جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طبل تو خالی شرکت ژنس گلوبال

راهنمای مطالعه

طبل توخالی شرکت ژنس گلوبال

در ادامه معرفی شرکت های بازاریابی شبکه ای در سراسر دنیا، در این مقاله از لیا آکادمی به سراغ شرکت ژنس گلوبال (Jeunesse Global) رفته‌ایم. این شرکت از طریق فروش مستقیم، محصولات مراقبت از پوست، آرایشی و مکمل‌های رژیمی طبیعی را عرضه کرده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.
ژِنِس، تمامی این محصولات را با هدف حفظ و بازگردانی جوانی تولید کرده و به فروش می‌رساند و نام سیستم احیای جوانی را روی مجموعه محصولات خود گذاشته است. شرکت ژنس گلوبال، ادعا می‌کند تولیداتش بر اساس نوآوری سلول‌های بنیادی، ترمیم DNA و نگهداری طول تلومر است و نتایج بی‌نظیری را به دنبال دارد.
اما این ادعاها تا چه اندازه در عمل صادق‌اند؟ آیا مشاوران فروش Jeunesse حین معرفی محصولات‌شان، به اصول قانونی، حرفه‌ای و اخلاقی این کسب‌وکار پایبند هستند یا خیر؟ با ما همراه باشید تا علاوه بر پاسخگویی به این سؤالات، جزئیات بیشتری از شرکت ژنس را دراختیارتان بگذاریم.

شرکت ژنس از کجا شروع کرد؟

شرکت ژنس گلوبال در سال 2009 و در ایالت فلوریدای کشور ایالات متحده آمریکا تأسیس شد است. این کمپانی از همه عناصر و المان‌های فریبنده بهره می‌برد؛ تبلیغات پرزرق‌وبرق، نام‌گذاری جذاب برای محصولات، بسته‌بندی‌های شیک و داستان‌های الهام‌بخش از موفقیت مشاوران فروش. مدیران این کمپانی مدعی‌اند که مشاوران فروش ژنس، رویای داشتن یک کسب‌وکار خانگی پرسود را به معنای واقعی کلمه تجربه و زندگی می‌کنند.
آن‌ها شبکه‌ای پویا با بیش از نیم میلیون مشاور فروش در سطح جهان دارند و لقب نسل جوان را بر آن‌ها گذاشته‌اند. کمپانی ژنس، محصولاتش را به 88 کشور در سراسر جهان ارسال می‌کند؛ میزان درآمد شرکت ژنس هم چیزی نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد.

دفتر مرکزی شرکت ژنس گلوبال

هرچند میزان درآمد سالانه این شرکت از سال 2020 که 1200 میلیون دلار بود با کاهش 38 درصدی به عدد 750 میلیون دلار در سال 2021 رسید و با کاهش درآمد چشم‌گیری روبرو شد. اما با این حال، توانست خودش را بین 500 شرکت برتر فروش بازاریابی شبکه‌ای، در جایگاه 42 ام قرار دهد.
ژنس در هفت سال اول فعالیت خود سه میلیارد دلار فروش داشت که با هر معیاری، یک نقطه عطف برای این شرکت بازاریابی شبکه ای محسوب می‌شود. محصولات مرتبط با سلامتی مثل کرم‌های پوستی، مکمل‌های رژیمی و نوشیدنی‌های انرژی‌زا را می‌توانیم دلیل این درآمد هنگفت بدانیم. بیشتر این موارد، محصولاتی هستند که میزان مصرف ماهیانه آن‌ها قابل پیش‌بینی است. یعنی شرکت می‌داند که ماه بعد تقریباً چقدر فروش خواهد داشت.
مشاوران فروش زیرک همواره می‌دانند که شرکت‌های MLM در شروع فعالیت بیشترین رشد و سود را تجربه می‌کنند؛ به همین دلیل، آن‌ها به دنبال شرکت‌های این‌چنینی برای همکاری می‌گردند تا جزء اولین نفرها باشند و سود بیشتری را دریافت کنند. با این حال، مشخص نیست که این شرکت‌ها ماندگار خواهند بود یا خیر.

آیا کیفیت محصولات ژنس خوب است؟

شاید از شبکه عظیم فروشندگان شرکت Jeunesse بتوانیم اینگونه برداشت کنیم که این شرکت بازاریابی شبکه‌ای، محصولات خود را با کیفیت بالایی عرضه می‌کند. اما به دسته‌بندی محصولاتش توجه کنید:
• محصولات مراقبت از پوست
• مکمل‌های رژیمی
• نوشیدنی انرژی‌زا
• محصولات آرایشی

آیا شما می‌توانید ارتباطی میان آن‌ها پیدا کنید؟ در واقع، شرکت‌هایی که تنها یک دسته از محصولات را تولید می‌کنند، بیشتر روی کیفیت تمرکز می‌کنند. به عنوان مثال، کیفیت محصولات یک کمپانی که فقط لوازم آرایشی تولید و به‌طور تخصصی روی آن کار می‌کند، بسیار بیشتر از کیفیت محصولات آرایشی ژنس است.
مضاف بر آن، گروه ناظر Truth In Advertising (TINA) اعلام کرد که مشاوران فروش شرکت ژنس ادعاهای بهداشتی غیرقابل اثبات زیادی دارند.

این تیم ناظر، طی یک نامه رسمی به کمیسیون تجارت فدرال هشدار داد که برخی از مشاوران فروش ژنس ادعاهای ثابت‌نشده زیادی دارند و باید صادقانه‌تر رفتار کنند. این ادعاها شامل بیان داستان‌های حیرت‌انگیزی از درمان سرطان، کاهش فشار خون و رفع پسوریازیس با محصولات ژنس بود!
حتی اگر کمپانی هیچ اطلاعی از این رفتار مشاوران فروش خود نداشته، باز هم مسئول نحوه تبلیغ شرکت خود است. این تبلیغات شامل کمپین‌های بازاریابی متعصب‌گونه فروشندگان برای ترویج این ایده است که محصولات Jeunesse مانند یک «درمان معجزه آسا» عمل می‌کنند که در هر کجا می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

نکات مثبت شرکت ژنس

• شرکت ژنس بیش از نیم میلیون مشاور فروش در سراسر دنیا دارد و محصولات خود را در 88 کشور توزیع می‌کند؛ این فعالیت گسترده باعث شده تا جوایز و تقدیرهای مختلفی نیز دریافت کند.
• این کمپانی، 6 روش مختلف برای کسب درآمد پیش پای شما می‌گذارد. اگرچه فهمیدن منطق برنامه پرداخت پاداش ژنس بسیار دشوار است، اما به نظر می‌رسد روش‌های متنوعی برای کسب درآمد به مشاوران فروش خود ارائه می‌دهد.
• نمایندگان فروش Jeunesse محصولات متنوعی برای فروش در اختیار دارند. به‌علاوه، تمامی محصولات مصرفی و تمام شدنی هستند و مشتری بعد از یک مدت زمان مشخص و منظم باید خرید خود را تکرار کند. این امر منجر به ایجاد درآمد رسوبی برای مشاوران می‌شود.

چرا نباید به شرکت ژنس ملحق شوید؟

• در خط تولید ژنس چیزی پیدا نمی‌کنید که توسط شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای دیگر تولید و عرضه نمی‌شود. این عدم تمایز واقعی محصولات منجر به عدم کسب اعتبار در این زمینه می‌شود.
• عکس‌های قبل‌وبعد مصرف‌کنندگان مشکوک به نظر می‌رسد. یکی از مؤثرترین ابزار مشاوران فروش ژنس، عکس مشتریان قبل و بعد از مصرف محصولات است. تأثیر و تغییرات به نمایش گذاشته شده در این تصاویر غیرواقعی به نظر می‌رسند؛ به‌طوری که حتی جراحان زیبایی می‌توانند از آن‌ها به عنوان نمونه کار خود استفاده کنند.
• شرکت ژنس گلوبال شهرت زیادی ندارد. این مسئله می‌تواند باعث شود که اعتبار آن، به‌ویژه برای مخاطبان بالقوه که مایل‌اند قبل از ورود به هر شغلی درباره آن پرس‌وجو کنند، زیر سؤال برود.
• بر اساس گفته 4 تن از پزشکان عضو هیئت مشاوران پزشکی ژنس، بعضی از محصولات این شرکت می‌توانند ژن‌ها و سلول‌های انسان را دستکاری کنند. در واقع، محصولات از همین طریق موجب کند شدن روند پیری می‌شوند. این پزشکان می‌گویند که در ترکیبات محصولات ضدپیری شرکت ژنس، از عصاره‌های گیاهی و آنزیم‌ها استفاده شده است. این محصولات بعضی از ژن‌هایی را که باعث پیری پوست می‌شوند، از کار می‌اندازند. در عوض، فعالیت ژن‌هایی را که مسئول سلامتی و جوانی ما هستند بالا می‌برند.
بنابر اظهارات این پزشکان، محصولات را به عنوان مکمل‌های ویتامینی – معدنی معرفی می‌کنند، ساده بگوییم، آن‌ها معتقدند که این محصولات، ژن‌ها را دستکاری می‌کنند. اما اینجا یک سؤال پیش می‌آید: اگر شرکت ژنس کشف کرده که چگونه می‌توان ژن‌ها را فعال و غیرفعال کرد و می‌تواند همه سلول‌های بدن را تغییر دهد، پس چرا از این تکنولوژی برای درمان سرطان استفاده نمی‌کند؟
• پرونده‌های قضایی نسبتاً زیادی برای ژنس گلوبال تشکیل شده است. از زمان شروع‌به‌کار تا اکنون 6 پرونده جدی علیه ژنس تنظیم شده که 2 مورد از آن‌ها مربوط به هرمی بودن شرکت ژنس و اقدامات فریبکارانه بوده است. در پرونده‌های دیگر، شرکت Jeunesse به نقض قوانین علامت تجاری، تلاش برای نادیده گرفتن قوانین بیمه و موارد دیگر متهم شده است.
نهاد شفا (Shefa) یکی از جدیدترین شاکیان ژنس است؛ این نهاد تلاش می‌کند آگاهی جامعه و مسئولین را از مواد سمی موجود در محصولات عرضه شده در کالیفرنیا افزایش دهد. شِفا اعلام کرده که ژنس، در یکی از محصولات خود (پاک‌کننده جوانساز Luminesce)، قانون سلامت و ایمنی کالیفرنیا را نقض کرده است. این محصول در ترکیبات خود میعانات دی‌اتانول‌آمین روغن نارگیل دارد که موجب بروز سرطان می‌شود. شرکت ژنس با تعهد به حذف این ماده از ترکیبات خود و پرداخت جریمه 23 هزار دلاری موفق شده پرونده را ببندد. جزئیات پرونده‌های دیگر را می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت بخوانید.
• طرح درآمدزایی شرکت ژنس گیج‌کننده است. قبل از آنکه بتوانید جهشی در کسب‌وکار خود داشته باشید، باید هفت‌خوان رستم را سپری کنید. در ادامه توضیحات بیشتری درباره طرح درآمدزایی ژنس می‌دهیم.
• اینکه تنها تعدادی از مشاوران فروش در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای به درآمد رؤیایی و معروف نتورک مارکتینگ می‌رسند، کاملاً قانونی و مسلم است. اما شرکت ژنس ادعا می‌کند اکثریت قریب‌به‌اتفاق اعضا، این درآمد هنگفت را خواهند داشت. این ادعا درست نیست و یک تبلیغ فریبنده و در نتیجه، غیرقانونی محسوب می‌شود. در واقع، بیشتر افرادی که به شبکه این کمپانی پیوسته‌اند، برای کسب درآمد بالادستی‌ها تلاش می‌کنند. شاید به همین دلیل است که پلن درآمدزایی واضح و مشخصی را در اختیار مشاوران قرار نمی‌دهد.
• قیمت خرده‌فروشی محصولات ژنس زیاد است. بازه قیمت محصولات ژنس در بازار خرده‌فروشی می‌تواند از 45 تا 300 دلار باشد. این در حالی است که همان محصولات در سایت آمازون با قیمتی کمتر از قیمت عمده‌فروشی، به فروش می‌رسند.

آیا Jeunesse می‌تواند شما را ثروت‌مند کند؟

افراد برای پیوستن به شرکت Jeunesse، سه راه پیش‌روی‌شان دارند:
• می‌توانند محصولات این شرکت را به واسطه وبسایت ژنس و دریافت پورسانت، مستقیماً به مشتریان بفروشند.
• می‌توانند از فروش به مشتریان و از فروش تیم‌شان و ایجاد شبکه‌ای از مشاوران فروش، پورسانت بگیرند.
• می‌توانند برای فروش به دوستان و آشنایان، یا مصرف شخصی، محصولات را به قیمت عمده‌فروشی خریداری کنند.
و از دو راه می‌توانند کسب درآمد کنند:
الف) سود خرده‌فروشی: افراد می‌توانند با خرید کیت آغازین به قیمت 50 دلار و فروش محصولات به مشتریان/سایر مشاوران فروش، کسب درآمد کنند.
ب) پورسانت‌ها: افراد می‌توانند با جذب افراد دیگر و تشکیل تیمی از مشاوران فروش و آموزش به آن‌ها برای فروش محصولات به مشتریان و ایجاد تیم‌های شخصی، کسب درآمد نمایند.
برای دریافت پورسانت هم لازم است که حتماً یکی از فعالیت‌های زیر را انجام دهند:
• در اولین سال فعالیت، ماهانه حداقل به اندازه 100 ارزش پورسانتی، محصول بفروشند یا بخرند.
• ماهانه حداقل به اندازه 60 ارزش پورسانتی، محصول بفروشند یا به همان اندازه برای مصرف شخصی، محصول بخرند.
• بدانند که نمی‌توانند صرفاً با جذب افراد به تیم‌شان، کسب درآمد کنند.
افراد با پیوستن به شرکت Jeunesse چقدر درآمد کسب می‌کنند؟
• افراد می‌توانند با خرید محصولات به قیمت عمده‌فروشی تا 40 درصد کمتر از قیمت خرده‌فروشی و تا 15 درصد کمتر از قیمت محصولات برای مشتریان ترجیحی، سود به دست آورند.
بنابر گزارش‌های منتشرشده از سوی شرکت ژنس، مشاوران فروش این شرکت می‌توانند به شرح زیر، به واسطه فعالیت در این شرکت، کسب درآمد کنند:
• 66.12 درصد از مشاوران فروش این شرکت، ماهانه بیش از 245 دلار درآمد دارند.
• 20.75 درصد از مشاوران فروش این شرکت، ماهانه بیش از 4350 دلار درآمد دارند.
• 3.74 درصد از مشاوران فروش این شرکت، ماهانه بیش از 82 هزار دلار درآمد دارند.

پلن درآمدزایی شرکت ژنس

پورسانت‌ها و پاداش‌های شرکت Jeunesse به چند دسته تقسیم می‌شوند؟
پلن درآمدزایی شرکت ژنس به واسطه سه دسته‌بندی، فرصت کسب درآمدی‌اش را در اختیار مشاوران فروشش قرار می‌دهد: فروش مشتری، پورسانت‌های تیم‌سازی و پاداش‌های رهبری.
الف) دسته‌بندی مشتری، شامل فروش خرده‌فروشی، فروش به مشتریان ترجیحی و پاداش فروش خرده‌فروشی است.
ب) دسته‌بندی تیم‌سازی، شامل پورسانت‌های تیمی، پاداش‌های انطباقی و محرک‌های جذب مشتری است.
پ) دسته‌بندی رهبری، شامل تجربه زمردین، کشف الماس و پاداش‌های اندوخته‌ای است.
به گفته این شرکت، مشاوران آزادند که در هر سطحی که می‌خواهند در این شرکت فعالیت کنند؛ می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند صرفاً به واسطه سود خرده‌فروشی، شغلی پاره‌وقت داشته باشند یا می‌خواهند با تیم‌سازی، کسب‌وکاری بزرگ و تمام‌وقت داشته باشند.

چند رده در طرح درآمدزایی شرکت Jeunesse وجود دارد؟

رده‌های شرکت به شرح زیر است:

1. رده Associate | هم‌یار
2. رده Distributer | توزیع‌کننده
3. رده Executive | مدیر اجرایی
4. رده Jade Executive | مدیر اجرایی یشمی
5. رده Pearl Executive | مدیر اجرایی مرواریدنشان
6. رده Sapphire Executive | مدیر اجرایی یاقوت‌نشان کبود
7. رده Sapphire Elite | نخبه یاقوت‌نشان کبود
8. رده Ruby Director | دایرکتور یاقوت‌نشان سرخ
9. رده Emerald Director | دایرکتور زمردنشان
10. رده Diamond Director | دایرکتور الماس‌نشان
11. رده Double Diamond Director | دایرکتور دوالماس‌نشان
12. رده Triple Diamond Director | دایرکتور سه‌الماس‌نشان
13. رده Presidential Diamond Director | دایرکتور الماس‌نشان پرزیدنت
14. رده Imperial Diamond Director | دایرکتور الماس‌نشان امپراطور
15. رده Crowne Diamond Director | دایرکتور الماس‌نشان تاج‌دار
همانطور که قبل‌تر گفتیم، پلن درآمدزایی شرکت Jeunesse کمی گیج‌کننده است و تشریح کامل آن خارج از حوصله و توضیحات این مقاله خواهد بود. اما شما می‌توانید، به‌راحتی و با جستجوی عبارت « Jeunesse Compensation Plan» در گوگل، فایل pdf آن را دانلود و مشاهده نمایید.

واتساپ
تلگرام
توییتر
پرینت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید