نحوه معرفی محصول جدید در بازاریابی شبکه ای
حتما مشاوران فروش را دیده اید که آنقدر روی تیم سازی و افزایش زیرشاخه تمرکز کرده اند که دیگر زمانی برای معرفی محصول جدید خود ندارند. در ابتدا، آنها باید با ترویج محصولات بازاریابی شبکه ای آشنا باشند و به خوبی از عهده آن برآیند تا آن را به تیم خود آموزش دهند. زیرا در فروش مستقیم بر خلاف شرکت های هرمی، پورسانت فقط با تیم سازی به افراد تعلق نمی گیرد و باید بتوانند محصولات خود را تبلیغ و به فروش برسانند.
در این مقاله از آکادمی لیا قصد داریم شما را با اهمیت ارتقای محصول و راهکارهای آن در بازاریابی شبکه ای آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید
ترفیع چیست؟
مجموعه ای از اقدامات برای بهبود بازاریابی و معرفی محصول است. هدف از پروموشن ارائه اخبار تبلیغاتی به منظور افزایش مخاطب و در نتیجه افزایش فروش است. پروموشن در واقع به مشاوران فروش کمک می کند تا جایگاهی متمایز در ذهن مشتریان خود ایجاد کنند.
اهمیت و مزایای معرفی محصول جدید در بازاریابی شبکه ای
ممکن است افراد زیادی وجود داشته باشند که برند و محصولات شما را ندانند. با تبلیغ محصولات خود می توانید مردم را با آنها، کیفیت و کارایی آنها آشنا کنید و دایره مشتریان خود را گسترش دهید. علاوه بر این، ارتقای محصول در بازاریابی شبکه ای مزایای دیگری نیز دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:
افزایش آگاهی مردم از برند شما (آگاهی از برند)
شاید دیده باشید که گاهی اوقات شرکت هایی که به تازگی شروع به فعالیت کرده اند ممکن است پس از مدتی فعالیت خود را متوقف کنند. به نظر شما چرا این اتفاق می افتد؟ زیرا اکثر اوقات مردم نمی دانند که این شرکت ها وجود دارند و آنها را نمی شناسند. با تبلیغ محصولات خود، آنها را شناخته و مردم را از برند خود آگاه خواهید کرد.
جذب مشتریان جدید
افزودن مشتریان بالقوه جدید به لیست مشتریان شما نیازمند یک فرآیند فروش اولیه است. یکی از راه های جذب مشتری، تبلیغات است که منجر به شناخت محصول توسط افراد جدید می شود.
حفظ مشتریان قدیمی
اگر بعد از فروش محصول همه چیز خوب پیش رفت و مشتری از محصول شما و کیفیت آن راضی بود، دوباره به سراغ شما می آید و خرید می کند. همچنین این امکان وجود دارد که تجربه خرید خود را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید و آنها را وادار کنید تا برای خرید محصول به شما مراجعه کنند. با تکرار چندباره این موضوع، برند شما و محصولات شما شناخته شده و فروش شما افزایش می یابد.
نام تجاری
یکی از مواردی که باعث می شود یک برند در ذهن مخاطب بچسبد و همیشه جلوی چشم او باشد، تبلیغات مستمر و مستمر در شبکه های اجتماعی و تبلیغ محصولات و خدمات آن ها همراه با مشخص شدن ویژگی ها و امکانات آن است.
معرفی محصول
یکی از کارهای رایجی که برندها برای گسترش کسب و کار خود انجام می دهند، معرفی محصول در صفحات مجازی، مهمانی ها و … است که فرقی نمی کند این محصول به تازگی تولید یا عرضه شده باشد یا از قبل وجود داشته باشد.
از سایر رقبا متمایز شود
با توجه به اینکه امروزه ممکن است شرکت های زیادی در زمینه فعالیت شما فعالیت کنند و یا محصولاتی مشابه عملکرد محصول شما تولید کنند، باید کاری کنید که خود را از آنها متمایز کنید. مهمترین کاری که تبلیغ محصول انجام می دهد این است که یک برند را از بقیه رقبای خود متمایز کند. بدیهی است که اگر رقابت وجود نداشت، هیچ شرکتی نیازی به تبلیغ محصول خود نداشت.
افزایش فروش
بدون شک یکی از اهداف تبلیغات و معرفی محصول جدید افزایش فروش و گسترش کسب و کار شما در بازه زمانی مشخص است. شما می توانید محصولات خود را در رویدادها و مناسبت های مختلف تبلیغ کنید. حتی می توانید زمان مناسبی برای افزایش فروش خود داشته باشید. به عنوان مثال، بهترین زمان برای تبلیغ محصولی مانند ضدآفتاب، شروع فصل تابستان است.
افزایش میزان تعامل با کاربران
هر چه میزان تعامل کاربران بیشتر باشد، نشان دهنده این است که درک آنها از محصول و برند، احساس وفاداری آنها، ارائه محصولات به سایر مخاطبین و غیره افزایش می یابد.
چه محصولاتی باید تبلیغ شوند؟
برای اینکه بدانید چه محصولاتی را تبلیغ کنید و ایده معرفی محصول را داشته باشید، باید تکنیک و برنامه داشته باشید. گاهی اوقات پس از تبلیغ یک محصول در شبکه های اجتماعی، می بینید که بازخورد خوبی دریافت نکرده اید. شما باید بدانید که کدام محصولات به تبلیغات بیشتری نیاز دارند. در زیر به برخی از این محصولات اشاره کرده ایم:
محصولات تازه اضافه شده به سبد خرید شما
محصولاتی که دارای عملکرد مشترک هستند.
محصولات فصلی
محصولات قدیمی باقی مانده
محصولاتی که در حال حاضر فروش خوبی دارند و پرطرفدار هستند.
روش های مختلف معرفی یک محصول جدید
معرفی محصول جدید در بازاریابی شبکه ای هدایای تبلیغاتی
از بچگی تا الان، غذاهایی که بیشتر از همیشه ما را جذب می کردند، غذاهایی بودند که با خود جایزه داشتند. آدامسهای POLO، تخممرغهای خوش شانس، پفکهایی که داخل آن برچسبها وجود داشت و… همه برای ما جذاب بودند و ما بارها و بارها آنها را خریدیم و مشتاق دیدن جایزهای بودیم که همراه آنها بود. در بازاریابی شبکه ای می توانید همین کار را انجام دهید. با ارائه هدیه به مشتری می توانید سعی کنید توجه او را جلب کنید و احتمال فروش محصول خود را افزایش دهید.
معرفی محصول جدید در بازاریابی شبکه ای با استفاده از تکنیک فروش متقابل
در این تکنیک بر اساس محصولی که مشتری انتخاب می کند، محصولات مکمل دیگری را به او می فروشید. در واقع بدون تغییر انتخاب اصلی مشتری، انتخاب دیگری را به آن اضافه می کنید. بهتر است وقتی می خواهید یک محصول مکمل به مشتری ارائه دهید، آن را با عنوان «دیگران هم از این دو با هم استفاده می کنند و…» پیشنهاد دهید. به این ترتیب مشتری بیشتر و بهتر به شما و پیشنهاد شما اعتماد می کند. همچنین به یاد داشته باشید که قبل از تایید سفارش، محصول مکمل را به مشتری پیشنهاد نکنید.
معرفی محصول جدید در بازاریابی شبکه ای استفاده از شبکه های اجتماعی
یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ یک محصول استفاده از شبکه های اجتماعی است. اینستاگرام توانسته بیش از چند صد میلیون کاربر را جذب کند و بهترین فضا برای تبلیغ بصری محصولات است. آمارها نشان می دهد که بیش از نیمی از کاربران اینستاگرام به صورت روزانه در این پلتفرم فعال هستند.
راه های زیادی برای تبلیغ محصولات بازاریابی شبکه ای در اینستاگرام وجود دارد. شما می توانید محصولات خود را با به اشتراک گذاری تصاویر یا ویدئوهای محصول یا حتی برگزاری مسابقه بین کاربران تبلیغ کنید.
پینترست و تلگرام نیز اپلیکیشن هایی هستند که برای فروش آنلاین محصولات استفاده می شوند. حدود 93 درصد از کاربران پینترست بر روی خرید کالا تمرکز می کنند. این به شما این امکان را می دهد که محصولات خود را با ارسال یک عکس یا ویدیوی جذاب تبلیغ کنید. به یاد داشته باشید که با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و زمانی که مردم بیشتر آنلاین هستند، تبلیغ کنید.
هر برندی برای موفقیت باید حضور خود را در شبکه های اجتماعی مهم بداند. در غیر این صورت نمی تواند توانایی تأثیرگذاری بر مشتریان را داشته باشد.
معرفی محصول جدید در بازاریابی شبکه ای ارتباط با وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها
زمانی که به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید و هنوز مخاطبان زیادی ندارید، تبلیغ محصول می تواند یکی از سخت ترین مراحل کار شما باشد. ارتباط با وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرهایی که بسیاری از افراد می شناسند و محتوای صفحات آنها را دنبال می کنند ممکن است گران باشد، اما راه بسیار خوبی برای تبلیغ و تبلیغ محصول شما است. این کار باعث می شود افراد به مرور زمان برند و محصول شما را بشناسند و با جلب اعتماد آنها به فروش بیشتری در بازاریابی شبکه ای دست پیدا کنید.
معرفی محصول جدید در بازاریابی شبکه ای برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی
رقابت را می توان یکی از بهترین راه های تبلیغ محصولات و تبلیغ آنها دانست. با برگزاری مسابقه و اهدای محصولات خود به بهترین افراد، می توانید اطمینان حاصل کنید که بازخورد خوبی از مخاطبان دریافت خواهید کرد و آنها به راحتی به برند شما اعتماد خواهند کرد.
البته توجه داشته باشید که برگزاری برخی مسابقات نیز با شکست همراه بوده است. در واقع انجام برخی اشتباهات اساسی در زمان برگزاری مسابقات می تواند نتایج منفی داشته باشد. شما به عنوان برگزار کننده پروژه باید مراحل مختلف مسابقه مانند زمان بندی، بستر و روش شرکت کاربران را به دقت بررسی کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.
معرفی محصول جدید در بازاریابی شبکه ای ساخت تیزر و ویدئو
شما می توانید با ساختن ویدیوهایی مانند جعبه گشایی محصولات یا نحوه استفاده از آنها، محصولات خود را تبلیغ کنید. بدون شک یکی از بزرگترین پلتفرمهایی که میتوان برای اشتراکگذاری تیزرها و ویدیوهای خود استفاده کرد، یوتیوب است. بسیاری از کاربران ممکن است با جستجوی نام محصول شما در گوگل با ویدیوهای شما روبرو شوند و با تماشای آنها با شما در تعامل باشند.
معرفی محصول جدید در بازاریابی شبکه ای ارتقای تاریخچه و محصولات برند
یکی از دلایلی که برخی از مشاوران فروش نمی توانند در کار خود به موفقیت خوبی دست یابند این است که هیچ اطلاعاتی در مورد محصولاتی که قرار است بفروشند یا به دیگران معرفی کنند ندارند. این باعث می شود مشتری به محصول خود اهمیتی ندهد.
یکی از راه های مقابله با این مشکل، گفتن تاریخچه محصول به مشتریان است. مشاوران فروش با تمرکز بر ویژگی های محصول و تغییرات برند از گذشته تا امروز می توانند تعامل خوبی با مخاطب برقرار کرده و محصولات خود را به خوبی تبلیغ کنند.
معرفی محصول جدید در بازاریابی شبکه ای با استفاده از نمونه و نمونه محصولات
شما می توانید نمونه هایی از محصولات خود را به مشتریان یا مخاطبین خود در زمان برگزاری جلسه یا جلسه ارائه دهید. این باعث می شود آنها بتوانند محصول را آزمایش کنند و جذب آن شوند. به یاد داشته باشید که همه نمی خواهند مشاور فروش باشند، اما همه می توانند از محصولات استفاده کنند.
معرفی محصول جدید در بازاریابی شبکه ای برگزاری رویدادها و گردهمایی ها
همانطور که کسب و کار خود را شروع می کنید، می توانید برخی از رویدادها را در خانه یا محل کار خود میزبانی کنید. با این کار شما این فرصت را دارید که محصولات خود را تبلیغ کنید و می توانید آنها را به خوبی در حضور دوستان و آشنایان خود تبلیغ کنید. در این مهمانی می توانید برای آنها هدیه ای ترتیب دهید تا نظر آنها را در مورد شما و شغلتان جلب کنید.
معرفی محصول جدید در بازاریابی شبکه ای تبلیغات صوتی
امروزه پادکست ها به یکی از موثرترین راه ها برای تبلیغ محصول تبدیل شده اند. با تولید و ضبط پادکست و به اشتراک گذاری آن در اپلیکیشن های پادکست می توانید محصولات خود را تبلیغ کرده و نظر علاقه مندان را جلب کنید. علاوه بر این، می توانید با درخواست تبلیغات خود در پادکست هایی که مخاطبان زیادی دارند، افراد زیادی را از محصولات و برند خود آگاه کنید.
برای معرفی یک محصول جدید در شبکه های اجتماعی چه چیزی لازم است؟
تبلیغ محصولات بازاریابی شبکه ای در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی آنقدرها هم که همه فکر می کنند آسان نیست و نیاز به ایده معرفی محصول دارد. حتی ممکن است هر روز عکسی از محصولات خود در اینستاگرام قرار دهید و آن را تبلیغ کنید، اما اصلاً با استقبال خوبی مواجه نشوید. برای اینکه بدانید برای تبلیغ محصولات در شبکه های اجتماعی چه مواردی لازم است، به بخش زیر توجه کنید:
ایجاد استراتژی های بازاریابی در شبکه های اجتماعی
فعالیت در شرکت های بازاریابی شبکه ای باید با برنامه ریزی همراه باشد. برنامه ریزی تاثیر زیادی روی مشتریان و توجه آنها به برند و محصولات شما دارد. یک استراتژی بازاریابی حرفه ای باید قبل از هر چیز شامل اهداف شما برای حضور در رسانه های اجتماعی باشد.
متاسفانه بسیاری از برندها هستند که هیچ استراتژی و ایده ای برای حضور خود در شبکه های اجتماعی ندارند. بنابراین نمی توانند آن طور که باید بر مخاطبان خود تأثیر بگذارند.
برای حضور در شبکه های مجازی و اجتماعی ابتدا باید اهداف خود را بررسی کنید و در مرحله بعد مخاطبین خود را مشخص کنید تا روی مخاطبان اشتباه سرمایه گذاری نکنید.
شناسایی پلتفرم های اصلی
بدیهی است که فرصت حضور در تمامی شبکه های اجتماعی را ندارید. پس بهتر است چند پلتفرم را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر است و کاربران علاقه بیشتری به آن دارند و برای آنها برنامه ریزی می کنند. به عنوان مثال، اینستاگرام به دلیل تعداد کاربرانش، پلتفرم مهمی برای هر برندی است. تقریبا همه برندهای معروف دنیا صفحه اینستاگرام دارند و محصولات خود را در آنجا تبلیغ می کنند.
افزایش سطح تعامل با کاربر
نکته بسیار مهمی که هنگام معرفی یک محصول جدید در شبکه های اجتماعی باید به آن توجه کرد، میزان تعامل شما با کاربران است. برندهایی که تعامل زیادی با مشتریان خود دارند همیشه در لیست برند آنها قرار دارند. به همین دلیل است که شما باید یک برنامه دقیق و مشخص برای تعامل با مشتریان داشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است هرگز فرصتی برای تأثیرگذاری بر مخاطبان خود و فروش محصول خود نداشته باشید.
نتیجه
در این مقاله سعی کردیم روش های تبلیغ محصولات در بازاریابی شبکه ای را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آنها و انتخاب استراتژی های مناسب، محصولات خود را به خوبی بفروشید و کسب و کار خود را رونق دهید.
پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با سایر آموزش ها و اپلیکیشن های مرتبط با بازاریابی شبکه ای، مقالات آکادمی لیا را دنبال کنید.