جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آموزش تکنیک ها با ما مدیریت تیم فروش با شما!

راهنمای مطالعه

آموزش تکنیک ها با ما مدیریت تیم فروش با شما!

«احساس می‌کنم تیمم خیلی ضعیف عمل می‌کند!»، «من انگیزه‌ای را که نیاز دارم در تیمم نمی‌بینم!»، «اعضای تیم من آنطور که من می‌خواهم عمل نمی‌کنند!» و…. اگر شما هم جزو افرادی هستید که حداقل یک بار این کلمات را گفته اید، باید به شما بگوییم که تنها نیستید! دلایل مختلفی ممکن است در این موضوع دخیل باشد. از عدم علاقه به فروش گرفته تا آموزش صحیح و نداشتن لیدر! اما با یک مدیریت فروش خوب می توانید از مشکلاتی که برای تیم فروش پیش می آید و عملکرد ضعیف آنها جلوگیری کنید. در این مقاله از آکادمی لیا در مورد استراتژی های مدیریت تیم فروش برای شما صحبت کرده ایم. آنها را دنبال کنید تا یاد بگیرید چگونه به موفقیت تیم خود کمک کنید!

 

دلایل عملکرد ضعیف تیم فروش

همانطور که در بالا گفتیم، این واقعیت که شما عملکردی را که از تیم خود انتظار دارید دریافت نمی کنید، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از مهمترین دلایل عملکرد ضعیف تیم فروش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آنها علاقه ای به فروش ندارند.
آنها احساس می کنند که یک رهبر یا مربی کارآمد در کنار خود ندارند.
آنها فاقد مهارت های بازاریابی و فروش هستند.
آنها آموزش مناسبی را ندیده اند و به درستی سوار نشده اند.
انگیزه خوبی برای این کار ندارند.
آنها با محصولات یا خدماتی که شما ارائه می دهید آشنا نیستند.

تکنیک ها و استراتژی های مدیریت تیم فروش

شما به تکنیک هایی نیاز دارید که به تیم فروش خود کمک کند تا به موفقیت برسد و فروش متوالی داشته باشد. در بخش زیر به برخی از مهم ترین استراتژی های مدیریت تیم فروش اشاره کرده ایم:

 

روش های مدیریت تیم فروش مربیگری و رهبری یک به یک مشاوران فروش

ما درک می کنیم که مدیران فروش دغدغه های زیادی دارند و بسیار مشغول هستند. اما برای اینکه بتوانید تیم خود را بهبود ببخشید و عملکرد اعضای آن را بهبود ببخشید، باید به همه اعضای آن به صورت جداگانه وقت بگذارید. اگر تیم فروش شما بتواند به خوبی با مشتری تعامل داشته باشد، برای مقابله با شرایط سخت و انجام معاملات فروش بهتر آمادگی بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این، مربیگری یک به یک به نمایندگان شما اجازه می دهد تا با داشتن نظرات متخصص شما، اعتماد بیشتری به رویکرد فروش خود داشته باشند.

 

روش های مدیریت تیم فروش درک تفاوت بین تیم های فروش

این درست است که بسیاری از نمایندگان فروش موفق بسیاری از ویژگی های مشابه را دارند. اما نمی توان انتظار داشت که همه آنها یکسان باشند. مشاوران فروش تیم شما با داشتن شخصیت های متفاوت روش یادگیری یکسانی نخواهند داشت و شما باید برای هر یک از آنها با توجه به ویژگی های شخصیتی و اخلاقی رهبری متفاوتی داشته باشید. آن را امتحان کنید تا ببینید که چگونه عملکرد هر یک به طور چشمگیری بهبود می یابد.

 

روش های مدیریت تیم فروش تشویق به یادگیری مستمر

ارائه آموزش های جامع به مشاوران فروش تضمین می کند که آنها از بسیاری از دام های رایج که گریبانگیر صنعت فروش می شوند در امان باشند. مطالعات هاروارد بیزینس ریویو نشان داد که 87 درصد از مردم آنچه را که در یک آموزش زنده یاد می‌گیرند ظرف 30 روز به یاد می‌آورند. بنابراین مهم است که به طور منظم تمرین کنید تا تیم خود را به روز نگه دارید. یک استراتژی عالی مدیریت تیم فروش که به شما کمک می کند یک برنامه آموزشی استراتژیک برای سال آینده ایجاد کنید و مطمئن شوید که تیم شما به آن پایبند است. این آموزش باید مکمل درس هایی باشد که قبلا آموزش داده شده است و در عین حال استراتژی های جدیدی برای تقویت مهارت ها اضافه می کند.

 

روش های مدیریت تیم فروش الهام بخشیدن به تیم

مدیران فروش موفق اهمیت الهام گرفتن را می دانند. آنها متقاعدسازی و تشویق را یکی از تکنیک های مدیریت تیم فروش می دانند که به خوبی کار می کند. مدیران سعی می کنند با الهام بخشیدن به تیم فروش به آنها نشان دهند که چقدر می توانند توانایی داشته باشند و از حداکثر پتانسیل خود استفاده کنند. مدیران فروش الهام بخش افرادی هستند که:

پرانرژی باشید و احساس مثبت خود را به دیگران منتقل کنید.
از زحمات تیم فروش خود قدردانی کنید.
بیشتر به موفقیت تیمشان اهمیت می دهند تا سود خودشان.
آنها همیشه حقیقت را به تیم و مشتریان خود می گویند.
آنها مسئولیت کاری را که انجام می دهند به عهده می گیرند، حتی اگر عواقب آن بد باشد.

روش های مدیریت تیم فروش ایجاد فرهنگ سازمانی خوب

اگرچه داشتن یک فرهنگ سازمانی قوی همیشه مهم بوده است، اما اخیراً به یک اصل اساسی برای راضی نگه داشتن تیم فروش تبدیل شده است. بنابراین، به نفع شماست که راه هایی برای بهبود فرهنگ سازمان خود بیابید و آنها را به کارکنان خود منتقل کنید، مانند:

انعطاف‌پذیری: این می‌تواند شامل انعطاف‌پذیری در زمان‌بندی، مکانی که جلسه خود را در آن برگزار می‌کنند، یا نحوه راه‌اندازی کسب‌وکارشان باشد.

توسعه حرفه ای: نسل جدید به دنبال پیشرفت است و خواهان موقعیت هایی است که به رشد آنها کمک کند.

اعتبار و شهرت: شهرت نه تنها در صنعت شما مهم است، بلکه در مورد مسئولیت اجتماعی یک شرکت نیز اهمیت دارد.

سایر استراتژی های مدیریت تیم فروش برای بهبود فرهنگ سازمانی عبارتند از:

ایجاد یک محیط فیزیکی و اجتماعی مثبت
تجلیل از دستاوردهای کارکنان
به طور منظم از تیم فروش قدردانی کنید
رویدادها و مسابقات را سازماندهی کنید تا تیم فروش را درگیر نگه دارید

روش های مدیریت تیم فروش با استفاده از فناوری های روز

به لطف پیشرفت مداوم فناوری، بسیاری از بخش‌های فرآیند فروش در حال خودکار شدن هستند. و این به معنای پرداخت سریع تر و آسان تر برای مشتریان شما است. استفاده از نرم‌افزار ارتباط با مشتری (CRM) به شما کمک می‌کند تا مسائل مشتری را راحت‌تر پیگیری کنید، راحت‌تر همکاری کنید و همچنین دشواری ردیابی تماس‌ها را کاهش می‌دهد. کاری که باید انجام دهید این است که همیشه در جریان آخرین پیشرفت های تکنولوژی باشید. به این ترتیب حتی می توانید از نظرات سایر همکاران یا افراد تیم خود استفاده کنید و ببینید آیا ابزاری وجود دارد که به آنها کمک کند تا وظایف خود را بهتر انجام دهند یا خیر!

 

روش های مدیریت تیم فروش رقابتی کردن فضا

اگر به دنبال یک استراتژی قدرتمند مدیریت تیم فروش برای تقویت تیم خود هستید، ایجاد رقابت یک گزینه عالی است. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی ایجاد یک فروش موفق وجود دارد:

هدف مشخصی داشته باشید. فرقی نمی کند که می خواهید خدمات مشتری را بهبود ببخشید یا حجم فروش را افزایش دهید یا از رکود فصلی جلوگیری کنید. ابتدا باید هدف خود را مستقیم و واضح برای تیم فروش خود مشخص کنید.

هر چه ساده تر، بهتر! سعی کنید در طول رقابت خود بر روی یک هدف تمرکز کنید. همچنین مطمئن شوید که قوانین به راحتی قابل درک هستند تا اعضای تیم فروش شما بتوانند به راحتی در آن شرکت کنند.

سرگرم کننده بودن را جدی بگیرید به احتمال زیاد، اکثر افراد تیم فروش شما رقابت طبیعی دارند. در مسابقات خود از شوخی دوستانه استفاده کنید تا آنها را سرگرم کننده تر و جالب تر کنید.

 

روش های مدیریت تیم فروش شناخت تیم فروش

اگر افراد تیم خود را نمی شناسید، چگونه می توانید انتظار داشته باشید که در مدیریت تیم فروش خود موفق شوید؟ شناخت تیمی که با آن کار می کنید یک ضرورت مطلق در دنیای فروش است. نه تنها باید همه چیز را در مورد آنها به وضوح بدانید (نام، چهره و غیره)، بلکه باید برای یادگیری جزئیات فروش در مورد آنها نیز وقت بگذارید. به عنوان مثال، سبک فروش، سبک یادگیری، نقاط قوت و ضعف و … همه این موارد به شما این امکان را می دهد که با تیم فروش خود ارتباط واقعی داشته باشید و از مزایای بسیاری برخوردار شوید. وقتی اعضای تیم فروش ببینند که رهبر و مدیر فروش آنها در ارتباط نزدیک هستند، بهره وری بیشتری خواهند داشت و فروش بیشتری خواهند داشت. زمانی را برای شناخت تیم خود اختصاص دهید تا شاهد افزایش فروش خود باشید.

 

روش های مدیریت تیم فروش ایجاد یک تیم فروش برنده و قابل اعتماد

از آنجایی که شما به عنوان یک رهبر مسئولیت های زیادی دارید و نمی توانید دائماً درگیر فروش اعضای تیم خود باشید، بهتر است تیمی ایجاد کنید که بتوانید به آن اعتماد کنید. از افرادی در تیم فروش خود استفاده کنید که با انگیزه و متعهد به یک تجربه فروش موفق هستند.

 

روش های مدیریت تیم فروش آموزش و تقویت تیم فروش

فراتر از ساختن یک تیم فروش برنده، باید برای موفقیت مستمر آن نیز تلاش کنید. به عنوان مثال، اگر یک سرمایه گذاری کوچک می تواند به تیم فروش شما کمک کند تا فروش بهتری داشته باشند، باور کنید این سرمایه گذاری ارزشش را دارد.

 

روش های مدیریت تیم فروش شناسایی موانع بر سر راه تیم فروش

افراد تیم شما ممکن است با موانعی دست و پنجه نرم کنند که آنها را از دستیابی به اهدافشان باز می دارد. و این وظیفه شماست که آن موانع را شناسایی کنید و به تیم خود کمک کنید تا بر آنها غلبه کند. در اینجا سه ​​مانع اصلی فروش که بسیاری از تیم‌های فروش را عقب نگه می‌دارد و نحوه غلبه بر آنها آورده شده است:

 

1) ترس از رد درخواست:

با نمایندگان فروش خود کار کنید تا دیدگاه آنها را نسبت به رد شدن تغییر دهید. اجازه ندهید آنها تصور کنند که یک تماس تلفنی در نهایت منجر به رد درخواست آنها می شود. در عوض، به آنها کمک کنید امیدوار باشند که تماس تلفنی آنها منجر به فروش شود.

راه دیگری برای کمک به تیم فروش برای غلبه بر ترس خود از رد شدن این است که مطمئن شوید نماینده فروش شما به طور کامل درک می کند که محصول یا خدمات شرکت شما چگونه می تواند به مشتری کمک کند. علاوه بر این، می‌توانید اسکریپت‌هایی را برای اعضای تیم ارسال کنید تا نگرانی‌های مشترک مشتریان را برطرف کنند تا به آنها کمک کنید تا اعتراضات را بهتر پیش‌بینی کنند و پاسخ‌های محکمی برای آنها آماده کنند.

 

2) ارتباط ضعیف:

آیا می دانستید که 92 درصد از تمام تعاملات مشتری از طریق تلفن انجام می شود؟ این آمار اهمیت ارتباطات را در فروش نشان می دهد. کلید فروش موفق حرف زدن نیست. بلکه گوش دادن فعالانه است. گوش دادن فعال تماس های تلفنی را بیشتر از یک مکالمه ساده به یک مکالمه تبدیل می کند. و این به ایجاد یک رابطه طولانی تر کمک می کند.

 

3) کمبود محتوا یا بازاریابی رسانه های اجتماعی:

با توجه به اینکه 90 درصد از بازاریابان اعلام کرده‌اند که رسانه‌های اجتماعی دید کسب‌وکارشان را افزایش داده‌اند، نمی‌توانیم اهمیت آن را انکار کنیم. قرار گرفتن در معرض فروش را تسهیل می کند و به تیم شما اجازه می دهد تا ببیند که چگونه در مقابل رقبای خود قرار می گیرند. علاوه بر این، فروش در شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که از مشتریان یا افرادی که از محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند، بازخورد دریافت کنید.

 

روش های مدیریت تیم فروش جشن پیروزی های فردی و گروهی

این یک واقعیت غم انگیز است، اما بسیاری از مدیران فروش پیروزی های تیم خود را جشن نمی گیرند و متوجه اثرات منفی زیادی که می تواند داشته باشد، نیستند. جشن گرفتن پیروزی ها می تواند فواید زیادی داشته باشد، از جمله رضایت شغلی، افزایش بهره وری و انگیزه.

 

روش های مدیریت تیم فروش به تیم خود بازخورد بدهید

برای ایجاد فرهنگی که باعث رشد و موفقیت شود، باید به نمایندگان فروش خود بازخورد بدهید. مهم است که نه تنها در مورد آنچه اعضای تیم شما به درستی انجام می دهند، بازخورد ارائه دهید، بلکه در زمینه هایی که می توانند پیشرفت کنند نیز مهم است.

 

آخرین کلمه!

اگرچه ممکن است گاهی اوقات رهبری و مدیریت تیم فروش خود به سمت موفقیت غیرممکن به نظر برسد، همانطور که مشاهده کردید، همیشه اینطور نیست. با صرف زمان برای برنامه ریزی و اجرای استراتژی های مدیریت تیم فروش که در بالا به شما گفتیم، می توانید شاهد پیشرفت قابل توجهی در تیم فروش خود باشید.

همچنین می توانید سایر مقالات LeaAcademy ما را در مورد چگونگی موفقیت در جاده پر پیچ و خم فروش بررسی کنید.

واتساپ
تلگرام
توییتر
پرینت
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید