فروشندگان موفق چگونه هستند؟ | ویژگی های یک فروشنده موفق
شاید باورتان نشود؛ اما حتی تفاوت بین یک فروشنده متوسط و یک فروشنده خوب نیز خیره کننده است. تکرارهای خوب باعث تحسین و وفاداری مشتریان می شود و بیشتر از دیگران به دیگران ارجاع داده می شوند. آنها به طرز ماهرانه ای با انتقادات و اعتراضات برخورد می کنند و به طور فعال نگرانی ها را برای جلوگیری از وقوع آنها مطرح می کنند. اما یک فروشنده موفق به این راحتی نیست و این سوال پیش می آید که چگونه می توانیم فروشنده خوبی باشیم؟ چه ترفندهایی باید انجام دهیم؟ با ما بمان.
فروشنده خوب کیست؟
یک فروشنده خوب چیزهای زیادی برای ارائه به مشتریان دارد. آنها افرادی مشتاق و منعطف هستند و برای درک نیازهای مشتریان خود، نشان دادن همدلی و ارائه محصول قابل اعتماد وقت می گذارند. همچنین، آنها می دانند که چگونه با طرد شدن توسط دیگران کنار بیایند و از موفق ترین ارائه ها و شکست های خود درس بگیرند. برخی از ویژگی های یک فروشنده خوب به شرح زیر است:
ویژگی های یک فروشنده موفق
مسیر موفقیت برای هر کسی متفاوت است. برای تبدیل شدن به یک فروشنده موفق، باید ویژگی های زیادی داشته باشید. مثلا:
جذاب و دوست داشتنی بودن
حتما تا به حال متوجه شده اید که اولین برداشت مثبت در ایجاد یک رابطه حرفه ای مهم است. به عنوان یک فروشنده باید ظاهری آراسته و رفتاری جذاب داشته باشید.
مشتاق بودن
فروشنده خوب بودن به معنای انجام کار است حتی زمانی که کار سخت می شود. داشتن انگیزه برای انجام کارها نشان می دهد که شما چقدر پرانرژی و پرشور هستید.
تحلیلگر بودن
مشتریان می خواهند با فروشندگانی که قابل اعتماد، واقع بین هستند و سوالاتی را می پرسند و پاسخ های مورد نظر خود را ارائه می دهند، تجارت کنند.
سرسخت بودن
رقم فروش شما می تواند در هر زمان متفاوت باشد. اما حجم کم فروش یک فروشنده خوب را منصرف نمی کند. به جای اینکه دلسرد شوید، در برنامه خود تجدید نظر کنید و به کار خود بازگردید.
نشان دادن توجه
یک فروشنده موفق می داند که هر مشتری نیازهای متفاوتی دارد. گوش دادن فعالانه به مشکلات آنها می تواند به شما کمک کند در ذهن آنها ارزشمند شوید و آنها را به خرید از شما سوق دهد.
اطمینان داشتن
این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اعتماد به محصول یا خدمات شما میتواند باعث شود مشتریان شما بیشتر به آن اعتماد کنند. همین را می توان در مورد اعتماد به خود گفت.
سازگار
فروش حرفه ای است که در آن باید خود را با تغییرات وفق دهید. توانایی تغییر رویکرد یا مدیریت زمان مهارت های بسیار مفیدی در این زمینه است.
ویژگی های یک فروشنده خوب
آشنایی با ویژگی های یک فروشنده خوب اولین قدم است و برای تبدیل شدن به یک فروشنده موفق نیاز به تمرین دارد. در قسمت زیر در مورد عادات و ویژگی های یک فروشنده خوب صحبت کردیم. با شناختن آنها، استراتژی های خود را بهبود بخشید و به یک فروشنده موثر تبدیل شوید.
ویژگی های یک فروشنده خوب شخصیت های مشتری خود را شناسایی کنید.
شخصیت خریدار برای یک فرآیند فروش موثر بسیار مهم است و مشاور فروش باید در مورد انواع مختلف شخصیت و نحوه برقراری ارتباط با هر کدام آگاه باشد. شما فقط باید شخصیت مخاطب خود را شناسایی کنید تا بدانید چگونه با آنها ارتباط برقرار کنید و محصول خود را بفروشید.
ویژگی های یک فروشنده خوب از فرآیند فروش چشمگیر و قابل تکرار استفاده کنید.
کم کاری مشاوران گاهی همه چیز را از بین می برد. نمایندگان با عملکرد بالا از وضعیت کاری خود، اقداماتی که باید انجام دهند و زمانی که باید انجام شوند آگاه هستند. مشاورانی که عملکرد ضعیفی دارند معمولاً زحمت تجزیه و تحلیل نتایج را به خود نمی دهند. چون اصلاً از آنها پیروی نکردند. در مقابل، مشاوران فروش که کار خود را به خوبی انجام می دهند، معیارهای کلیدی را با وسواس نظارت و تنظیم می کنند.
ویژگی های یک فروشنده خوب آنها محصولات خود را به خوبی می شناسند.
توانایی فروش نیمی از کار و درک آنچه می فروشید نیمی دیگر از کار است. در قدیم، فروشندگان برای فروش محصولات خود اطلاعات غلط زیادی به مشتریان می دادند. اما اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگری به اطلاعات دسترسی دارند و با یک جستجوی ساده می توانند متوجه شوند که آنچه شما گفته اید درست یا غلط است. برای جلب اعتماد آن ها باید سعی کنید محصولاتی را که ارائه می دهید به درستی بشناسید تا با پاسخ صحیح به سوالات آن ها ارزش ایجاد کنید.
ویژگی های یک فروشنده خوب گوش دادن فعال را تمرین کنید.
فروشندگان موفق زمانی که با مشتریان خود صحبت می کنند کاملا حضور دارند. گوش دادن فعال ممکن است یکی از دشوارترین مهارت ها باشد. زیرا طبیعت انسان این است که به آنچه می گوید بیشتر از آنچه دیگران می گویند اهمیت می دهد. با گوش دادن فعال، نه تنها روابط قویتری ایجاد میکنید، بلکه اطلاعاتی را باز میکنید که به موقعیت محصول شما به عنوان بهترین گزینه کمک میکند.
گوش دادن فعال
در مقاله “گوش دادن یا شنیدن؟” این مشکل است!” ما در مورد گوش دادن فعال و ترفندهای آن به شما گفتیم. پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.
ویژگی های یک فروشنده خوب شخصی سازی پیام را جدی بگیرید.
یک فروشنده موفق به جای داشتن یک فیلمنامه و اجرای آن برای همه مشتریان خود، سعی می کند مشتری را بشناسد و پیام او را با شخصیت او تطبیق دهد. این فروشندگان مشکلاتی را که مشتریان با آن دست و پنجه نرم می کنند شناسایی می کنند و سعی می کنند آنها را متقاعد کنند که چرا محصولشان بهترین گزینه برای آنهاست.
ویژگی های یک فروشنده خوب با مشتری صادق باشید.
لازم نیست در مورد ویژگی های محصولات خود دروغ بگویید، در کسب و کار خود اغراق کنید یا خدماتی را که ارائه نمی شود قول دهید. شاید بتوانید با این کار فروش خوبی داشته باشید، اما مشتریانتان ماندگار نخواهند شد و در نهایت با انتقاد آنها مواجه خواهید شد. صداقت کلید جلب اعتماد مشتریان است.
ویژگی های یک فروشنده خوب با تیم خود در تعامل باشید و از آنها کمک بخواهید.
به عنوان مثال، فردی را در تیم خود انتخاب کنید که برای فروش مناسب تر است و از او بخواهید که در برقراری چند تماس به شما کمک کند. این کار به شما در ایجاد و حفظ رابطه قوی با همکارانتان کمک زیادی می کند.
ویژگی های یک فروشنده خوب موفقیت مشتری را موفقیت خود ببینید.
برخی از مشاوران خرید مشتری را پایان کار خود می دانند. اما فروشندگان خوب و موفق پس از خرید با مشتری تماس می گیرند و نظر او را در مورد محصولات می پرسند و بر اساس آن پیشنهاد می دهند. موفقیت مشتری به مشاوران فروش این امکان را می دهد که بدانند چه استراتژی هایی برای مشتریان کار می کند و به پشتیبانی مشتری برای حمایت از کسب و کار شما انگیزه می دهد.
ویژگی های یک فروشنده خوب به چیزی که می فروشید باور کنید.
وقتی واقعاً به یک محصول اعتقاد دارید، فروش آن آسان تر است. پرفروش ترین ها از محصولات خود استفاده کرده اند و به ارزش آنها اعتقاد دارند. کافی است مشتری احساس کند که شما به محصولات خود اعتماد ندارید تا از خرید شما منصرف شود.
ویژگی های یک فروشنده خوب خواب کافی داشته باشید.
آیا فکر می کنید 5 ساعت خواب در روز برای شما کافی است؟ خوب، بد نیست بدانید که طبق گزارش های آکادمی پزشکی آمریکا، اکثر بزرگسالان به هفت تا هشت ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند. در صورت عدم بهره مندی از این میزان خواب، دچار مشکلاتی مانند تحریک پذیری، کاهش انگیزه، استرس، افسردگی، حواس پرتی، کمبود انرژی، افزایش خطاها، فراموشی و … خواهید شد تا بهترین تجربه را در جلسات فروش داشته باشید. ، خواب خود را تنظیم کنید.
ویژگی های یک فروشنده خوب برنامه ریزی داشته باشید.
یک فروشنده موفق قبل از تماس آماده می شود. او درباره مشتری خود تحقیق می کند و قبل از ملاقات با مشتری تمام اطلاعات لازم را آماده می کند. چالش ها و سوالات را پیش بینی می کند و به دنبال راه حل و پاسخ برای آنها می گردد.
ویژگی های یک فروشنده خوب بدانید چه زمانی باید زور زدن را متوقف کنید.
زمان زیادی را صرف معاملاتی نکنید که طرف مقابل به شما یا محصولات شما علاقه ای ندارد. میانگین زمان فروش محصول خود را بدانید و از آن به عنوان راهنما استفاده کنید. اصرار بیش از حد اغلب به چیزی جز دلسردی منجر نمی شود.
عادت های فروشنده موفق بودن را تمرین کنید!
باید بدانید که تنها یک راه برای تبدیل شدن به یک فروشنده خوب وجود ندارد. اما عادات ذکر شده در بالا برای ارائه تجربه فروش مثبت به مشتریان شما ضروری است. این عادات را عملی کنید و شاهد گسترش داستان موفقیت خود باشید.
در مورد عادت های موثر چند فروشنده موفقی که می شناسید در قسمت نظرات به ما بگویید.