مهارت های فروش که شما را به قله های موفقیت می رساند!
چیزی که یک فروشنده را در فروش مستقیم عالی می کند، تعداد سرنخ هایی نیست که آنها تبدیل می کنند یا تعداد فروش هایی که انجام می دهند. این در مورد ایجاد روابط عالی با مشتری است. به جای فروش محصولات خود، باید بیشتر به رفع نیازها و خواسته های مشتریان خود فکر کنید. فروشندگان با تخصص و مهارت خود باید انعطاف پذیری و همدلی بالایی نسبت به حل مشکلات مشتریان توسط خودشان نشان دهند. افراد با مهارت های فروش و بازاریابی بالا تخصص خود را در زمینه های مختلف از جمله تعامل با مشتری، ارتباطات، برندسازی شخصی و نوآوری های تکنولوژیکی نشان می دهند. هر رهبر تیم فروش باید داده گرا باشد و اطلاعات مالی مرتبط با ساختار کلی کسب و کار خود را درک کند.
در فروش مستقیم، مشاوران فروش برای جلب رضایت مشتریان، تسلط بر محصولات و رویارویی با رقابت دائمی بازار به مهارت های خاصی نیاز دارند. آموزش فروش به تنهایی کمکی نخواهد کرد و آنها باید هر یک از تجربیات شخصی و حرفه ای خود را الگوبرداری کنند.
چالش های صنعت فروش مستقیم بر مشاوران فروش تاثیر می گذارد
حوزه فروش مستقیم به طور کلی در حال تحول عظیمی از نظر تیمی و فناوری است. پیچیدگی های کاری و نظارتی آنلاین تعادل صنعت را به هم می زند و این امر مشاوران فروش را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. در عین حال که مشتری مداری باعث آرامش و تشویق شرکت ها شده است، رقابت بی امان و شرایط نوسان بازار این صنعت را در جای خود نگه داشته است.
به عنوان یک رهبر تیم، شما این مسئولیت را دارید که به تیم خود کمک کنید تا مهارت های لازم را در خود توسعه دهند. این به ایجاد روابط هدفمند و جلب اعتماد و وفاداری آنها کمک می کند.
مهارت های فروش مشاوران برتر فروش مورد نیاز در فروش مستقیم
در این مقاله در مورد مهم ترین مهارت های فروش مستقیم که برای رسیدن به موفقیت لازم است صحبت کرده ایم:
مهارت های فروش و بازاریابی شناخت مشتریان بالقوه
جستجوگری پایه و اساس حرفه فروش مستقیم هر مشاور فروش است. جذب استراتژیک مشتری در فروش بهترین رویکردی است که یک مشاور فروش باید بیاموزد تا خود را در این زمینه مشهور کند.
شناسایی ویژگیهای مشتری، مشکلات، نگرانیهایشان و سپس هدف قرار دادن آنها به اعضای تیم شما کمک میکند تا روابط هدفمندی ایجاد کنند.
یک فروشنده خوب به روش های مورد علاقه مشتریان بالقوه توجه می کند و خود را همیشه در دسترس آنها قرار می دهد.
مهارت های فروش و بازاریابی به یک مشتری بالقوه تبدیل شوید
چگونه می توانید به اعضای تیم فروش کمک کنید دیدگاه بهتری داشته باشند؟
استفاده از تکنیک های امتیازدهی بالقوه
با ارائه نمای کلی از ویژگی های مشتریان بالقوه از طریق مدیریت ارتباط با مشتری
در دسترس قرار دادن ابزارهای بازاریابی و فروش و برگزاری رویدادها و کمپین ها
مهارت های فروش و بازاریابی استفاده از داده های فروش
در دنیایی که حول محور داده ها می چرخد، بازاریابان باید در هر کاری که انجام می دهند داده محور باشند. مشاوران فروش از جستجو تا تبدیل و نگهداری، می توانند از قدرت داده استفاده کنند و آن را در هر قسمت از قیف فروش خود اعمال کنند.
چگونه می توانید به مشاوران فروش کمک کنید تا از قدرت داده ها استفاده کنند؟
از طریق یک سیستم مدیریت داده متمرکز می تواند به تمام اطلاعات لازم دسترسی داشته باشد
از طریق آموزش پیگیری نظرات و انتقادات مشتریان به صورت اصولی
با کمک داشبورد شخصی مانند Lea Analytics (ابزار منحصربفرد شرکت فروش مستقیم Leatim برای تجزیه و تحلیل داده های فروش و بازاریابی)
مهارت های فروش و بازاریابی تحلیل حرفه ای
ما در دنیایی از داده ها غوطه ور هستیم، دنیایی که مشاوران فروش باید بدانند چگونه از آن برای بهره مندی مشتریان و خودشان استفاده کنند. مشتریان انتظار دارند که فروشندگان قابل اعتماد، واقع بین باشند و بتوانند به سوالات و نگرانی های آنها پاسخ دهند. به عنوان تحلیلگران خبره، مشاوران فروش می توانند داده ها و اطلاعات با ارزش فروش را شناسایی کنند که به افزایش سود آنها کمک می کند.
علاوه بر این، تجزیه و تحلیل داده های فروش به نمایندگان این فرصت را می دهد تا ویژگی های خریدار مناسب، محصولات با عملکرد برتر، فرصت های بازار و بینش صنعت را شناسایی کنند. همچنین بازاریابان را قادر می سازد تا الگوهای عملکرد محصول، رفتار مشتری و روندهای بازار را تشخیص دهند. تصمیمات فروش مبتنی بر داده تأثیر بیشتری نسبت به تصمیماتی که بر اساس شهود گرفته می شود دارند.
چگونه به اعضای تیم آموزش دهیم تا تحلیلگران بهتری باشند؟
با آموزش نحوه به دست آوردن اطلاعات مفید از مشتریان برای تسهیل فرآیند فروش
تجهیز مشاوران به ابزارهای تحلیلی برای تجزیه و تحلیل نتایج و اصلاح استراتژی های فروش
با یادگیری نحوه استفاده از شبیه سازهای درختی برای پیش بینی عملکرد
درخواست از مشاوران برای مطالعه و کسب آگاهی در مورد بازار و شرایط آن
مهارت های فروش و بازاریابی درک محرک های کسب و کار
یک فروشنده باهوش باید محرک های کلیدی کسب و کار خود را بشناسد و بداند محصولی که می فروشد چگونه بر ROI کلی شرکت و نقشی که در موفقیت شرکت ایفا می کند تأثیر می گذارد.
مشاوران فروش باید بتوانند معیارهای قابل اندازه گیری مانند درصد تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالقوه، مشتریان جدید، قیمت گذاری محصول، عملکرد تیم و غیره را برای ترسیم استراتژی های فروش شناسایی و استفاده کنند.
یک مشاور فروش برای موفقیت خود باید چه اقدامات و معیارهایی را رعایت کند؟
شناسایی شاخص های کلیدی عملکرد
رضایت مشتری را بررسی کنید
شناسایی روندهای مد نظر مشتریان، بازار و صنعت بازاریابی شبکه ای
مهارت های فروش و بازاریابی آشنایی با تکنولوژی
فناوری در حوزه فروش مستقیم دستخوش تغییرات و دگرگونی هایی شده است که همگان را شگفت زده می کند و نتایج و رویکردهای جدیدی را ایجاد می کند. از تماسهای ویدیویی گرفته تا فروش مجازی، پیشرفتهای تکنولوژیکی تیمهای فروش را به طرق مختلف هدایت کرده است. فناوری به فروشندگان کمک می کند متمرکز بمانند. یک فروشنده نخبه می داند که چگونه از فناوری برای حل نگرانی های مشتری خود استفاده کند.
مشاوران فروش امروزی کارشناسان رسانه های اجتماعی هستند، مجهز به فناوری های پیشرفته و دارای مهارت های ارتباطی استثنایی هستند. چالشی که سازمان ها با آن روبرو هستند این است که به دلیل دلبستگی به فناوری، مردم مشتاق خرید از شرکت هایی هستند که به سرعت و به راحتی با فناوری های امروزی سازگار می شوند.
مهارت های فروش و بازاریابی رهبری واقعی
چیزی که یک مشاور فروش را در فرآیند فروش موفق می کند، داشتن ویژگی های رهبری است. به خصوص در فروش مستقیم، کسب و کاری که به مشاوران فروش برای تلاش تیمی خود پاداش می دهد، تیم های موفقی را ایجاد می کند.
رهبران واقعی افرادی هستند که تیم خود را با همدلی رهبری می کنند. آنها در موفقیت شخصی مشاوران فروش سرمایه گذاری می کنند و در عین حال به موفقیت آنها کمک می کنند. آنها باید فردی باشند که متعهد به دستیابی به اهداف خود و همسو با تیم خود باشند.
چگونه یک مشاور فروش با مهارت های رهبری توسعه دهیم؟
اعضای تیم باید حمایت شوند و برای تلاش هایشان پاداش داده شود.
ایجاد روحیه تعامل و همکاری در جلسات حضوری و غیر حضوری با اعضای تیم.
کمک به اعضای تیم برای استفاده از ابزارهای مختلف ارائه شده توسط شرکت.
مهارت های فروش و بازاریابی سازگاری و انعطاف پذیری
این دو عامل هستند که فروش بالایی را برای تیم ها به ارمغان می آورند. انطباق با شرایط متغیر بازار، روند صنعت و انتظارات مشتری به فروشندگان کمک می کند تا بازار را تسخیر کنند. علاوه بر انطباق پذیری، یک فروشنده باید ذهنیتی انعطاف پذیر داشته باشد تا بتواند انتظارات مشتری را برآورده کند. انعطاف پذیری در فروش اغلب منجر به روابط عمیق با مشتری می شود.
مشتریان همیشه به دنبال این هستند که فروشنده به آنها و نیازهایشان توجه کند. بنابراین مشاوران فروش باید متعهد به ارائه خدماتی باشند که به مشتریان خود ارائه می کنند. آنها باید در عین حال که مکالمات بهتر و هدفمندتری دارند، گوش دادن فعال را تمرین کنند.
مشاوران فروش چگونه می توانند ثبات و انعطاف در فروش مستقیم را تقویت کنند؟
قبل از ایجاد یک رابطه نزدیک، با شخصیت خریدار آشنا شوید.
برنامه مشتری بالقوه را در نظر بگیرید.
مهارت های فروش و بازاریابی خود را بهبود بخشید.
به رد درخواست خود به عنوان راهی برای یادگیری بهتر بودن دفعه بعد نگاه کنید.
مهارت های فروش و بازاریابی دانش عمیق محصول
هیچکس فروشنده ای را که نمی داند چه می فروشد را باور نمی کند. درست است که مهارت های کلامی، ارتباطی و سازمانی لازم است، اما دانش محصول و تخصصی همیشه یک سطح بالاتر از آنهاست.
دانش کافی محصول به مشاوران فروش کمک می کند تا رضایت و اعتماد مشتریان بالقوه را جلب کنند. اینکه بتوانید محصولی را که می فروشید با نگرانی ها و مشکلات مشتری مرتبط کنید، قطعا یک موقعیت برد-برد برای شما ایجاد می کند. دانش محصول علاوه بر جلب اعتماد مشتریان بالقوه، به مشاوران فروش کمک می کند تا به خود و آنچه می فروشند باور داشته باشند.
چگونه تیمی از مشاوران فروش با دانش بالای محصول داشته باشیم؟
در آموزش هایی که به مشاوران ارائه می دهید، آموزش محصول را نیز لحاظ کنید.
تمام اطلاعات مورد نیاز اعضای تیم خود را در فرآیند فروش ارائه دهید.
از نظرسنجی ها و امتیازدهی برای سنجش مهارت های متخصصان فروش خود استفاده کنید.
مهارت های فروش و بازاریابی ایجاد روابط قوی و موثر با مشتریان
اینکه بتوانید یک مشتری بالقوه را به یک مشتری معمولی تبدیل کنید به تنهایی یک رابطه طولانی مدت با مشتری را تضمین نمی کند. برای افزایش رضایت مشتری، وفاداری و روابط بلندمدت بیشتر نیاز است. بنابراین فقط روی تبدیل افراد به مشتریان ثابت تمرکز نکنید. فروشنده باهوشی باشید که ارزش بیشتری را همراه با نیازهای مشتری ارائه می دهد.
پاسخگویی به مشتریان در طول فرآیند خرید راهی عالی برای ورود به قلب مشتریان است. ایجاد اعتماد نیز در ارتباط با مشتریان بسیار مهم است. هوش هیجانی یک مهارت نرم مناسب برای انجام این کار است. این مهارت به فروشنده این امکان را می دهد که احساسات خود را درک کند و آنها را به درستی به خریدار نشان دهد.
مشاوران فروش چگونه می توانند روابط عمیق تری با مشتریان ایجاد کنند؟
با ایجاد بستر مناسب، اطلاعات مورد نیاز و لازم را در اختیار اعضای تیم خود قرار دهید.
با استفاده از مطالعات و تجربیات سایر مشاوران فروش، در اعضای تیم خود اعتماد ایجاد کنید.
مهارت های فروش را در اعضای تیم خود ایجاد کنید و با حمایت خود به موفقیت آنها کمک کنید.
مهارت های فروش و بازاریابی فروش اجتماعی
جذب هوشمندانه مشتریان بالقوه در چندین کانال، شانس شما را برای برنده شدن و تبدیل آنها به مشتریان وفادار افزایش می دهد. امروزه فروشندگان به متخصصان رسانه های اجتماعی تبدیل شده اند و تلاش های خود را به طور فزاینده ای روی رسانه های اجتماعی متمرکز می کنند تا از مزایای فروش اجتماعی بهره ببرند.
فروش اجتماعی باعث می شود مشاوران فروش در فروش مستقیم نرخ برد بالاتری داشته باشند و با معرفی مشتریان بالقوه، فرآیند جستجوی مشتری را ساده می کند.
برای آشنایی با فروش اجتماعی، مطالعه مقاله فروش اجتماعی و اهمیت استفاده از آن در فروش مستقیم را به شما پیشنهاد می کنیم.
از کدام تکنیک های فروش اجتماعی می توان برای افزایش فروش استفاده کرد؟
مخاطبان خود را به همراه سن، علایق، تمایلات و همچنین کانال های اجتماعی ترجیحی آنها شناسایی کنید.
محتوای شخصی و خلاقانه برای جذب آنها به برند خود ارائه دهید.
توصیه ها و نظرات مشتریان را در صفحات خود به اشتراک بگذارید.
از محتوای تولید شده توسط کاربر به نفع خود استفاده کنید.
تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی خود را به طور منظم نظارت کنید تا استراتژی های بهتری تدوین کنید.
آخرین کلمه!
برای برتری در فروش مستقیم، به مهارت های فروش نیاز دارید. مهارت هایی که باید علاوه بر خودتان در تیم فروش خود نیز اعمال کنید. جدا از این مهارت ها، باید بتوانید در آموزش های ارائه شده توسط سازمان خود شرکت کنید تا بتوانید مهارت های خود را ارتقا دهید و روی آنها سرمایه گذاری کنید.
کدام یک از مهارت های فروش ذکر شده در بالا را مهم ترین می دانید؟ نظر خود را با کامنت به ما بگویید.