روند بسته بندی 2022 که فروش محصول را دو برابر کرد!
“چه بسته بندی شیکی”! این جمله را در دل می گویید و سپس تصمیم به خرید آن محصول می گیرید! بسیاری از ما، وقتی بسته بندی یک محصول توجه ما را به خود جلب کرده است، صرف نظر از اینکه می دانیم محصول خوب است یا نه، به نفع ماست یا نه، از ترکیبات خوبی تشکیل شده است یا نه، یا حتی مارک که آن را تولید کرده است معتبر است. چه باشد چه نباشد، از فروشنده می خواهیم که آن را برای ما بیاورد. طراحی بسته بندی محصول یکی از آن عناصر اساسی است که می تواند به راحتی چشم مشتریان را تا زمانی که بخواهند در مورد آن محصول بیشتر بدانند درگیر خود کند. و همچنین یکی از قدرتمندترین ابزارهای فروش و بازاریابی است. در این مقاله از آکادمی لیا، قصد داریم در مورد روند طراحی بسته بندی در سال 2022 صحبت کنیم. سال گذشته روندهای جالبی در صنعت بسته بندی ایجاد کرده است.
بیایید عمیقتر به آنچه صنعت طراحی بستهبندی تاکنون تجربه کرده است و آنچه در سال 2022 برای این صنعت در نظر گرفته است، بپردازیم!
طراحی بسته بندی می تواند کنجکاوی مشتریان را برای دانستن آنچه در داخل جعبه است برانگیزد!
سفارش آنلاین به سرعت در طراحی بسته بندی محصولات و صنعت حمل و نقل متحول شده است، در حالی که تجربه و انتظارات مشتریان را نیز تغییر داده است. به همین ترتیب، صنعت فروش مستقیم سالهاست که به فعالیت های آنلاین روی آورده و سفارشات را مستقیماً درب منزل مشتری تحویل می دهد. بسته بندی و حمل و نقل محصول به چرخ دنده های جدایی ناپذیر در استراتژی بازاریابی کلی تبدیل شده است تا مشتریان را شگفت زده و خوشحال کند و آنها را به برند وفادار نگه دارد. مسائل اخیر زنجیره تامین در سراسر جهان باعث شده است که شرکت ها در بودجه و استراتژی های بسته بندی تجدید نظر کنند و آخرین روند بسته بندی را ارزیابی کنند.
ما به عنوان طراحان بسته بندی باید هیجان و ماجراجویی خرید را به درب منزل شما بیاوریم. هنگامی که شما به عنوان یک مشتری، یک جعبه منحصر به فرد و غیر قابل وصف را باز می کنید، تمایل به خرید بیشتر از این برند خواهید داشت.
جدیدترین گرایش های طراحی بسته بندی
در اینجا هفت گرایش طراحی بسته بندی محصول وجود دارد که شرکت های فروش مستقیم باید در نظر بگیرند:
گرایش طراحی بسته بندی بسته بندی با چاپ دیجیتال
چاپ دیجیتال چیز جدیدی نیست. اما تغییر از چاپ سنتی به دیجیتال می تواند یک تغییر اساسی برای شرکت های بسته بندی باشد. البته ممکن است برخی هنوز به طور کامل از دیجیتال استقبال نکرده باشند. با این حال، این روندی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. طبق گزارش PackagingStrategies.com، بازار جهانی بسته بندی چاپ دیجیتال تا سال 2024 به 28 میلیارد دلار خواهد رسید.
نمونه ای از چاپ دیجیتال روی محصولات
چاپ دیجیتال توانسته است انعطاف، سرعت و سفارشی سازی بیشتری را ارائه دهد. علاوه بر این با قابلیت چاپ تمامی رنگ ها در یک مرحله انقلابی در چاپ بر حسب تقاضا ایجاد می کند و زمان تطابق رنگ ها را کاهش می دهد و امکان چاپ کمتر در صورت لزوم را فراهم می کند. فن آوری های پیشرفته نیاز به برچسب بسته بندی چسب را تا حد زیادی کاهش داده است و باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شرکت ها برای طراحی مجدد بسته بندی شده است.
روند طراحی بسته بندی شخصی سازی بسته بندی
برای ایجاد یک تجربه مثبت دیگر برای مشتریان، شخصی سازی بسته بندی یک گام مثبت است. سفارشی کردن بسته بندی محصول و حمل و نقل، برند را افزایش می دهد و باعث می شود مشتری احساس خاص بودن کند. گرایشها شامل بستههایی با پیامهای منحصربهفرد، کدهای QR برای تأیید محتوا، نام مشتریان و موارد دیگر است. بستهبندی شخصیشده خود را به رویکردهای بازاریابی نوآورانهای مانند شکار رفتگر میدهد، که به مشتریانی که بستهها یا برچسبهای کمیاب را پیدا میکنند، پاداش میدهد. در کمپین “به اشتراک گذاری یک کوکاکولا”، برند کوکاکولا برخی از نام ها را روی برچسب بطری ها گذاشت و مردم را تشویق کرد که یک کوکاکولا به شخص دیگری بدهند.
روند طراحی بسته بندی طرح های چشمگیر و سرگرم کننده
طبق تحقیقات شرکت تحقیقاتی Ipsos، 72٪ از مصرف کنندگان آمریکایی می گویند که تصمیم خرید آنها تحت تأثیر طراحی بسته بندی است. و طرح های مینیمالیستی روندی منحصر به فرد و رو به رشد داشتند. علاوه بر این، استفاده از گرادیان ها و طیف های رنگی در پس زمینه ای روشن، ظریف و چشم نواز است. مه های رنگی یکی دیگر از نمونه های محبوب استفاده از گرادیان است.
بسیاری از شرکتها تشخیص میدهند که رنگها، طرحها و جلوههای چشمگیر چقدر میتوانند قدرتمند باشند. آنها می بینند که چگونه این روند منجر به افزایش حجم فروش آنها شده است. رنگ های پررنگ مانند سبز نئون و زرد روشن به سرعت توجه افراد را به خود جلب می کند. بنابراین استفاده از افکت های روشن و براق که سطوح را منعکس می کند بسیار مفید خواهد بود.
شرکت های فروش مستقیم اغلب از بسته بندی های زیبا و کارآمد برای افزایش فروش خود استفاده می کنند. علاوه بر بسته بندی موارد دیگری این شرکت ها را از بقیه متمایز می کند. می توانید مقاله “چه چیزی باعث می شود شرکت های فروش مستقیم در محدودیت ها ستاره شوند؟” از تکنیک های موفق این شرکت ها پیروی کنید.
گرایش طراحی بسته بندی طرح های مینیمالیستی
در عصر اضافه بار اطلاعات، مردم قدر سادگی را می دانند. یک طراحی مینیمالیستی می تواند تأثیر بیشتری بگذارد و هیاهوی بیش از حد در مورد بسته بندی نادیده گرفته می شود. بسته بندی باید به مشتری اطلاع دهد که چه چیزی در آن برای او وجود دارد. روی نتایج و اینکه می خواهید مشتری نسبت به محصول و برند شما چه احساسی داشته باشد تمرکز کنید. به راه هایی فکر کنید که مشتریان می توانند از باز کردن بسته بندی سود ببرند. مانند درج کد تخفیف برای سفارش بعدی یا راه های استفاده از محصولات.
روند طراحی بسته بندی بسته بندی انعطاف پذیر
زمان انتخاب بین سه یا چهار جعبه مقوایی سفت و سخت دیگر گذشته است. پیشرفت در فناوری امکان بسته بندی انعطاف پذیر را فراهم می کند و به کاهش فضای اضافی و صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل کمک می کند. Smithers-Pira پیش بینی می کند که صنعت بسته بندی انعطاف پذیر تا سال 2024 به 269 میلیارد دلار خواهد رسید.
مواد بسته بندی انعطاف پذیر از پلی اتیلن، پلی اتیلن ترفتالات یا پلی پروپیلن ساخته شده اند و کندتر از بسته بندی های سنتی شکسته و تجزیه می شوند. از دیگر مزایای آن می توان به ذخیره سازی آسان تر، قابلیت استفاده مجدد، مواد کمتر، وزن سبک تر و امکان ارسال محصولات جداگانه اشاره کرد.
روند طراحی بسته بندی بسته بندی قابل بازیافت
سفارش آنلاین، بسته بندی های بازیافتی را در اولویت افرادی قرار داده است که تقریباً تحویل روزانه را تجربه می کنند.
بسیاری از مردم از خرید اقلامی که در مواد بازیافتی بسته بندی نشده اند اجتناب می کنند. بیش از 1000 شرکت و سازمان (از جمله Walmart و PepsiCo) بخشی از تعهد جهانی New Plastics Economy هستند که هدف آن افزایش 25 درصدی بستهبندی بازیافتی تا سال 2025 است. بستهبندی پایدار ساخته شده از کاغذ یا کنف محبوبیت خود را افزایش داده است. افزودن پیامهایی بر روی بستههایی که تعهد به محیط زیست را نشان میدهند، راهی عالی برای انتقال ماموریت شما به مشتریان است.
روند طراحی بسته بندی بسته بندی قابل استفاده مجدد
از سال 2022 تغییر بزرگی در رفتار مصرف کنندگان ایجاد شده است و بسیاری از آنها به دنبال بسته بندی قابل استفاده مجدد برای محصولاتی هستند که می خرند و این موضوع باعث شد تا بسیاری از کسب و کارها به فکر طراحی بسته بندی و محصولات خود با هدف استفاده مجدد پس از خرید باشند.
در حالی که این برای مشتریان و شرکت ها مفید است، بسیاری از کسب و کارهای کوچکتر به این تقاضا پاسخ نمی دهند. زیرا نگهداری از بسته بندی های قابل استفاده مجدد بسیار گران است. این امر مستلزم بررسی دقیق مواد و ساختارهایی است که می توانند در برابر شستشوی مکرر و استفاده بدون آسیب رساندن به محیط مقاومت کنند. کسبوکارها در حال حاضر بیشتر روی نوآوریها در طراحی بستهبندیهای قابل استفاده مجدد سرمایهگذاری میکنند، جایی که مزایای آن برای محیطزیست بیشتر از معایب آن است.
روند طراحی بسته بندی بسته بندی های بیوپلاستیک و کاغذی به جای پلاستیک
آره! وابستگی به پلاستیک وجود دارد. از قدیم الایام وجود داشته و امروزه نیز با تمام بدی هایش جزء جدا نشدنی بسیاری از مشاغل است. اما اخیرا جایگزین هایی برای آن وجود دارد که مورد استقبال بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است. پلاستیک های زیستی در میان ممنوعیت پلاستیک های یکبار مصرف محبوبیت پیدا کرده اند.
پلاستیکهای زیستی و کاغذ مدتهاست که بهعنوان جایگزینهای ضروری برای پلاستیکها معرفی شدهاند، اما با تحقیقات بیشتر در مورد پلاستیکهای زیستی، مصرفکنندگان آگاه از محیطزیست در واقع شروع به زیر سوال بردن تاثیرات زیستمحیطی پلاستیکهای زیستی کردهاند و معتقدند که آنها خطراتی مشابه پلاستیک دارند. دارند.
کاغذ همیشه به عنوان یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای بسته بندی در نظر گرفته شده است.
روند طراحی بسته بندی طراحی بسته بندی هوشمند
بسته بندی هوشمند تنها به یک نوع بسته بندی اشاره نمی کند. و در واقع یک اصطلاح فراگیر برای انواع ترکیبی طراحی بسته بندی پیشرفته همراه با فناوری است.
بستهبندی هوشمند مزایای ارزشمندی از جمله امنیت، اتصال و احراز هویت را ارائه میکند که کسبوکارها میتوانند به راحتی آنها را نظارت کنند.
به خصوص در زمان اپیدمی کرونا که اثرات بلندمدتی در سراسر جهان بر جای گذاشته است، مشتریان به دنبال برندهایی هستند که بتوانند نظارت کنند و مطمئن شوند که محصولی را خریداری و مصرف می کنند که بهداشتی باشد و دستکاری نشده باشد.
با ویدیوهای جعبه گشایی محصول توجه را به بسته بندی محصول جلب کنید
جعبه گشایی محصول هرگز به اندازه فعلی در رسانه های اجتماعی محبوب نبوده است. به گفته گوگل، 90 درصد از مردم گفتند که برندها و محصولات جدیدی را در یوتیوب کشف کرده اند. از تأثیرات فوری محصول پس از جعبه گشایی گرفته تا نمایش اثربخشی طولانی مدت آن، همه اینها باعث ایجاد حس اعتماد در افراد می شود. تا جایی که بسیاری از شرکت ها از اینفلوئنسرها می خواهند که محصولاتشان را بررسی و معرفی کنند. طراحی، انتقال حس و کیفیت بسته بندی محصول یکی از اولین جنبه های یک محصول است که به دقت مورد بررسی و توجه قرار می گیرد. ظهور فناوری های واقعیت مجازی می تواند این روند را بیشتر ترویج کند.
در سال 2022، چاپ دیجیتال به روشی مقرون به صرفه برای ایجاد تجربه های تاثیرگذار جعبه گشایی و ایجاد تمایز برند در دنیایی از کارتن ها و جعبه های قهوه ای تبدیل شده است. اگرچه بسته بندی چاپ شده هنوز خطر آسیب رساندن به بیرون جعبه ها را دارد، اما بسیاری از شرکت ها همچنان این کار را انجام می دهند زیرا فکر می کنند ارزش ریسک را دارد.
ایجاد یک تعامل و تجربه با مشتریانی که فقط از طریق صفحه نمایش با محصول شما تعامل دارند، می تواند بسیار دشوار باشد. تجربه جعبهگشایی و تمایز برند، محرکهای اصلی برای حفظ روایت برند هستند که باعث میشود مشتریان آن را به خاطر بسپارند.
چرا کسب و کارها طراحی بسته بندی هوشمند را انتخاب می کنند؟
بسته بندی هوشمند سهم بازار را به دست می آورد: بسته بندی هوشمند به سرعت در حال کسب سهم بازار است. بنابراین، این که یکی از اولین کسانی باشید که زودتر و راحت تر با فناوری سازگار می شوند، کسب و کار شما را از رقبا متمایز می کند. بسته بندی هوشمند کارایی، دوام و راحتی را نه تنها برای بسته بندی شما بلکه برای محصولات شما نیز به ارمغان می آورد.
شفافیت و شفافیت برند را افزایش می دهد. مشتریان در خط مقدم روابط معتبر با برندهایی هستند که به صداقت و شفافیت پایبند هستند.
بسته بندی که به سایت لینک می دهد بهترین راه برای ارائه اطلاعات بیشتر به مشتریان در مورد محصولات است، در حالی که طراحی بسته ای امن از طریق کدهای QR و فرآیندهای کنترل کیفیت با استفاده از بسته بندی هوشمند است.
می توانید متوجه شوید که آیا محصول تقلبی است یا خیر. محصولات تقلبی همیشه باعث نگرانی برخی از افراد در بازار می شود. بسته بندی هوشمند با نظارت بر بسته بندی و محصولات با سنسورهای RFID می تواند همه چیز را از بین ببرد و اعتماد بین برندها و مشتریان را عمیق تر کند. این طراحی بسته بندی به مشاغل اجازه می دهد تا اطمینان حاصل کنند که هیچ محصول تقلبی به خانه مشتریان راه پیدا نمی کند.
آنها می توانند کیفیت را کنترل کنند. حسگرهای پیشرفته و سایر فناوریها میتوانند کنترلهای مداوم کیفیت محصولات را از انبارها تا مقصد نهایی انجام دهند و نگرانیها و پتانسیل درآمد از دست رفته و محصولات آسیبدیده را کاهش دهند.
طراحی بسته بندی را جدی بگیرید!
دنیای طراحی بسته بندی دائما در حال تحول است و امسال شاهد نوآوری های جدیدی برای طراحی های به یاد ماندنی، جذاب و آینده نگرانه بسته بندی محصولات هستیم. بسیاری از این موارد با اصول طراحی بسته بندی امکان پذیر است. در این مقاله در مورد روند طراحی بسته بندی در سال 2022 صحبت کردیم که باعث فروش زیادی در بسیاری از شرکت ها شد.
علاوه بر طراحی بسته بندی، بسیاری از موارد دیگر فروش شما را افزایش می دهد. می توانید آنها را در LeaAcademy بخوانید.