جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شرکت مری کی; رویای کادیلاک صورتی

راهنمای مطالعه

شرکت مری کی; رویای کادیلاک صورتی

Mary Kay یک شرکت آمریکایی لوازم آرایشی و مراقبتی است که محصولات خود را از طریق بازاریابی شبکه ای به فروش می رساند. مری کی، موسس این شرکت، یکی از همان افراد مشهوری است که در زندگی شخصی خود درد و رنج زیادی متحمل شد و از فقر به ثروت رسید. زنی که عاشق رنگ صورتی بود و به تساوی حقوق زن و مرد اعتقاد داشت. مادر مری کی همیشه به او می گفت “تو می توانی”. مریم در عمل نیز آن را نشان داد و سعی کرد زنان دیگر را باور کنند.

داستان جالب این بانوی قدرتمند و جزییات کسب و کار بزرگی که او پایه گذاری کرد را در این مقاله از آکادمی لیا بخوانید.

 

مروری کوتاه بر شرکت مری کی

این شرکت توسط Mary Kay Ash در تگزاس در سال 1963 تاسیس شد. شرکت Mary Kay محصولات آرایشی و بهداشتی را از طریق مدل کسب و کار MLM یا بازاریابی شبکه ای به فروش می رساند. ریچارد راجرز از زمان مرگ مری کی، مدیرعامل این شرکت بوده است. او همچنین یکی از بنیانگذاران و پسر مری کی است.

شرکت مری کی به فروشندگان خود لقب “مشاور زیبایی مستقل” را پس از عضویت در این شرکت اعطا می کند. مشاوران زیبایی مری کی محصولات این شرکت را مستقیماً بین افراد شبکه خود می فروشند و توزیع می کنند.

این شرکت در پنج قاره و بیش از 35 کشور فعالیت می کند. کانادا، انگلستان، مکزیک، چین و استرالیا از جمله کشورهایی هستند که مری کی توانسته فعالیت خود را در آنها باز کند.

مری کی از کجا شروع کرد؟

در 13 سپتامبر 1963، آش تصمیمی شجاعانه گرفت که سرنوشت او را برای همیشه تغییر داد. در سن 45 سالگی، او Beauty by Mary Kay را با سرمایه گذاری 5000 دلاری با کمک پسر بزرگش راه اندازی کرد. شرکتی که در آن زمان توانست در برابر دنیای تجارت مردانه متمایز شود. در عصری که بیشتر مردم سرعت خود را کاهش می‌دهند و به دنبال بازنشستگی هستند، مری کی روی اهدافی متمرکز شد که زنان از آنها محروم شدند. او کسب و کاری ایجاد کرد که درآمد قابل توجهی را هم برای خودش و هم برای زنان دیگر به ارمغان آورد.

در حالی که اش در سال 2001 درگذشت، میراث او از کارآفرینی و توانمندسازی زنان همچنان پابرجاست. تعداد بی‌شماری از شخصیت‌های مشهور او را ستوده‌اند. از بانوی اول سابق ایالات متحده، لورا بوش تا سخنران انگیزشی معروف زیگ زیگلار. اش در طول زندگی و حتی پس از مرگش جوایز و تقدیرنامه های زیادی دریافت کرد.

محصولات مری کی در دسته بندی های زیر قرار می گیرند:

 

لوازم آرایشی زنانه و مردانه
مراقبت از پوست
ضد آفتاب ها
عطرها
مراقبت از ناخن
مراقبت از بدن
محبوب ترین و پرفروش ترین محصول مری کی، پاک کننده آرایش چشم بدون روغن و ست جادویی TimeWise است که شامل مرطوب کننده، پاک کننده، ضد آفتاب و محلول ضد پیری شبانه است.

 

کیفیت محصولات مری کی چگونه است؟

بهبود مستمر کیفیت محصول برجسته ترین روندی است که در شرکت مری کی دنبال می شود.

بیوشیمیست ها، سم شناسان، میکروبیولوژیست ها و داروسازان شاغل در آزمایشگاه های مری کی دارای سطح بالایی از تحصیلات و تجربه اجرایی هستند. آنها با انجام آزمایشات متعدد از کیفیت بالای محصولات اطمینان حاصل می کنند.

در صنعت بازاریابی شبکه ای، بسیاری از شرکت ها محصولات ضعیفی ارائه می دهند. اما در این بین، مری کی یکی از آن کسب و کارهایی است که فکر، تلاش و تعهد فوق العاده ای را برای آنچه ارائه می دهد به کار گرفته است.

آیا مری کی می تواند شما را ثروتمند کند؟

در معرفی طرح درآمد زایی مری کی آمده است که اساس کسب و کار مری کی بر فروش محصولات عالی به مشتریان استوار است. این شرکت ادعا می کند که سود خرده فروشی آن برای فروش محصول 50 درصد است و مشاوران فروش این فرصت منحصر به فرد را خواهند داشت تا با ایجاد پایگاهی قوی از مشتریان وفادار، محصولات خود را به مشتریان راضی و راضی بفروشند.

 

کمیسیون ها و پاداش های مری کی به چند دسته تقسیم می شوند؟

بر اساس حجم فروش ماهانه مشاوران، پورسانت ها به صورت ماهانه پرداخت می شود و از راه های مختلفی می توان پاداش دریافت کرد. و به طور کلی، پورسانت و پاداش به سه روش مختلف پرداخت می شود:

پرداخت سریع پاداش: پاداش های متعدد در عرض سه روز پس از واجد شرایط شدن به مشاوران پرداخت می شود.
پورسانت های میان ماه: مشاوران فروش این شرکت بر اساس جایگاه و رتبه مجاز به دریافت پورسانت میان ماه خواهند بود.
اقساط پایان ماه: اقساط پایان ماه در پانزدهمین روز هر ماه پرداخت می شود.

چند دسته کمیسیون در طرح درآمد مری کی وجود دارد؟

به طور خلاصه، سه نوع کمیسیون در طرح درآمد مری کی وجود دارد:

1. کمیسیون واحد: پول دریافتی به عنوان درصدی از حجم فروش واحد.

2. کمیسیون تیم شخصی: پولی که مشاور فروش به عنوان درصدی از حجم فروش تیم شخصی خود دریافت می کند.

3. کمیسیون سطح دوم تیم: پولی که یک مشاور فروش به عنوان درصدی از حجم فروش از تیم سطح دوم خود دریافت می کند.

 

چند سطح در طرح درآمدزایی مری کی وجود دارد؟

به طور کلی در طرح درآمدی مری کی 11 دسته و موقعیت به شرح زیر وجود دارد:

مشاور زیبایی مستقل
مشاور ارشد مستقل زیبایی
سازنده تیم ستاره
سرگروه
رهبر تیم نخبگان
مشاور فروش مستقل
مشاور ارشد مستقل فروش
مدیر ارشد اجرایی مشاور مستقل فروش آینده
مشاور ارشد فروش مستقل اجرایی
مشاور ارشد فروش مستقل اجرایی نخبگان
مشاور ملی فروش مستقل
توضیح کامل طرح درآمد زایی مری کی از حوصله و توضیحات این مقاله خارج خواهد بود اما می توانید با جستجوی عبارت طرح جبران خسارت مری کی در گوگل به راحتی فایل pdf آن را مشاهده و دانلود کنید.

آیا مری کی یک طرح هرمی است؟

بسیاری از مردم Mary Kay را یک طرح هرمی محصول گرا می نامند. این بدان معنی است که بسیاری از مشاوران در انتهای هرم به اجبار مقدار قابل توجهی از محصولات را خریداری می کنند. از سوی دیگر، پورسانت های بالا، ماشین های لوکس و سفرها نصیب کسانی می شود که در بالای هرم هستند.

اما برای پاسخ به سوال فوق، لازم است تفاوت بین کسب و کار MLM و طرح های هرمی توضیح داده شود:

بازاریابی شبکه ای یا چند سطحی اساساً یک استراتژی بازاریابی است که در آن مشاور فروش محصول را مستقیماً به مشتری می فروشد. اما در یک شرکت هرمی، هیچ محصول واقعی برای فروش وجود ندارد. پس شرکت مری کی هرمی نیست و میزان درآمد مشاوران بستگی به توانایی آنها در فروش دارد.

و جدای از این مورد، موارد دیگری نیز برای تشخیص شرکت های هرمی از بازاریابی شبکه ای وجود دارد که با مطالعه مقاله “تفاوت بازاریابی شبکه ای و شرکت های هرمی؛ تفاوت فروش مستقیم و طرح های پونزی” می توانید با آنها آشنا شوید. آنها را به طور کامل؛ عواملی که در شرکت مری کی دیده نشده و وجود ندارد.

نکات مثبت شرکت مری کی
شرکت مری کی دارای نقاط قوتی است که مشاوران فروش برای جذب این شرکت و محصولات آن بر آن تکیه می کنند.

 

بیش از 50 سال تجربه

بیش از نیم قرن است که مری کی به عنوان یک شرکت MLM در دنیای لوازم آرایشی و مراقبتی فعالیت می کند. این باعث می شود که نمایندگان فروش مری کی از نظر ثبات آن احساس راحتی کنند. همچنین نشان می دهد که این تجارت میلیارد دلاری به این زودی ها از بین نمی رود.

 

پشتیبانی قوی از مشاوران فروش

شرکت مری کی ابزار فروش حرفه ای را در اختیار نمایندگان فروش خود قرار می دهد. وب سایت این شرکت در کنار ابزارهای بازاریابی گسترده خود عملکرد بسیار خوبی دارد.

 

جوایز زنده

شرکت مری کی جوایز و جوایز عالی را به مشاوران فروش برتر خود ارائه می دهد. به عنوان مثال، مشاوران زیبایی مری کی می توانند تا 50٪ کمیسیون از فروش محصول دریافت کنند. مشاوران برتر همچنین جوایز نقدی، سفرهای لوکس و جوایز هیجان انگیز از جمله جواهرات و ابزارهای با فناوری پیشرفته دریافت می کنند.

و البته کادیلاک صورتی که نماد بازی هندبال این شرکت است. خودروها صورتی هستند زیرا بنیانگذار مری کی بسیار به این رنگ علاقه داشت. زمانی سهامداران این شرکت با اهدای خودرو به مشاوران مخالفت کردند اما مری کی به قدری بر این موضوع اصرار داشت که تمام سهام شرکت را خرید و آن را خصوصی کرد. البته اخیراً بی ام و مشکی رنگ جزو جوایز لوکس شرکت مری کی قرار گرفته است.

با این حال بهتر است بدانید تا زمانی که مبلغ فروش مشاوران به 57 تا 100 هزار دلار در مدت 6 ماه نرسد، خبری از این خودروها نخواهد بود. سطح فروش که نیاز به هوش و تلاش زیادی دارد.

 

نکات منفی شرکت مری کی

مانند همه مشاغل، مری کی کامل نیست. نکات منفی این شرکت را در ادامه می خوانید.

 

کمبود خلاقیت

شرکت Mary Kay محصولات خود را بر اساس یک فرمول تکراری به روز می کند. این موضوع بسیاری از مشاوران زیبایی مری کی را آزار می دهد. آنها اغلب با محصولات قدیمی مواجه می شوند که فروش آنها دشوار است زیرا همه خواهان محصولات جدید و نوآورانه هستند.

 

قیمت بالای پکیج استارت

مری کی ادعا می کند که تنها 100 دلار برای خرید بسته اولیه و تبدیل شدن به یکی از مشاوران زیبایی مستقل آن کافی است. اما طبق قوانین شرکت، برای اینکه عضو فعال باقی بمانید، باید هر سه ماه یکبار خریدی به ارزش حداقل 225 دلار انجام دهید.

این پدیده در دنیای بازاریابی چند سطحی «دپوی خانگی» نامیده می شود. به این ترتیب نماینده فروش تعداد زیادی محصول را خریداری می کند و کمدها و کابینت هایش از آنها پر می شود. در این شرایط شرکت پول خود را از مشاور می گیرد و پس از آن توپ در زمین مشاور است. مری کی برای انبار خانه بدنام است!

 

محصولات گران قیمت

به گفته بسیاری از افراد قیمت محصولات مری کی در مقایسه با سایر محصولات آرایشی و بهداشتی با همین کیفیت بالا است. در شرایطی که خانم ها می توانند هزاران گزینه لوازم آرایشی را با قیمت مناسب تری در اینترنت پیدا کنند، کمتر کسی حاضر است برای خرید محصولات گران قیمت به مشاوران فروش مری کی مراجعه کند.

 

خدا، خانواده، کار

این سه کلمه اولویت های مریم در زندگی بود. مریم در سنین پایین از شوهرش جدا شد و سه فرزندش را به تنهایی بزرگ کرد. در سال 1996، او بنیاد خیریه مری کی را تأسیس کرد که در حال حاضر از تحقیقات سرطان و خشونت خانگی حمایت می کند. مری کی قبل از شروع کسب و کار خود، مشاور فروش یک فروشگاه لوازم خانگی بود و آنقدر عملکرد درخشانی داشت که به او لقب ملکه فروش را دادند. او پر از روش های خلاقانه برای فروش بود و آنقدر با اشتیاق این کار را انجام داد که چاره ای جز راه اندازی شرکت خود نداشت. مری کی نشان داد که خلاقیت و پشتکار می تواند همه موانع و تبعیض ها را بی معنا کند.

واتساپ
تلگرام
توییتر
پرینت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید