارائه اطلاعات، می توانید اقدام به فروش کنید.
اولویت دادن به ارائه اطلاعات به افراد، احتمال جلب اعتماد مشتری به شما و برند و خرید محصولات را افزایش می دهد. بنابراین در برخورد بعدی با مشتریان بالقوه خود ابتدا فروش را از ذهن خود پاک کنید و تنها با استفاده از محصولات خود به رفع مشکلات آنها کمک کنید. سپس، میتوانید گزینه خرید را روی میز قرار دهید و جکپات را بزنید.